Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basot
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 31-08 22:26
Mijn vraag
Ik probeer mijn PC te upgraden van Win 10 naar 11. deze eindigt steeds in een BSOD met melding "Driver PNP watchdog".

Ik kreeg in windows, toen ik via USB stick de update probeerde ook nog foutcode 0xc1900101 0x30018 mee.

Iemand enig idee hoe te dit te verhelpen? Vervelend is dat het ongeveer 30 minuten duurt voordat de fout zich voordoet. Inmiddels wel 4 x gereproduceerd.

Relevante software en hardware die ik gebruik
AMD Ryzen 7 3800X
16 GB Werkgeheiugen
Win10 pro

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb virusscanner gedeinstalleerd (Bitdefender), Zowel via update assistent als via downloaded media geprobeerd. Installatie via run as admin, bios settings gecontroleerd. Ik kom er niet uit.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Google eens "pnp watchdog windows 11"; dan kom ik zomaar tientallen / honderden resultaten tegen die niet alleen specifiek over bepaalde builds/releases gaan maar ook allerlei hints / tips van het uitzetten van services, uithalen van bepaalde drives en soms bepaalde programma's helemaal deinstalleren.

Ook https://blogs.windows.com...ider-preview-build-22458/ heeft er wat over maar dat is al enkele weken oud; het is dus essentieel dat je startpost zo compleet mogelijk is. Zeggen "BIOS settings gecontroleerd" voegt weinig toe; geen idee of je alleen de systeemtijd gecontroleerd hebt of een artikel op reddit gevolgd hebt met 12 pagina's aan BIOS-settings voor jouw specifieke moederbord.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basot
Ik heb al veel posts doorgelopen op internet, dat gaat alleen meestal over developer builds en dan eindigt zo'n thread met dat MS het gefixt heeft.

In de bios de SATA instellingen in de bios aangepast, de juiste instellingen voor TPM.

Als ik het verder niet noem mag je er vanuit gaan dat ik het niet gedaan heb. Wel natuurlijk drivers geupdate.

Fijn dat je zoveel sources hebt gevonden, misschien kan je me vooruit helpen met kennis en ervaring door te zeggen waar verder te gaan met experimenteren. MB is trouwens X570 AORUS PRO.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Basot
Ik heb het opgelost en plaats dit even voor de vindbaarheid van de oplossing.

Het verwijderen van alle USB randapparatuur loste bij mij dit op. Mogelijk de VR headset die dwarszat.