Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gratis SMS via internet stopt :(

Pagina: 1
Acties:
  • 3.055 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik las net iets in het blad ConneXie van augustus, waarin stond dat het gratis SMS'sen via internet op korte termijn zou gaan verdwijnen. Slecht nieuws dus :(.

Zie hier het bericht in Jpeg formaat:

JPG klein

JPG groot

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• Patrickvs
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02-2022
jammer dan kan ik je niet meer gratiez sms-en :(

[off-topic]
kan ik een x bij je langs komen om de sim-lock van mijn telefoon af te halen :)?
[/off-topic]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
KPN did it again! :( Het zou me niets verbazen als ze dit moeten doen van de Opta. :(

:r

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

K*T man dis niet leuk!,

maar geld dit voor alles of voor bepaalde sites ofzo :?

• pven
  • Niet online
Op maandag 20 augustus 2001 13:44 schreef Accelerator het volgende:
K*T man dis niet leuk!,

maar geld dit voor alles of voor bepaalde sites ofzo :?
Lees het artikel ff, daar staat meer info in.

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
och dat gebeurt nooit

er blijven altijd sites waaar je dat kunt blijven doen...
kmaak me daar toch niet zo'n zorgen over!!

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 14:00 schreef der_weisse het volgende:
och dat gebeurt nooit

er blijven altijd sites waaar je dat kunt blijven doen...
kmaak me daar toch niet zo'n zorgen over!!
Maar wat dan als gsm-providers de smsjes afkomstig van die sites niet meer doorgeven? (kunnen ze zien aan de hand van tel nr) Dan komen ze niet meer aan, dus gaan mensen vanzelf weer met hun gsm sms-en.

Of je belt gewoon met je modem in op een sms centrale (van kpn bv) en stuurt dan vanaf je PC een smsje. Niet via internet dus, maar gewoon die sms centrale laten denken dat jij een gsm bent :)

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

GVD GVD GVD,

Das kut, stuurde denk wel 20-40 sms'jes per dag via internet :( :( :( :(

Vandaar dat de meeste sms'jes de laatste weken niet meer aankwamen.....

• pven
  • Niet online
Op maandag 20 augustus 2001 14:48 schreef Bobbert het volgende:
Vandaar dat de meeste sms'jes de laatste weken niet meer aankwamen.....
Da's onzin! Dat heeft met storingen te maken waar momenteel diverse SMS-boeren uit het buitenland last van hebben. Lees het artikel ff: er staat dat het gaat gebeuren, er staat niet dat het al gebeurd...

Verwijderd

ik heb het al eens voorspelt, maar ben voor gek verklaart... lol... lachen hoor...

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op maandag 20 augustus 2001 15:05 schreef pven het volgende:

[..]

Da's onzin! Dat heeft met storingen te maken waar momenteel diverse SMS-boeren uit het buitenland last van hebben. Lees het artikel ff: er staat dat het gaat gebeuren, er staat niet dat het al gebeurd...
oh sorry, had ff snel gelezen, maar van die storingen wist ik nie....

• uibeltje
  • Laatst online: 22:41

uibeltje

Idiotheque

ZWAAR KlOTE! :(

slaat ook eigenlijk helemaal nergens op. Ze zijn bang dat ze niet genoeg verdienen DUS dan maar de bezem er doorheen?

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

MAAR! maybe kun je vanuit de KPN HI-site wel gratis blijven sms-en. (moet je wel Hi prepay hebben)

als je daar een sms mee verstuurd .stuurt ie het als sms vanuit je 06-nummer en NIET via internet en is wel gratis

Verwijderd

http://www.speedytomato.co.uk

Goeie gratis sms site (ook flash smsjes).

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 14:10 schreef tjetta het volgende:

[..]

Maar wat dan als gsm-providers de smsjes afkomstig van die sites niet meer doorgeven? (kunnen ze zien aan de hand van tel nr) Dan komen ze niet meer aan, dus gaan mensen vanzelf weer met hun gsm sms-en.
Volgens mij krijgen ze dan problemen met justitie. Opzettelijk communicatie verhinderen mag volgens mij niet.

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
maar ja binnenkort komt MMS ipv SMS voor het versturen van plaatjes animatie en geluid..zie PCM september editie..

