Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp bij aanschaf nieuwe desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Maximilian-XJ6
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 26-10-2022
Goedendag iedereen,

Na de blue screen of death heb ik besloten dat het tijd wordt om mijn 8-9 jaar oude desktop pc te vervangen voor een nieuwe. Echter, ik heb geen idee wat er allemaal te krijgen is, wat goed samen gaat en wat juist niet. Hopelijk kunnen jullie mij daar bij helpen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik het systeem voornamelijk voor werk. Hiervoor heb ik thuiswerk programma’s (VMware/ Citrix Workspace etc.) draaien met bijvoorbeeld Microsoft Teams ernaast. Ook wil ik er ook nog een beetje fatsoenlijk op kunnen gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 600,00 - € 800,00
Opties die iets duurder uitvallen maar zeker de moeite waard zijn om in overweging te nemen zijn ook welkom. Maar dan moet het wel een beduidend betere optie zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een goede monitor (LG ultrawide 34"), muis, toetsenbord heb ik, evenals een nieuwe sdd (Crucial MX500 - 500GB). Ook heb ik nog een extra 120mm fan van be Quiet die ik er eventueel nog bij in wil zetten, mits dit niet ten koste gaat van de grote van de kast.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifieke voorkeur voor bepaalde merken

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Verder zou het prettig zijn als het een beetje stil apparaat wordt in een niet al te grote kast maar wel met ruimte om eventueel nog 2 extra HDD’s in te kunnen bouwen (ik heb nog een paar 3.5” HDD’s liggen).

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen met het samenstellen van de componenten, zodat ik weer een aantal jaren vooruit kan met mijn nieuwe desktop!

Alvast mijn dank voor jullie hulp!

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:30
Heb je ook nog een videokaart mee te nemen want een systeem samenstellen binnen budget met een beetje fatsoenlijke videokaart gaat op dit moment het afgelopen jaar niet lukken en voorlopig ook nog niet.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-11 23:57
Welk spel wil je erop spelen in welke settings?
Want 600-800 euro betekend iGPU (of zoals uzska zegt, oude reeds aangekochte GPU).

Als het spellen zoals minesweeper en pinball zijn kan dat prima op iGPU.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
Minecraft en Fortnite voor de kids lukt ook nog wel op een iGPU. Voor AAA games zul je flink moet investeren of nog (lang) wachten

• Woezik
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-11 22:25
Wellicht zoiets:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 5700G Boxed€ 365,68€ 365,68
1MoederbordenGigabyte Aorus B550 ELITE V2€ 99,-€ 99,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 63,90€ 63,90
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 Rev. B€ 44,95€ 44,95
1Geheugen internKingston Fury Beast KF436C17BBK2/16€ 73,30€ 73,30
1VoedingenCorsair TX650M€ 79,90€ 79,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 84,90€ 84,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 811,63
8-core cpu met hyperthreading en interne gpu. Uitstekend later uit te breiden met een losse videokaart, maar verwacht niet veel van de interne gpu. De interne gpu is veel sneller dan een Intel gpu, maar de resolutie van je 34" monitor is erg hoog, waardoor zeer veel pixels berekend moeten worden. Zie voor de gameprestaties in HD en Full-HD: https://www.tomshardware....md-ryzen-7-5700g-review/3. Daar lees je ook het belang van snel geheugen en een dual memory kit voor de interne gpu.

Be Quiet behuizing met standaard twee fans: https://www.bequiet.com/en/case/1720
Cpu-koeler om je pc stiller en koeler te houden.
Als je toch een nieuwe PC koopt, dan is dit ook het moment om er nvme SSD in te plaatsen. 1Tb biedt de beste prijs per Gb. MX500 zou ik als tweede SSD gebruiken.
B550-moederbord dat de laatste bios versie nodig heeft ivm de nieuwe 5700G cpu en met 4x Sata aansluitingen, HDMI en Displayport aansluiting.
Corsair Gold voeding, die ook geschikt is om later een zware videokaart op aan te sluiten.

• Maximilian-XJ6
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 26-10-2022
Bedankt voor jullie reacties en Woezik heel veel dank voor het uitzoeken en samenstellen!

Dat ik nog even niet zou kunnen gamen dat is niet zo heel erg, het is voor mij op dit moment belangrijker dat ik snel weer wat prettiger thuis kan werken.

Is het volgens jullie verstandig om nu wel alvast een systeem samen te stellen en te kopen, om er dan vervolgens in de toekomst nog een leuke videokaart bij in te zetten?

Wat betreft de behuizing (en excuses dat ik dit niet eerder duidelijker heb aangegeven), gezien de ruimte die ik heb denk ik dat ik voor een mATX behuizing zal moeten kiezen.
Wat zouden jullie mij hierin kunnen aanbevelen? En moet daarvoor de collectie van Woezik grotendeels aangepast worden of valt dat nog mee? 8)7

• Woezik
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-11 22:25
Voor een mATX-behuizing hoeft alleen het moederbord te worden aangepast, bijvoorbeeld:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 5700G Boxed€ 364,69€ 364,69
1MoederbordenGigabyte Aorus B550M PRO-P€ 113,-€ 113,-
1BehuizingenAntec P5€ 57,26€ 57,26
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 Rev. B€ 44,95€ 44,95
1Geheugen internKingston Fury Beast KF436C17BBK2/16€ 73,66€ 73,66
1VoedingenCorsair TX650M€ 79,90€ 79,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 85,99€ 85,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 819,45
Dit is een stille behuizing, maar je levert wel wat in op koeling, dus minder geschikt voor een extreme videokaart. Standaard met 12+14cm fan: https://www.antec.com/product/case/p5
Ruimte voor 2x 3,5", 4x 2,5" en in de 5,25" inbouwruimte zou je ook nog een 3,5" kunnen plaatsen, daar zijn inbouwframes voor.
Overigens geen idee, wat je naast stilte, voor behuizing zoekt.

De hoogte van de cpu-koeler (154,5mm) past nog net, max. is 15,5cm. https://www.scythe-eu.com...kuehler/mugen-5-revb.html

Moederbord: https://www.gigabyte.com/...50M-AORUS-PRO-P-rev-10#kf
De nieuwe cpu heeft wel de meest recente bios nodig, maar een bios update kan op dit moederbord met Q-flash plus en zelfs zonder cpu geïnstalleerd.

Achteraf een videokaart toevoegen kan prima bij deze cpu en voeding. Met de huidige gekte van de videokaartprijzen is nu een cpu met geïntegreerde gpu kopen een zinvolle keuze.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
Welke videokaart heb je? Als gamen je ding is en je hebt een 34” ultrawide lijkt me dat je ook een redelijke videokaart hebt.

De GTX1060 nog aangeschaft in 2016? Maximilian-XJ6 in "Samenstelling nieuwe PC"
Pagina: 1