Convectorput Honeywell EvoHome

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon1966
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 24-01-2024
Goedendag,

Wij hebben inmiddels in 9 vertrekken HR92 knoppen. Lijkt nu vrij goed te werken. De ET hangt in de woonkamer. Daar hebben we 2 radiatoren en een convectorput. Hier zitten simpele knoppen op. Als in een ander vertrek via een HR92 knop de verwarming gaat vragen gaan in de woonkamer de verwarmingen in gebruik ook als de temperatuur al oké is. Dat is niet handig, steeds aan knoppen draaien. Nu wil ik daar ook die HR92 knoppen op gaan laten zetten.

Maar wat met die convectorput? Een HR92 heeft daar geen zit. Slaat in no time de convector af. Heb al wel gezocht hier maar pasklaar verhaal kon ik niet vinden. Ik hoor graag.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-05 22:36
is dat wel zo ? de evo home kmaer thermostaat is toch de temperatuur sensor ?
je kan bij evo home ook een losse kamer thermostaat gebruiken als temperatuur sensor.
als je de knop als temperatuur sensor instelt ja dan heb je gelijk dan loopt je convector put dicht.
lang verhaal kort te maken volgens mij zijn er wel oplossingen voor.
en anders pleeg je even een telefoontje naar honnywel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:42
Convector koppelen aan je andere radiator in de woonkamer waarbij 1 leidend is. De convector draait dus gewoon mee en zal daar niet op temp reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Los_Moros
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 03-05 13:06
Voor het regelen van een convectorput adviseert Honeywell om de HR92WE die in de convectorput kan worden gemonteerd niet te laten meten. Het advies is om dan een draadloze thermostaat, T87RF2025, DTS92A1011 of draadloze opnemer HCF82 op een representatieve plek te monteren en die de temperatuurmeting te laten verrichten. Dit kan ook de EvoTouch zijn.

Ik noem dit als alternatief voor als aansluiten van de convectorput aan de radiator wat lastig te realiseren is.

Indien gewenst kun je dan ook de convectorput en radiator in 1 zone plaatsen, maar dat hoeft natuurlijk niet als je beiden apart wilt regelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Los_Moros op 07-11-2021 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzemutahh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05 22:53
Ik heb een volledig identieke situatie aan die van Leon1966.

Mijn HR92 in de convectorput gaat alleen open en dicht als de ET dat aangeeft. Deze HR92 is dus een "slave" van de ET en dat werkt prima. Je hebt hier dus géén extra sensor voor nodig. De HR92 wordt dus toegeovegd aan de WOONKAMER zone.

Ik heb dat vastgesteld omdat ik de calibratie van de HR92 die in de put zit, heb gevarieerd van -2 tot +2 en dat maakt geen bal uit, precies in overeenstemming met wat je in deze situatie verwacht.

Ik heb nog wel een geheel andere vraag over het modulerende karakter van het hele EVOHOME gebeuren, maar daar maak ik een apart topic voor aan.

[ Voor 4% gewijzigd door zzemutahh op 17-11-2021 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:42
Toch ben ik hier ook weer over na aan het denken.
De woonkamer (met radiator) is sneller warm (meer tussen muren) dan de eetkamer (met convectorput) vanwege een grote schuifpui.

De woonkamer zal dus sneller afslaan dan dat de eetkamer op dezelfde temperatuur zit.

Ik overweeg een radiator ventilator voor de woonkamer (extra besparing?), maar gevolg zal dan zijn dat de eetkamer een nog groter verschil gaat krijgen.

Dus in dit geval wellicht toch een aparte draadloze thermostaat in de eetkamer en de convectorput toch zelfstandig laten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels.68
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-08-2024
Gebruik in de convectorput(ten) de goedkopere HR91 onder display en handmatige instelling (gebruik je beide toch niet). Aansturen met een losse draadloze thermostaat van Honeuwel.
Product staat NIET in de pricewatch overigens.

Afbeeldingslocatie: https://www.kijkvoelbeleef.nl/Renderers/ShowMedia.ashx?i=MediaArchive:70f54c5a-6216-4770-8c38-87c7fe1dc6f8
Pagina: 1