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 17:16 schreef Kev0867 het volgende:
maar ja binnenkort komt MMS ipv SMS voor het versturen van plaatjes animatie en geluid..zie PCM september editie..
Als ze voor een paar letters tekst al 50 cent rekenen.. wat gaat MMS dan wel niet kosten? 10tje?

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Op maandag 20 augustus 2001 19:59 schreef diddel het volgende:

[..]

Als ze voor een paar letters tekst al 50 cent rekenen.. wat gaat MMS dan wel niet kosten? 10tje?
2 smsjes. als je een plaatje verstuurd die op een 3210/3310/7110/8210 etc zitten kost je dat 2 smsjes

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 15:58

ThaHandy

Discovery Channel

als sms @ icq maar blijft werken

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 01:32 schreef ThaHandy het volgende:
als sms @ icq maar blijft werken
precies, hier ben ik het helemaal mee eens :)

• dirkpostma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-11 21:26
Don't worry! Wat maakt het uit???

Binnenkort verdwijnt SMS sowieso uit het dagelijks leven. Nu is het populair, maar als je straks zonder problemen kunt mobiel kunt emailen (begint nu te komen), dan wil je echt niet meer SMS-sen.

Ik vind het vreemd dat operators nu nog veel geld gaan steken in het meten van Mobile Terminated SMSjes; Ja, geld gaan steken, want het kost sowieso een boel manuren en administratie. Maar nogmaals, het maakt toch niet uit; voor mij in ieder geval niet.

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 13:26 schreef AtHomer het volgende:
Ik las net iets in het blad ConneXie van augustus, waarin stond dat het gratis SMS'sen via internet op korte termijn zou gaan verdwijnen. Slecht nieuws dus :(.

Zie hier het bericht in Jpeg formaat:

JPG klein

JPG groot
Geld dat ook voor ICQ? Zo niet: dan kun je dat toch altijd nog via die bron doen?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dinsdag 21 augustus 2001 02:41 schreef SisterofMercy het volgende:

[..]

Geld dat ook voor ICQ? Zo niet: dan kun je dat toch altijd nog via die bron doen?
Lees het artikel ff.. dan begrijp je tenminste hoe het zit :)

Verwijderd

Dit is bullshit, dan zullen namelijk wel alle diensten leveranciers op de hoogte moeten worden gesteld en ik heb nog niets gehoord en anders bestaan er altijd nog de korte gedingen. :)

Verwijderd

geloof er de ballen niet van...

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

volgens mij kan je gewoon met MTN blijven SMS'en

Elect a clown, expect a circus.

• Whuzz
  • Laatst online: 17-11 12:53

Whuzz

Dodgeball!

Och, even snel bellen kost meestal toch minder dan 1 sms-je en je kunt meer zeggen. :)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Bigs
  • Niet online
Het kan best dat ze geld aan elkaar gaan vragen voor het afleveren van SMSjes hoor, net zoals ze op een gegeven moment zijn gaan doen met gesprekken die van andere providers komen.

Verwijderd

PFfft.. icqsms moet gratis blijven hooorz :(
Zonder reclame, voor mijn part met reclame maar wel gratis!

• dôh
  • Laatst online: 18-11 11:30
Ik vraag me af hoe za dat willen verwezelijken? Als die gratis SMS nummer blokkeren ofzo? :?

Verwijderd

Nee eikel, dan neemt het bedrijf dat de SMS'jes afleverd de kosten op zijn nek.

Verwijderd

kpn, libertel, dutchtone, enz. gaan dan zekers te weten veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer verdienen

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Op maandag 20 augustus 2001 16:41 schreef DaJaN het volgende:

[..]

Volgens mij krijgen ze dan problemen met justitie. Opzettelijk communicatie verhinderen mag volgens mij niet.
volgens mij gebeurt het al... bij BEN en Dutchtone kan je moeilijk vanaf het internet sturen...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• AlvaK
  • Niet online
Zou in ieder geval echt niet relaxed zijn als het ophoudt, want dan heb ik geen emailnotificatie op m'n telefoon meer :(

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 12:25 schreef Slasher het volgende:
volgens mij kan je gewoon met MTN blijven SMS'en
Neeee ik kan al zeker twee weken geen sms meer ontvangen met mtn en ik ben zekers niet de enige!!! :'(

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 02:11 schreef dirkpostma het volgende:
Don't worry! Wat maakt het uit???

