iMac 2011 beeld blijft zwart.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Beste tweakers,

Helaas heeft mijn iMac uit 2011 de geest gegeven. Ik hoor hem van alles doen maar het beeld blijft pikzwart. Ik vermoed dat er toch echt iets stuk is gegaan qua hardware. Ik heb verschillende resets en dergelijke gedaan die er op het internet te vinden zijn en ben ik op het punt gekomen om op te geven.

Repareren is het denk ik niet waard.

Is het mogelijk om op een 1 of andere manier via een ander scherm toch beeld te krijgen zodat ik nog iets kan doen met de data? Ik wil even checken of ik de harde schijf kan nakijken en daarna cleanen, of dat er misschien toch nog iets te redden is.

Tips van harte welkom!

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KaiKai
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:09
Hey Roy, als het goed is heb je een thunderbolt port op je iMac zitten. Je kan een Mini DisplayPort naar HDMI dongle kopen (gewoon op Bol of Amazon, niet Apple merk, kost minder dan een tientje) en dan zo je Mac op een scherm of televisie aan te sluiten. Het kan zijn dat het aan iets anders ligt dan het scherm, maar dit lijkt me het eerste waarschijnlijke.

Verder kan je ook altijd nog je harde schijf of ssd uit deze iMac halen en deze in een externe case zetten met usb (kost vanaf een 15 euro of zo). Zo kan je met je nieuwe Mac zelfs hiervan opstarten en zo al je data overzetten naar je nieuwe mac. Je kan op websites als ifixit heel duidelijk zien hoe je je iMac open maakt en de harde schijf eruit haalt. Dit zou ik überhaupt ook doen voordat je deze Mac weggooit of weg geeft.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:48

nelizmastr

Goed wies kapot

Als het een 27” is met de beruchte AMD HD6970M dan is de kans groot dat dat de boosdoener is. Die hebben een 100% failure rate.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
dank je @KaiKai voor je reactie. Ik ga daar mee aan de slag!

En klinkt heel bekend @nelizmastr dat dit de kaart is die ik ook heb ja 😒

Mijn portfolio op Instagram