Nou wordt er overal gebruld dat DDR effectief misschien 5% sneller is als SDrammetjes. Maar is dit verschil bepaald bij gemaxed geheugen? Is DDR dus nog merkbaar sneller afgezet tegen een reep SDR die draait op cas2 / 4-way interleaving / geklokt op PCI+HOST etc etc?
ddr is de toekomst !
dus als je nu nog een nieuw mobo gaat kopen, zou ik er GEEN sdram bijdoen, maar gewoon DDR
zoheeelveeel duurder is het niet
dus als je nu nog een nieuw mobo gaat kopen, zou ik er GEEN sdram bijdoen, maar gewoon DDR
DDR draait altijd twee keer zo snel SDR dus geheugen dat bij SDR 133 mhz is is bij DDR 266 mhz. DDR betekend Double Data Rate en SDR betekend Single Data Rate. Het type ram kan wel verschillen (sdram bijv.)
Verwijderd
precies... en DDR kan je trouwens ook lekker tweakenOp maandag 20 augustus 2001 13:30 schreef Cutebritney het volgende:
ddr is de toekomst !
Verwijderd
Op maandag 20 augustus 2001 13:31 schreef Alpine het volgende:
DDR draait altijd twee keer zo snel SDR dus geheugen dat bij SDR 133 mhz is is bij DDR 266 mhz. DDR betekend Double Data Rate en SDR betekend Single Data Rate. Het type ram kan wel verschillen (sdram bijv.)
dat het 2x zo snel draait weet hij denk ik ook wel.. het is echt niet 2x sneller ofzo...
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()