Binnenkort verdwijnt SMS sowieso uit het dagelijks leven. Nu is het populair, maar als je straks zonder problemen kunt mobiel kunt emailen (begint nu te komen), dan wil je echt niet meer SMS-sen.

Ik vind het vreemd dat operators nu nog veel geld gaan steken in het meten van Mobile Terminated SMSjes; Ja, geld gaan steken, want het kost sowieso een boel manuren en administratie. Maar nogmaals, het maakt toch niet uit; voor mij in ieder geval niet.
Denk dat het niet z'on vaart loopt ik heb pas een interview gezien met de CEO van Airborne, die had hele goede argumenten waarom het nog wel een tijd zou blijven.

En dit is niet omdat hun SMS (mtnsms) services leveren want zei hebben ook alles klaar staan voor de nieuwe generatie.

• BosPiet
  • Laatst online: 22-09-2006
Je kan dus niet meer naar mensen smsen die een Dutchtone kaart of abo hebben, zie ook http://www.webwereld.nl/nieuws/8383.phtml

Ik heb sinds een paar maanden een Dutchtone abo, maar als het aan mij ligt zeg ik nu m'n abo op en stap ik over op een andere... ook al heb ik een contract van een jaar, ze kunnen toch niet zomaar zoiets gaan veranderen? Als ik dit had geweten, dan had ik nooit Dutchtone genomen... want verder heb ik eigenlijk nog nooit problemen met ze gehad...

Koop je eigen eiland!

• R-Jean
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Dit slaat dus werkelijk nergens op. Ik denk dan ook dat, als dutchtone dit besluit niet terugdraait of als de andere providers niet volgen, veel potentiële klanten eens goed gaan nadenken bij welke provider ze klant willen worden. Vooral onder jongeren is smsen via internet een soort van hype en dé manier om 'bereikbaar' te zijn.

Verwijderd

Ik denk niet dat bijvoorbeeld icq .. zich aan de regels van kpn houd hoor.. ik vind beetje onzin en denk oko niet dat dat gaat gebeuren ... maar goed we zullen zien .. valt me wel op dat kpn en andere phone companies het eerder moeielijker dan makkelijker maken voor hun klanten zie dutchtone met het blokken van hun sms'jes !

Verwijderd

lijkt me dat er een protetst site gemaakt moet worden.. wat jullie?

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
* koen werkt bij dutchtone klantenservice

* koen is blij dat hij al 2 weken vakantie heeft, en nu nog laatste weekje. je zal al die zeikende tweakers aan de lijn krijgen

over het probleem zelf doe ik nog geen uitspraak, omdat ik nog niet weet wat er nu aan de hand is. lees volgende week de interne info wel even. houdt het zelf trouwens op een netwerkstoring , omdat alleen de reeks 06-18 en 06-28 eruit liggen. 06-48 heeft er een tijdje uit gelegen, maar heeft nu geen problemen. dus zal vast wel weer snel worden opgelost. als ik volgende week interne info heb, zal ik die wel posten. misschien is het dan allemaal al weer opgelost :?

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:41

4POX

Everybody is wired

Nieuwe informatie hierover..

Het schijnt als je eerst een dutchtone abbo had en je hebt het nummer meegenomen naar een andere provider dat je ook geen SMS's meer per internet kunt ontvangen

Ik heb een Libertelnummer meegenomen naar dutchtone en heb vanavond nog een SMS ontvangen. Maar ik doe nu ook wel een test.. Anders mogen ze morgen meteen mijn abbo afsluiten. Want ik ben gebruiker van www.watchmyserver.com

AKA Rinkel weblog

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Jaah, :D Net een smsje vanaf nummer 400 gekregen :)

AKA Rinkel weblog

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Mijne doet het nog gewoon hoor :7 0648xxxxxx reeks

• 4POX

4POX

Everybody is wired

En vanaf http://www.mtnsms.com een SMS ontvangen.. Dutchtone heeft gewoon de eigen uitgegeven nummers geblokt..

0624xxxxxx reeks :D

* 4POX is weer blij :)

AKA Rinkel weblog

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
de 06 18 serie ligt er echt wel uit, want ik kan via mtnsms en via genie.nl nix meer sturen naar deze nummers, er komt gewoon nix aan!! op die 06 18 serie dan..

da's klap k*t als ik en mijn lovergirl biede zo'n nummer hebben!!!! en via telefoon werkt het prima..

