Toon posts:

Bios saven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Kan iemand mij helpen. Ik wil mijn bios updaten want bepaalde dingen doen het niet zoals ze moeten doen. Het uitzetten van de memorytest bijvoorbeeld.

Nu moet ik eerst de bios saven voor het geval het fout gaat.

Hoe gaat het nu precies in zijn werk, kan iemand mij precies uitleggen wat er moet gebeuren. Hoe ik te werk moet gaan, zodat ik een geupdate bios heb.

Ik heb een ASUS P2L97 moederbord.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:05
wil ik ook wel weten, maar de search helpt misschien (ik heoef het niet perse te weten, dus ik search neit)

• Idéfix
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-08-2024

Idéfix

Gewoon een hond

Aflash (http://www.asus.com.tw/products/motherboard/bios_tools.html) heeft een optie waarmee je de huidige bios kan opslaan in een bestand.

Stappenplan:
• Je download Aflash + de nieuwste BIOS (http://www.asus.com.tw/products/motherboard/bios_slot1.html#p2l97)
• Pak de bios-file uit en onthoud die filenaam (+ extensie)
• Zet ze in een makkelijk te bereiken dir. (bv. c:\bios)
• Restart de computer
• Zodra je Windows 9x ziet opstarten: meteen op F8 drukken
• Kies "MS-Dos in veilige modus"
• Ga naar de directory (bv. c:\bios)
• Start Aflash
• Kies "backup existing bios"
• Geef naam op (bv. biosoud.awd)
• Kies write bios
• Geef naam van nieuwe bios op (+ extensie)
• Controlleer of het de goede bios is
• Geef toestemming om de bios weg te schrijven
• Restart de computer
Klaar!
(Bovenstaande is volledig voor eigen risico, ik neem geen verantwoordelijkheid voor eventuele complicaties...blablabla...)

Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

dit past beter in [forum=7] denk ik :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Het is ook handig om gewoon je handleiding te lezen ;) In de handleiding staat meestal een beschrijving van de BIOS instellingen, en anders moet je hier ff kijken:

http://www.adriansrojakpot.com/Speed_Demonz/BIOS_Guide/BIOS_Guide_Index.htm

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

maar het is maar de vraag hoe nuttig het is om dat bios te saven... ALS het fout gaat start je pc toch niet meer op en kan je het toch niet meer terug zetten ;)

(behalve door te hotflashen oid)

(verrek, dit is mijn 1000e post... voor de 3e keer al ;))

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 20 augustus 2001 14:33 schreef BrZ het volgende:
ALS het fout gaat start je pc toch niet meer op en kan je het toch niet meer terug zetten ;)
Meestal is het niet zo ernstig.. Als je verkeerde instellingen gebruikt dan zijn er meestal trucjes om de default instelling terug te krijgen, maar een backup maken heeft idd weinig zin omdat je toch moet kunnen opstarten om terug te kunnen flashen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op maandag 20 augustus 2001 14:35 schreef Exirion het volgende:

[..]

Meestal is het niet zo ernstig.. Als je verkeerde instellingen gebruikt dan zijn er meestal trucjes om de default instelling terug te krijgen, maar een backup maken heeft idd weinig zin omdat je toch moet kunnen opstarten om terug te kunnen flashen.
Uhmz... volgens mij is het nou een beetje onduidelijk wat hij wilt.. :?

De settings opslaan of het BIOS zelf :?
Pagina: 1