Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willampie
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16:59
Beste tweakers,

Pasgeleden merkte ik op dat er een aantal horizontale strepen op het beeldscherm van mijn laptop verschenen. Wellicht komt dit omdat er iets zwaars op gelegd is of omdat het display kabeltje los zit? :?

Ik heb de videokaart drivers geupdate - probleem blijft
Een extern scherm aangesloten - probleem blijft zichtbaar op laptopscherm, maar niet op externe scherm
naar de bios gegaan - strepen zijn ook daar zichtbaar

Hieruit denk ik dat ik kan concluderen dat het niet aan de drivers ligt en dat het een hardware issue is. 8)7

Mijn vraag is als volgt: heeft iemand dit eerder gezien en weet je dan waar het probleem in zit? (zie foto's)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ow04XqgwLBsbzd6LDnjY6u2e6v8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aeJPHF6tnmAeHL7CiBhuVfsP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UyfhbID7XJ_vWlVXhPfFUzjIXWA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/92UXdpZ0CBb38tYHX218cqIt.jpg?f=fotoalbum_large

Ligt het aan de kabel die wellicht los zit?
moet de kabel vervangen worden?
of zijn de pixels dood van het display en moet deze vervangen worden?

Ik hoor graag jullie advies/ervaring

Beste antwoord (via willampie op 07-10-2021 23:31)

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:22

sus

is druk :+

willampie schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:55:
[...]

excuus, is niet duidelijk omschreven. Wanneer ik een extern scherm aansluit zijn de strepen niet zichtbaar op het externe scherm maar wél nogsteeds op het laptopscherm
Dan is het ws je kabel die door je scharnier loopt. Kosten in de regel niet heel veel, gemiddeld 2-3 tientjes

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

Als je de strepen ook op je externe scherm ziet, is het je gpu die defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willampie
sus schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:46:
Als je de strepen ook op je externe scherm ziet, is het je gpu die defect is.
excuus, is niet duidelijk omschreven. Wanneer ik een extern scherm aansluit zijn de strepen niet zichtbaar op het externe scherm maar wél nogsteeds op het laptopscherm

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• sus

sus

willampie schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:55:
[...]

Dan is het ws je kabel die door je scharnier loopt. Kosten in de regel niet heel veel, gemiddeld 2-3 tientjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willampie
sus schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 18:28:
[...]

Dat zou geweldig zijn, hoe weet je dat het aan de kabel ligt, en niet aan het display zelf als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sus

sus

willampie schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 18:55:
[...]

Dat zou geweldig zijn, hoe weet je dat het aan de kabel ligt, en niet aan het display zelf als ik vragen mag?
Vervang ze bijna dagelijks :)

Het kan wel degelijk je LCD zijn, maar dan heb je in de regel dat een volle lijn geen beeld geeft en dus zwart blijft. Dit is eerder slecht contact of een klein breukje wat nog net wel-net niet contact maakt

[ Voor 28% gewijzigd door sus op 06-10-2021 19:21 ]

Pagina: 1