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
1 woord: DAMN

• koen
  • Niet online
heb even mijn collega's gemaild, hoe het nu precies zit met die blokkade en dit is wat zij mij als attachment stuurden, het (standaard)antwoord voor klanten:
Beste heer, mevrouw,

Dutchtone begrijpt dat het nieuws over de SMS-blokkade u heeft overvallen.Het spijt ons dat wij uw vertrouwen hebben geschaad. Wij zouden u daarom graag onze beweegredenen uiteenzetten. Overigens zijn er - in tegenstelling tot wat in de pers wordt beweerd - nog altijd SMS-sites die door onze diensten worden ondersteund, zoals bijvoorbeeld die SMS-service van Lycos.

* Het is niet in het belang van u als klant dat het Dutchtone-netwerk wordt bedreigd door een stortvloed van SMS van niet betalende providers. In piekuren vreet het gratis SMS-verkeer liefst 84 procent van onze capaciteit
op. Dat percentage stijgt omdat de populartiteit van de SMS-sites groeit. Storingen zijn daardoor niet uit te sluiten. We beschermen hiermee dus onze klanten.

* We blokkeren tot nader order alleen de diensten die via MTN, Swisscom en BT Cellnet lopen. Daaronder valt bijvoorbeeld ook de SMS-service van ICQ. SMS-stations die via een ander kanaal werken worden niet geblokkeerd. Lycos'
SMS-service werkt bijvoorbeeld nog.

* We zijn wel de eerste maar zeker niet de laatste Nederlandse provider die dit SMS-verkeer tegenhoudt. In landen als België en Frankrijk is het ontvangen van gratis SMS-berichten al langer onmogelijk.

* Onze blokkade is tot op zekere hoogte vergelijkbaar met de ophef rond Napster. Anderen maken handig gebruik van onze diensten terwijl het doorgeven van de berichten Dutcthone alleen maar geld kost. Natuurlijk zouden we de capaciteit kunnen uitbreiden, maar Dutchtone wil dat alleen
maar doen wanneer er ook inkomsten tegenover staan. Zolang dat niet het geval is, en de winst dus volledig in de zakken van de SMS-aanbieders verdwijnt, peisnt Dutchtone er niet over om de diensten te deblokkeren.

* Providers mogen hun eigen netwerk beschermen. Het blokkeren van gratis internet SMS is dus toegestaan.

* Mocht Dutchtone met MTN, Swisscom en BT Cellnet een overeenkomst kunnen bereiken, dan wordt de maatregel teruggedraaid.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u ons bereiken via...

Prepay 0900-1255
Postpay 0800-0770

M.VR.GR.
D*KLANTENSERVICE / BACKOFFICE

• freddifish
  • Laatst online: 30-10 07:38

freddifish

schnappi !

hmm, best lullig het zou fair zijn als ze het tarief voor sms verlagen nu naar 5 eurocent ofzo..maar het blijft klote tikken op zon mobieltje ;)

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

echt zielig! :(

* BlizzarD gaat geloof ik eens een bommetje plaatsen bij kpn >:)

iStockphoto

• AtHomer
  • Niet online
Op woensdag 29 augustus 2001 13:47 schreef koen het volgende:
heb even mijn collega's gemaild, hoe het nu precies zit met die blokkade en dit is wat zij mij als attachment stuurden, het (standaard)antwoord voor klanten:
[..]
Best wel logisch eigenlijk als je het zo bekijkt. Maar dan vraag ik me wel af waarom het dan ooit gratis is geweest... Het is jammer dat iets wat gratis was nu ineens wegvalt.

En hoe zit dat eigenlijk met email dan :? Als ik naar iemand aan de andere kant van de wereld een email stuur vanaf mijn eigen provider dan komt die ook over allerlei (privé-) netwerken heen, waarvoor niet betaald wordt, toch :? Of is dat waarvoor ik geld betaal aan mijn internetprovider?

• MrKoen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-10 22:54
offtopic:
Inderdaad AtHomer.. vraag ik me ook wel eens af. Wie financeerd al het geld voor de Internet backbones over de hele wereld?

