Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevkosz
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 03-03-2022
Binnenkort komen er wat nieuwe spullen. Ik vraag mij af hoe ik deze het meest gebruiksvriendelijk kan aansluiten.

LG 77C16LA; 4x hdmi 2.1 eARC
Sony hw-q900t; 1x hdmi uit eARC - 2x in
PS5
Nvidia shield pro 2019
Ziggo digitale ontvanger

Zelf dacht ik aan het volgende
PS5>>tv
Shield>>tv
Ontvanger>>tv
Tv>>soundbar

Maar misschien zijn er betere opties voor het decoderen en/of geluid zoals atmos vd soundbar.

Beste antwoord (via FeaR op 04-03-2022 07:41)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:46

FeaR

In GoT we trust

Kevkosz schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:31:
Maar misschien zijn er betere opties voor het decoderen en/of geluid zoals atmos vd soundbar.
Je zal hoe dan ook met apparatuur rechtstreeks naar de TV moeten, de sound bar heeft te weinig ingangen om alles direct aan de sound bar te koppelen. Dus heel veel opties zijn er niet. Waarbij zowel de Samsung als LG over eARC beschikken en in theorie daarmee de hoogste kwaliteit behalen.

Sound Bar doet, net als de LG, geen DTS dus je haalt geen baat om eventueel apparatuur rechtstreeks aan te sluiten op de Samsung. Let wel dat je de PS5 instelt op LPCM en de Nvidia alles met DTS naar LPCM laat xetten. Ziggo kent geen DTS dus daar hoeft niets op in te worden gesteld.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:46

FeaR

In GoT we trust

Kevkosz schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:31:
Je zal hoe dan ook met apparatuur rechtstreeks naar de TV moeten, de sound bar heeft te weinig ingangen om alles direct aan de sound bar te koppelen. Dus heel veel opties zijn er niet. Waarbij zowel de Samsung als LG over eARC beschikken en in theorie daarmee de hoogste kwaliteit behalen.

Sound Bar doet, net als de LG, geen DTS dus je haalt geen baat om eventueel apparatuur rechtstreeks aan te sluiten op de Samsung. Let wel dat je de PS5 instelt op LPCM en de Nvidia alles met DTS naar LPCM laat xetten. Ziggo kent geen DTS dus daar hoeft niets op in te worden gesteld.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.