Hoofdtelefoonversterker kopen of niet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennond
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-11-2021
Mijn vraag

Ik heb een Beyerdynamic 1770 Pro 250 ohm hoofdtelefoon gekocht en bezit een pc met een Sound Blaster Zx geluidskaart.
De hoofdtelefoon speelt meer dan luid genoeg eens aangesloten ( kan geluid nog niet half zetten ).
Mijn vraag is of dat een aparte hoofdtelefoonversterker/DAC de kwaliteit van het geluid nog verder zal verbeteren aangezien de geluidskaart in de pc ook al als DAC functioneert.

Bij mijn Sony mp3 speler gebruik ik een Fiio Q3 die het geluid merkbaar verbetert.

Mijn budget draait rond de 1000€ en heb al gezien dat ik hiervoor een RME ADI-2 DAC FS DAC kan aanschaffen.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik

Beyerdynamic 1770 Pro 250ohm
Windows pc met Sound Blaster Zx
Sony mp3 speler A40
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze gemist? Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move OH -> CEA

Overigens, waar dan ook op GoT geldt dat dit niet fraai is::
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Doe daar eens wat aan, anders is je topic geen lang leven gegund.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:42

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Soundblasters hebben in de regel vrij aardige DAC's en kunnen een Beyerdynamic 250 ohm wel trekken, een koptelefoonversterker is dus niet nodig. Bij een mobiel apparaat als een MP3-speler is het vaak anders en heeft zo'n vesterker wel zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:23
Wat wil je precies afspelen ?

Niets ten nadelen van een soundblaser, maar ik heb sinds kort een Focusrite Scarlett 2i2 3rd Gen 2-in, 2-out USB audio interface. Dit is een externe geluidskaart die vooral goed aangeschreven staat bij mensen die muziek produceren of op andere manieren semi-prof met muziek bezig zijn.
Het geluid is echt snaarstrak, en ik kan alleen vergelijken t.o.v. mijn onboard geluidskaart en de output van de 3.5mm jack van mijn Xiaomi telefoon, maar het is echt een groot verschil (ik luister op studio monitors). Super degelijke ding ook qua bouwkwaliteit en gewoon lekker fysieke knoppen om harder / zachter te zetten.

Als dit is om te gamen dan heeft een soundblaster misschien toch andere voordelen die deze geluidskaart niet heeft ? Jouw hoofdtelefoon heeft wel een flinke impedantie. Ik heb even snel gegoogled, maar hij zou nog hard genoeg moeten gaan met die Scarlet (https://gearspace.com/boa...-80-ohm-scarlett-2i2.html), maar de meningen zijn er over verdeeld.

Edit: Die DAC uit je OP is natuurlijk wel een geweldig ding, maar persoonlijk vind ik het wel aardig prijzig ? Lijkt een beetje schieten met een Bazooka op een mug. Ik denk dat je in een beetje profi audio / muziek zaak zowel die DAC als de Scarlet heeft staan, ga eens luisteren zou ik zeggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Lollercopter op 07-10-2021 09:56 ]