Ik kan uit het mailtje van Dutchtone wel begrijpen dat het een grote belasting voor hun netwerk is.. maar ik hoop dat ze in hun beslissing toch ook zeker hebben gekeken naar hoeveel van die gratis verzonden SMS berichten een antwoord vanaf een mobiel veroorzaken.. als ik een SMS krijg van een gratis service stuur ik vaak effe een berichtje terug van m'n mobiel of ik bel effies.. das toch ook weer kassa voor Dutchtone? Als ik voortaan moet gaan betalen zal ik echt niet zoveel meer SMSen.. dus of het zo slim en overdacht is van Dutchtone??? |:(

Verwijderd

ik denk dat er altijd nog wel bedrijven zullen zijn, die gratis diensten aan zullen bieden.. kijk maar naar icq.. zou al zo vaak betaald gaan worden... net alsof het ontwikkelen van die software nix kost? zoiets vangen ze op met al die reclame shit in de community... en ik heb zoŽn vermoeden dat er altijd gratis sms sites zullen blijven bestaan die met reclame de kop boven water weten te houden!

• MrKoen
http://www.webwereld.nl/nieuws/reactie_compleet.phtml?id=8383

I got the feeling somebody is gonna be screwed ;) *D

Verwijderd

Antwoord van Dutchtone op de vraag waarom ik geen sms via Internet kan verzenden:,

Naar aanleiding van uw vraag delen wij u mede dat u een
deblokkeringscode kunt invoeren.
Dat is #330*0000#.
Wanneer u deze ingevoerd heeft , zou het opgelost moeten zijn.

Met vriendelijke groet

Dutchtone

Echter helaas na dit geprobeerd te hebben werkt het nog steeds niet. THANKS DUTCHTONE

• koen
  • Niet online
staat nu ook op de homepage www.dutchtone.nl
Dutchtone blokkeert klein deel SMS-verkeer (29-08-01)

Sinds eind juli blokkeert Dutchtone SMS-berichten voorzover die afkomstig zijn van bepaalde buitenlandse operators. Berichten van deze operators worden niet langer doorgestuurd naar onze klanten. Het gaat om de operators BT Cellnet, Swisscom en MTN. Deze bedrijven versturen vooral SMS-berichten die verzonden zijn vanaf Internet. De blokkade treft alleen berichten van websites die werken met een van deze bedrijven. Zo geldt de blokkade wèl voor Mtnsms, niet voor Lycos.

Reden voor deze beslissing is dat de enorme hoeveelheid SMS-berichten van deze drie bedrijven een te groot risico vormen voor ons netwerk. We willen ten koste van alles voorkomen dat er storingen ontstaan waardoor onze klanten niet meer kunnen bellen of gebeld worden.

Om dat te veranderen zouden investeringen nodig zijn waar in dit geval geen inkomsten tegenover staan. Hoewel de buitenlandse operators van ons netwerk gebruik maken, betalen zij ons niet. Als dat verandert, kan de blokkade worden opgeheven.

Dutchtone staat niet alleen in deze keuze. Alle mobiele operators in België en Frankrijk gingen ons voor. En de verwachting is dat ook in Nederland een aantal bedrijven ons voorbeeld zal volgen.

• AtHomer
  • Niet online
Zou me niks verbazen als Dutchtone dit verplicht is te doen van het Orange-bedrijf, omdat ze straks anders geen Orange mogen heten...

• koen
  • Niet online
Op woensdag 29 augustus 2001 19:20 schreef AtHomer het volgende:
Zou me niks verbazen als Dutchtone dit verplicht is te doen van het Orange-bedrijf, omdat ze straks anders geen Orange mogen heten...
dit is que gedachtengang absoluut geen orange-actie. orange denkt altijd vanuit het oogpunt van de klant en zou dus nooit het gebruik van sms via internet plots geheel stopzetten. als ze het wel zouden stoppen, dan zal er een alternatief geboden worden. tevens wordt het netwerk van orange vele malen beter, zodat de capacititeit bulk-sms makkelijk zou moeten kunnen verwerken...

