Problemen Philips TV + Dolby Digital Plus na wisselen zender

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJG
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-05 12:08
Ik heb wat problemen met mijn Philips TV icm Dolby Digital Plus doorgeven op 'normale' tv zenders.

SETUP
TV: Philips 55PUS7803/12
AVR: Denon 3313
Ziggo via COAX icm CI+ module
Op elkaar aangesloten via HDMI ARC

Beschrijving probleem: na het wisselen van zender, schakelt tv terug naar PCM kwaliteit geluid (2 kanaals). Als ik vervolgens in opties switch naar multichannel, en weer naar DD+, dan zendt hij weer DD+ (5.1) (pakt AVR ook meteen op). Als ik daarna van zender verwissel, dan schakelt de tv weer terug naar PCM.

Is dit een herkenbaar probleem? Weten jullie hoe ik mijn Philips TV force om DD+ te blijven sturen? Ik heb geen zin om elke keer na zender wissel weer in opties te moeten om het goed te krijgen.

Overigens doen alle andere apps het keurig en zenden allemaal instant DD+ uit. Het is echt enkel bij normale kabel TV.

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJG
BUMP

Niemand dit hier mij mee kan helpen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-05 21:27

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

De kans is aanwezig dat de tv op iedere zender per se een 'handshake' moet maken voor DolbyPlus naar je receiver.

Kun je rechtstreeks op de AVR aansluiten m.b.v. een optische kabel vanuit je tv? Wat gebeurt er dan? Als je dan wel altijd DD+ hebt, zit het mogelijk in de HDMI-handschake naar je AVR.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJG
Optische kabel laat sowieso geen DD+ door als ik mij niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:11

FeaR

In GoT we trust

Michael Knight schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 23:10:
Kun je rechtstreeks op de AVR aansluiten m.b.v. een optische kabel vanuit je tv? Wat gebeurt er dan? Als je dan wel altijd DD+ hebt,...
De kans dat de TV Dolby Digital Plus over S/PDIF stuurt lijkt me klein. Maar al blijft er Dolby Digital over, dat zal nog 5.1 zijn ten opzichte van het tweekanaals LPCM.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJG
FeaR schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 23:41:
[...]

De kans dat de TV Dolby Digital Plus over S/PDIF stuurt lijkt me klein. Maar al blijft er Dolby Digital over, dat zal nog 5.1 zijn ten opzichte van het tweekanaals LPCM.
Klopt, maar dat komt ook met nadelen: dan werkt de rest van mijn eco systeem namelijk ook niet meer op DD+. Bovendien heb ik de boel gekocht om DD+ te kunnen spelen, zonde om het voor minder te doen.

Daarom blijft mijn vraag: hoe kan ik dit oplossen. Die tv schakelt elke keer maar terug naar PCM en het ergert mij enorm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:11

FeaR

In GoT we trust

BenJG schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 12:29:
[...]
Bovendien heb ik de boel gekocht om DD+ te kunnen spelen, zonde om het voor minder te doen.
Ik vraag me af of je veel zal merken van gewoon Dolby Digital naar die receiver sturen in plaats van Dolby Digital Plus. Dat laatste is veelal Dolby Digital met daarover Dolby Atmos data, dat laatste snapt de AVR-3313 niet dus dat niet sturen zal ook geen invloed hebben.

Edit:
Ik heb ook Ziggo met een CI+ module maar ik kom niet verder dan Dolby Digital over HDMI eARC.

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 24-10-2021 13:56 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-05 21:27

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dolby Digital Plus is sowieso backwards compatible, dus je krijgt dan alsnog een 5.1 signaal via je optische kabel. Welke zenders sturen er eigenlijk een DD+ signaal mee op Ziggo dan..?? ik ken ze alleen met 5.1 (maar dat is geen DD+) :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJG
Opzich prima als ik normale tv op DD kijk, maar helaas gaat al mijn andere content dan ook maximaal op DD.

Vind het maar matig allemaal. Ben ik echt de enige die hier last van heeft?
Pagina: 1