• AlexvK
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-11-2021
Ik heb een macbook air uit 2013 welke snel leegloopt wanneer hij in de sluimerstand staat.
Om erachter te komen wat het is, heb ik een aantal dingen geprobeerd.

- scherm gaat wel uit als ik hem dichtklap
- energie instellingen staan goed in instellingen
- als ik hem helemaal uit zet, loopt hij niet leeg
- de iphone kliniek en Coconut geven aan dat de accu niet kapot is
- als ik hem op sluimerstand dichtklap, gaat er in 12 uur ongeveer 20% uit de accu
- zoveel mogelijk programma's er al af gegooid.

Nu overweeg ik een hele clean install. Dat is de volgende stap, maar eigenlijk niet zoveel zin in.
Heeft iemand nog een idee?

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:22
ff Google :
Alle computers en laptops van Apple kennen een zogeheten sluimerstand. Dat is een energiebesparende functie. De apparaten blijven in de sluimerstand wel aanstaan, maar verbruiken veel minder stroom. Een apparaat uit de sluimerstand halen gaat veel sneller dan opstarten. Maar soms wilt u juist niet dat de Mac in de sluimerstand schiet. Bijvoorbeeld omdat u een groot bestand aan het downloaden bent of omdat u uw vakantiefoto's back-upt naar iCloud.

Dus, bij sluimerstand gaat die niet helemaal uit en lijkt het me logisch dat er iets van de energie uit de accu gebruikt zal worden.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14:36
20% in 12 uur is erg veel hoor.

Misschien even in je diagnostics kijken op het moment dat je geen programma's open hebt staan (maar dus wel de laptop nog aan hebt staan) of er iets is wat veel batterij trekt? Kunnen natuurlijk ook soort updates op de achtergrond zijn of dingen die constant verbinding willen blijven maken met internet (heb dat een tijdje met adobe cloud gehad)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

AlexvK schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:23:
- als ik hem op sluimerstand dichtklap, gaat er in 12 uur ongeveer 20% uit de accu
Dat is redelijk normaal.

Als je wilt kun je in de Energy Saver preferences "Power Nap" uit zetten. Met dat aan gaat 'ie af en toe uit sluimerstand om email op te halen, backups te maken, etc. wat natuurlijk batterij kost.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@AlexvK Na 7-8 jaar is een accu natuurlijk ook niet meer wat het geweest was.

Verder krijgt je Macbook officieel ook geen MacOS updates meer, dus zolang die het nog doet zou ik zeggen geniet er van.

Er zijn tal van dingen te vinden die je kan doen/proberen als je even googled op Mac Battery Drain.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• AlexvK
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-11-2021
Bedankt. Ik heb nog een aantal settings gewijzigd, na wat filmpjes van Mac Battery Drain.

eens kijken wat er nu gaat gebeuren.

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-06 17:46
Wat is de maximum capaciteit van je accu? Dit kun je zien in System Report, onder "Power".
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee