Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-02 22:08
Hallo,

Wat is een goede glasvezelprovider? Behalve KPN en T-Mobile, ken ik eigenlijk niets of heb ik er geen ervaring mee.

Ziggo (kabel) heb ik slechte ervaring mee gezien de hoge ping.

200mbit is voor mij voldoende. Toch vind ik 50 euro p/m vrij prijzig.

Verder hoef ik geen TV. Enkel internet.

Ik hoor graag jullie mening.

Let me share my screen...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-05 10:42
Wat heb je zelf gevonden?
Welke netwerk(en) zijn er beschikbaar?

Ik drop mijn vraag zonder zelf enig onderzoek en uitgebreidere informatie wordt hier niet helemaal gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Hier Ziggo met een ping van 9ms
Heb eigenlijk nog nooit last van hoge ping gehad.
Tenzij je 9 hoog vind en minder dan 5 wilt.

Dus wat vind jij hoog?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21:36
Tja... Wat zijn je eisen c.q. wensen? Wat voor de één goed en acceptabel is, is voor de ander niet goed genoeg. En welke providers zijn allemaal bij jouw adres beschikbaar. We kunnen natuurlijk diverse providers en netwerken noemen als alleen KPN beschikbaar is dan heb je nog niet veel opties.

Zelf heb ik hier glasvezel vanaf de provider Lijbrandt toen Telfort en nu is dat overgegaan in KPN. Geen probleem mee. Ik kan er alles mee wat ik wil. De ping is niet verkeerd bij speedtesten (van 2ms tot 11ms). Dat is niet alleen afhankelijk van je eigen verbinding maar ook van de server waar je antwoord van mag krijgen. Hier heb ik een internet-abbo met een snelheid van 50 Mbit/s gemiddeld is de verbinding 70 tot 80 Mbits/s. Daar kan ik (meer dan) tevreden mee zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Aviv1 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:32:
Hallo,

Wat is een goede glasvezelprovider? Behalve KPN en T-Mobile, ken ik eigenlijk niets of heb ik er geen ervaring mee.

Dat blijft de gok,

Jantje hier in de straat is tevreden met Ziggo, zijn buurvrouw Truus niet en zweert bij KPN-glas.......

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Als je alleen internet wil en maar een lage snelheid dan gewoon de goedkoopste pakken. Het grootste verschil zit 'm in de internetervaring.

Zoek wel even op hoe iedere provider scoort in jouw regio, zo is hier T-Mobile een drama met constant storingen (verschillend van internet dat een beetje traag is tot flinke packet loss en/of volledige uitval) en is KPN heel stabiel, helaas hier geen keuze buiten die twee voor glasvezel.

Iedereen heeft zo zo'n vooroordelen omdat ze ooit iets van iemand gehoord hebben over de ene of de andere, maar over het algemeen kun je wel een beeld krijgen van de stabiliteit als je gewoon 'provider + regio review' Googlet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Hallo,

En je ping meet je ook op een met een goede utp kabel aangesloten en niet over WiFi?

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertnld
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-04 15:15
Hallo,

Wil je nou glasvezel, of goed internet? Voor het laatste zijn mogelijkheden genoeg.

En ik vind 50 euro / maand ook veel geld. Maar ik vind mijn energierekening ook duur. Als de prijs marktconform is en je wil die prijs niet betalen, dan zal je jouw wensen moeten aanpassen volgens mij.

Dus waar ben je nu precies naar op zoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:40

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

@Aviv1, graag wat input, anders gaat deze dicht.

www.google.nl

Pagina: 1