Dit gaat om een 1 fase LG lucht/water warmtepomp.
Ze worden geleverd in 3 modellen : 5kWh, 7kWh en 9kWh.
Als ik kijk in onderstaande technische gegevens, dan begrijp ik niet waarom het stroomverbruik (kWh) voor alle modellen hetzelfde zijn (zie gele arcering)
Ik wil graag 55 graden water temperatuur hebben voor mijn verwarming.
Als ik dan deze tabel aanhou, dan hebben alle typen dezelfde warmte afgifte van 5.50 kW warmte afgifte bij een stroomverbruik van 1.57kWh.
Ik zou juist verwachten dat een sterker model warmtepomp, meer stroom verbruikt en daardoor meer warmte kan afgeven. Maar als ik deze tabel zie, hebben alle warmte pompen even veel warmteopbrengst.
Kan iemand mij helpen het te begrijpen?

edit:
Het valt me op dat bij nog zwaardere typen warmte pompen (12kw/14kw/16kw) er wél een verschil te zien is, zie hieronder
Maar ook daar is het verschil nihil. Ik begrijp het niet
Ze worden geleverd in 3 modellen : 5kWh, 7kWh en 9kWh.
Als ik kijk in onderstaande technische gegevens, dan begrijp ik niet waarom het stroomverbruik (kWh) voor alle modellen hetzelfde zijn (zie gele arcering)
Ik wil graag 55 graden water temperatuur hebben voor mijn verwarming.
Als ik dan deze tabel aanhou, dan hebben alle typen dezelfde warmte afgifte van 5.50 kW warmte afgifte bij een stroomverbruik van 1.57kWh.
Ik zou juist verwachten dat een sterker model warmtepomp, meer stroom verbruikt en daardoor meer warmte kan afgeven. Maar als ik deze tabel zie, hebben alle warmte pompen even veel warmteopbrengst.
Kan iemand mij helpen het te begrijpen?

edit:
Het valt me op dat bij nog zwaardere typen warmte pompen (12kw/14kw/16kw) er wél een verschil te zien is, zie hieronder
Maar ook daar is het verschil nihil. Ik begrijp het niet

[ Voor 25% gewijzigd door mouse86 op 05-10-2021 17:06 ]
Webshop: YourWizBlog - LG Therma V WiFi module