• MrKoen
Op woensdag 29 augustus 2001 19:06 schreef koen het volgende:
staat nu ook op de homepage www.dutchtone.nl
[..]
Indirekt lijken er volgens mij voor Dutchtone wel inkomsten te behalen in de investering van meer capaciteit voor het verwerken van SMS.. kijk maar eens wat het motto van de andere Nederlandse mobiele operators is achter SMS via internet.. het aanmoedigen van SMS gebruik en daardoor tevens toenemende mate van SMS reacties vanaf de mobieltjes zelf! Maarja.. zover kan Dutchtone blijkbaar niet vooruit kijken :r

• AtHomer
  • Niet online
Op woensdag 29 augustus 2001 19:24 schreef koen het volgende:

[..]

dit is que gedachtengang absoluut geen orange-actie. orange denkt altijd vanuit het oogpunt van de klant en zou dus nooit het gebruik van sms via internet plots geheel stopzetten. als ze het wel zouden stoppen, dan zal er een alternatief geboden worden. tevens wordt het netwerk van orange vele malen beter, zodat de capacititeit bulk-sms makkelijk zou moeten kunnen verwerken...
Er stond toch ook dat het in landen als Frankrijk en Groot Brittannië ook al is gebeurd bij alle operators? Daar zit Orange toch ook bij :? Dan lijkt me dit gewoon een aanpassing die ze overal bij het Orange netwerk hebben doorgevoerd.

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 14:49
Op woensdag 29 augustus 2001 19:25 schreef MrKoen het volgende:

[..]

Indirekt lijken er volgens mij voor Dutchtone wel inkomsten te behalen in de investering van meer capaciteit voor het verwerken van SMS.. kijk maar eens wat het motto van de andere Nederlandse mobiele operators is achter SMS via internet.. het aanmoedigen van SMS gebruik en daardoor tevens toenemende mate van SMS reacties vanaf de mobieltjes zelf! Maarja.. zover kan Dutchtone blijkbaar niet vooruit kijken :r
Maar wat moet je dan in godsnaam met NOG meer smsjes als je de capaciteit er niet voor hebt? Zoals eerder al vermeld, het uitbreiden van het dutchtone netwerk is waarschijnlijk niet rendabel genoeg tegenover het aantal smsjes wat het eventueel op zou leveren.
Daarbij komt nog eens dat door de grote belasting door sms de hoofdprioriteit van Dutchtone in gevaar komt: Telefoneren! En het lijkt me dat ieder zichzelf respecterende gsm-aanbieder dit toch wel een belangrijk onderdeel van zijn diensten vindt....

• MrKoen
Op donderdag 30 augustus 2001 17:10 schreef Tu-Tone het volgende:

[..]

Maar wat moet je dan in godsnaam met NOG meer smsjes als je de capaciteit er niet voor hebt? Zoals eerder al vermeld, het uitbreiden van het dutchtone netwerk is waarschijnlijk niet rendabel genoeg tegenover het aantal smsjes wat het eventueel op zou leveren.
Daarbij komt nog eens dat door de grote belasting door sms de hoofdprioriteit van Dutchtone in gevaar komt: Telefoneren! En het lijkt me dat ieder zichzelf respecterende gsm-aanbieder dit toch wel een belangrijk onderdeel van zijn diensten vindt....
Daar heb je gelijk in.. maar is het ook niet zo dat SMS een dienst is die wordt aangeboden naast mobiel bellen? Zoek dan naar een andere oplossing.. maar gooi het er niet zomaar uit. Bijvoorbeeld mensen de mogelijkheid geven voor 5 piek per maand extra abbo geld om dergelijke SMSjes te kunnen ontvangen lijkt me nog altijd redelijker dan zomaar zonder de gebruikers te ondervragen het af te schaffen!

• Sebastian
  • Niet online
Op het webwereldforum stond 1 goed punt, want waarom worden de normale sms-jes niet goedkoper? Ik sms nu veel via ICQ, omdat ik anders zo mn beltegoed er doorheen jaag.

Ik ben het dus alleen eens met bovenstaande actie wanneer de sms-jes goedkoper worden.

• MrKoen
Inderdaad.. het lijkt me ook wel dat als ze SMS goedkoper maken dat er meer SMSjes verzonden zullen worden en het uiteindelijk meer winst oplevert.. maarja tegenwoordig zie je steeds meer van die SMS diensten (zoals TMF) die (volgens mij) ook gewoon 50 cent per bericht kosten.. en zowel TMF als KPN zullen wel wat van die 50 cent willen verdelen.. het is wel gewoon aso duur voor een stukkie tekst. Het lijkt ook wel dat de providers onderling een afspraak hebben over wat SMSen kost.. want anders zou het in deze SMS rage toch ideaal zijn om als provider net iets lager te gaan zitten dan andere providers en zo klanten aan te trekken of niet?

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

0650 en 0623 liggen er ook al uit sinds een paar dagen :( :(
Klote KPN!!
Pagina: 1