Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewwie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-04-2024
Hi All, voor in mijn aanbouw zoek ik een nieuwe TV om de huidge te vervangen. Momenteel kijk ik op een Sony TV uit 2011 die vrij donker begint te worden en aangezien de tv een glasplaat heeft is het niet meer te doen overdag. De aanbouw heeft namelijk aan 3 kanten ramen van de vloer tot het plafond. En we hebben alleen een in between hangen.

Huidige tv is: KDL-55HX850 - wel altijd tevreden geweest over deze TV!

Ik zoek een?
TV, voor weer 8 - 10 jaar.

Wat is je budget?
Niet meer dan 2000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

• TV kijken via de KPN experia box
• Films via de streamer, Netflix & Videoland
• Huren via de xbox
• Gamen via Xbox Serie X

Wat heb je zelf al gevonden?

• LG G1, door het nieuwe evo scherm lijkt dit LG model mij meer geschikt voor in een vrij lichte ruimte zoals onze aanbouw. Echter wil ik de tv neerzetten en lijkt me de voet de tv erg hoog neerzetten.
• Samsung Neo QN9X, felle TV met goede anti-reflectie filter.
• Sony A90J, naar gekeken maar vind deze tv op dit moment nog te prijzig.
• Andere suggesties?

Welke vragen heb je hier nog over?
Zouden jullie in een ruimte waar veel licht is een LG G1 plaatsen? Er komt niet direct zonlicht op het scherm en we zijn al een glossy scherm gewend van de huidige Sony die ook een glasplaat heeft.
Of eerder een LCD tv? die toch wat feller kan?
Hoe zit het met voeten onder de LG G1? moeten die van LG zelf worden aangeschaft of kan er ook een after market voet op die de tv dichter op het meubel zet?

Waarschijnlijk word het een 55inch tenzij ik mijn vrouw nog kan overtuigen van een 65inch zitten op 4m afstand.

Beste antwoord (via Dewwie op 10-10-2021 20:41)

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Waarom niet de Sony A80J

https://www.artencraft.nl/nl/sony-oled-xr55a80j-592600.html

[ Voor 31% gewijzigd door HereIsTom op 05-10-2021 21:47 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
Waarom niet de Sony A80J

https://www.artencraft.nl/nl/sony-oled-xr55a80j-592600.html

[ Voor 31% gewijzigd door HereIsTom op 05-10-2021 21:47 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 17:02
Dit klinkt een beetje als een dooddoener, maar ik zou gewoon de beste OLED TV halen die binnen mijn budget past en verder niet meer over TV's nadenken. Ze kunnen prima in een lichte ruimte. Het enige waar je op moet letten is dat er geen direct zonlicht op het paneel valt.

EDIT: Ik zit thuis 3 meter van een 65" OLED vandaan, trouwens. Je went er zo snel aan dan ik nu al aan het denken ben aan een 77". :P

[ Voor 20% gewijzigd door Negakinu op 06-10-2021 09:23 ]

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 17:14

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De G1 is bedoeld om aan de muur te hangen. Hij kan op pootjes, die moet je er expliciet bijkopen (er zit een muurmontagebeugel in de doos). Ik vind het vrij sobere pootjes vergeleken met de sjieke voet van de C1. Je zou kunnen overwegen een C1 om te programmeren naar een G1, zodat hij evenveel licht geeft, maar dat kan alleen als het Evopaneel erin zit, bij panelen uit de fabriek in Paju kan het, bij panelen gemaakt in Kanton kan het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-06 12:38
Negakinu schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:45:
Dit klinkt een beetje als een dooddoener, maar ik zou gewoon de beste OLED TV halen die binnen mijn budget past en verder niet meer over TV's nadenken. Ze kunnen prima in een lichte ruimte. Het enige waar je op moet letten is dat er geen direct zonlicht op het paneel valt.
Dit dus
Dewwie schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:41:
Waarschijnlijk word het een 55inch tenzij ik mijn vrouw nog kan overtuigen van een 65inch zitten op 4m afstand.[/i]
Ik heb een 55" en zit in mijn nieuwe huis op 3m. Prima formaat dan. In mijn vorige huis zat ik er bijna 5m vanaf. Dan mag het best groter. Ik kwam toen van een 46" tv af, dus was 55" fors groter. Als je er weer 8-10 jaar mee wil doen, dan zou ik voor een 65" gaan. De grootte went enorm snel. Je huidige tv heeft ook grotere bezels dan de tv's van tegenwoordig.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexxus93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:16
Iemand ervaring met een raam tegenover een OLED scherm? Ben bang dat je dan vaak naar het raam zit te kijken in de TV bij een OLED...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
lexxus93 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:57:
Iemand ervaring met een raam tegenover een OLED scherm? Ben bang dat je dan vaak naar het raam zit te kijken in de TV bij een OLED...
Ik heb meerdere schermen en paneeltypen in huis (OLED, IPS, VA), en een raam recht tegenover elke TV of monitor is eigenlijk altijd wel hinderlijk, vooral in donkere scenes. Mijn LG OLED heeft echter een prima antireflectie coating, maar toch doe ik de gordijnen dicht als ik film kijk. De brightness van de TV kan dan ook sterk omlaag, wat weer bevordelijk is voor de levensduur van het paneel.

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dewwie
@HereIsTom - Heb ik nog niet naar gekeken maar ziet er ook goed uit en niet zo duur als de A90J, en deze kan mooi vlak op het TV meubel worden gezet.

@Negakinu - Ziet er naar uit dat ik gewoon voor een Oled moet gaan.. Nu ook een glossy scherm en het is niet meer te doen ivm de helderheid. Dat zal vast beter zijn op een Oled. En de in between gordijnen kunnen altijd dicht. Zie je overdag veel verschil tussen je LED en Oled tv, of is dat te verschil te overzien?

@dmantione - Dat is inderdaad wat mij ervan weerhoud om een G1 te kopen aangezien ik deze niet kan ophangen. Heb zitten zoeken naar C1 omzetten naar G1, wat zou kunnen mits er een EVO scherm inzit, maar kan er voor de rest niet veel over vinden.

@Hulleman - Amen! ik zeg ook 65"

@lexxus93 - Bedankt voor het stellen van de vraag!

Ik ga voor een Oled, nu nog de afweging maken tussen een Sony of een LG.. Ik ga zo even goed beiden TVs bekijken en zal daarna nog eventueel een vraag stellen in dit topic. Voor zover zeker bedankt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
Dewwie schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:13:

@Negakinu - Ziet er naar uit dat ik gewoon voor een Oled moet gaan.. Nu ook een glossy scherm en het is niet meer te doen ivm de helderheid. Dat zal vast beter zijn op een Oled. En de in between gordijnen kunnen altijd dicht. Zie je overdag veel verschil tussen je LED en Oled tv, of is dat te verschil te overzien?
Ik ben nu aan mijn tweede OLED TV, en de beeldkwaliteit is niet te vergelijken met mijn andere schermen. Op de slaapkamer heb ik een €700 Samsung LCD/IPS paneel, en dat is eigenlijk alleen goed te doen in daglicht. Als je eenmaal "echt" zwart hebt gezien op een OLED, is dat fletse grijs-zwart van LCD altijd een teleurstelling. Een vriend van mij heeft een 85" QLED, en die komt qua beeldkwaliteit redelijk in de buurt van mijn OLED, maar dat verdwijnt weer zodra de ruimte helemaal verduisterd wordt en het contrast daalt.

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
Dewwie schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:13:
@HereIsTom - Heb ik nog niet naar gekeken maar ziet er ook goed uit en niet zo duur als de A90J, en deze kan mooi vlak op het TV meubel worden gezet.
Wij hebben in januari de Sony OLED 55A89 gekocht, geweldige TV met prachtig beeld en geluid.
Netflix e.d. werken er perfect op.
Als je goedkoper wil dan is deze nu hier te koop;
https://www.smitsarnhem.nl/kd55a89

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 17:14

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Om een C1 in een G1 om te zetten, moet je het servicemenu induiken. Daar is een speciale afstandsbediening voor, maar er zijn ook manieren om het met mobiele apps te doen. Eenmaal in het service menu moet er bij "OLED cell info" "WBE" vermeld staan, staat er "WBC" dan heb je geen geschikt paneel.

Vervolgens kun je het "TV type" van "C" in "G" veranderen en klaar is Kees.

Vanzelfsprekend worden dit soort dingen nooit door fabrikanten aangemoedigd met alle overwegingen die daar bij horen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dewwie
Vandaag de Sony A84J in gebruik genomen. dankzij jullie toch een OLED durven kopen. In het daglicht was het prima te doen.. ja wat weerspiegelingen maar alsnog minder dan mijn vorige LCD met glas plaat. Ben helemaal tevreden! Bedankt allemaal!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T-BL-uKfRcfvtv5DmlT-D9gqO-s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fDjjLoXnBUSv7Xro8LH1Lt7V.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
Told ya!! :p Veel veel plezier ervan!

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
Dewwie schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 20:40:
Vandaag de Sony A84J in gebruik genomen. dankzij jullie toch een OLED durven kopen. In het daglicht was het prima te doen.. ja wat weerspiegelingen maar alsnog minder dan mijn vorige LCD met glas plaat. Ben helemaal tevreden! Bedankt allemaal!!

[Afbeelding]
Dat ziet er mooi uit, ook met die boxen!
Denk dat je veel plezier gaat hebben met deze TV en dat een OLED niet kan in een lichte kamer heb je met deze ook weer ontkracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dewwie
Thanks!! Ben er nog heel blij mee.

Meubel is van Gazzda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:40
Ha, dat merk kende ik nog niet. Eens kijken of er van jouw meubel een kleiner broertje is ;)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Pagina: 1