Waarom pakt Tweakers niet groter uit bij een grote storing?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Guitarist
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-05 12:32
Hoi Tweakers redactie!

Even een open vraag, waarom pakt Tweakers.net niet groter uit bij een storing zoals gister avond?

Dat Facebook, Instagram én Whatsapp er wereldwijd uit liggen is best wel een groot ding.

Er was slechts 1 nieuws artikel, die weliswaar geüpdate werd, maar die verdween wel langzaam naar beneden, terwijl het wel nog steeds het meest relevante van de avond was...

Hieronder even de vergelijking tussen NU.nl en Tweakers.net.

Natuurlijk kom ik veel liever op Tweakers, dus vandaar de vraag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kcPYMJwNZD4WKgzNwkAlvLrWsyo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5oHDQAJpCPUGQiVXGwcfe1ub.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/69rorBFZPSkecldA0z1td0U8wvY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vMnEMc8M88rLzxBDcQZyqDPx.png?f=fotoalbum_large

http://www.brianesselbrugge.nl

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Guitarist
Dus meer een vraag eigenlijk, is het niet overzichtelijk dingen die live nog aan het gebeuren zijn qua updates weer bovenaan te zetten?
Of apart te markeren zoals de live-blogs bij zulke events?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 17:05
Volgens mij is de meerwaarde van Tweakers dat je ook wat meer naar de echte tech kant kijk van wat er aan de hand is. En dat kost meer tijd. Het lijkt me lastiger om daarvan live de hele tijd te reporten. Kan wel, maar dan moet je wel net de juiste mensen standby hebben die dat kunnen doen. De vraag is dan of dat opweegt tegen de momenten dat die mensen dan niet inzetbaar zijn op andere momenten, omdat ze ook wel eens een vrijaf mogen nemen. Bovendien kan je je afvragen of de meerwaarde die tweakers biedt, bij zoiets als deze outage ook kan concurreren met een nos.nl of een nu.nl. Uiteindelijk doet whatsapp het weer, of het doet het nog niet. De reden waarom het het niet deed, is interessant, maar meer voor achteraf.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

Omdat nu.nl een iets grotere redactie heeft.. lijkt me redelijk simpel. Sowieso wat is de meerwaarde van een liveblog met 0 zinnige informatie.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Jrz

––––––––––––

YC staat er vol mee. 3 van de grootste sites liggen er uren lang uit. Dat is een groot nieuws voor tech. Iedereen wil weten wat er aan de hand is, zeker met al het censuur.

Ik heb zelf niet op tweaked gekeken, omdat het al heel lang niet meer een van m’n nieuws bronnen meer is.

Ik kom alleen nog voor GoT. De redactie kan wmb inpakken, en pricewatch redden, nu dat nog kan

[ Voor 19% gewijzigd door Jrz op 05-10-2021 05:07 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • +32 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Jrz schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 05:05:
YC staat er vol mee. 3 van de grootste sites liggen er uren lang uit. Dat is een groot nieuws voor tech. Iedereen wil weten wat er aan de hand is, zeker met al het censuur.

Ik heb zelf niet op tweaked gekeken, omdat het al heel lang niet meer een van m’n nieuws bronnen meer is.

Ik kom alleen nog voor GoT. De redactie kan wmb inpakken, en pricewatch redden, nu dat nog kan
Waar bemoei je je dan mee, ga lekker ergens anders soapboxen :w

Ontopic: ik denk dat het veel waardevoller is dat Tweakers uitzoekt wat de achtergrond is en dat morgen post.

Een beetje live tweeten dat Facebook down is doet iedereen al, en het feit dat er 6 updates zijn geweest en 800 reacties onder het artikel staan laat wel zien dat er genoeg aandacht voor was.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En bovendien: een echte Tweaker die weet wat die waard is heeft toch (bijna) alles van Facebook Inc. geblokkeerd op z'n netwerk of computer? Hier zowat alles geblokkeerd op mijn laptop behalve WhatsApp, dat wordt ook zakelijk gebruikt én via de desktop omdat die veel handiger is dan het gepriegel op een telefoontje.

Ow, ook de meeste Twitterdomeinen zijn geblokkeerd, voor mijn eigen rust.

Door deze instellingen heb ik van de hele Facebook storing niks gemerkt. Aanrader voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:50
De hele situatie deed mij ook niks, omdat ik niks van Facebook gebruik. Vond het op een sadistische manier wel leuk om te zien hoe de 'hele wereld' in paniek raakte. Op nu.nl ook vrij snel een nieuwsbericht over welke alternatieven je zou kunnen gebruiken.

TS, bij groot nieuws is het op tweakers eigenlijk altijd zo dat iemand een topic op GoT begint, waar vervolgens de gebruikers zelf met updates komen. Bij bijvoorbeeld de aanslag op Peter R. de Vries heb ik dagenlang dat topic gevolgd in plaats van nieuwssites.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Anoniem: 1302638 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 06:03:
[...]

Waar bemoei je je dan mee, ga lekker ergens anders soapboxen :w

Ontopic: ik denk dat het veel waardevoller is dat Tweakers uitzoekt wat de achtergrond is en dat morgen post.

Een beetje live tweeten dat Facebook down is doet iedereen al, en het feit dat er 6 updates zijn geweest en 800 reacties onder het artikel staan laat wel zien dat er genoeg aandacht voor was.
precies dit. Het is heel erg 'leuk' om een liveblog te hebben maar om heel eerlijk te zijn is dat niet heel vaakiets als
  • 10:00: er is iets kapot
  • 10:30: het is nog steeds kapot
  • 11.00: ja nog steeeds, pietje zegt dat het zou kunnen komen door..
  • 11.30: ja kapot..
Hoe ze het nu hebben opgelost is goed. Er was niet veel nieuws (gezien de tijden tussen de updates op het originele nieuwsitem) en een mooi achtergrondartikel over wat er nu precies gebeurde zou leuk zijn.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:29

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Dit is een goede vraag en een waar ik gisteravond zelf ook wel veel over heb nagedacht. We gaan het er hier op de redactie ook zeker nog wel over hebben (en zitten nu al te brainstormen over de follow-up), maar ik kan er wel wat over zeggen.

Kortgezegd: er is niet zo heel erg veel te melden tijdens zo'n storing. Het is een beetje zoals @Webgnome zegt. Een liveblog bijhouden is tof maar als er niet veel over te melden is dan is dat vooral opvulling. Ook als je kijkt naar de onderwerpen die NU.nl bijvoorbeeld pakt, dan zijn dat onderwerpen die we op Tweakers niet oppakken. De beurswaarde is alleen interessant tijdens de kwartaalcijfers (en zelfs dan is alleen de waarde niet nieuwswaardig voor ons). En 'alternatieven voor WhatsApp' past ook niet echt bij ons lijkt me.

Maar open vraag, welke informatie zag je bij andere media die je bij Tweakers niet kon lezen? Of wat had je liever anders gezien? Hoe prominent het in beeld kwam?

Sidenote: NU.nl heeft in het cms een prachtige tool voor liveblogs, wij niet. Dan zouden we daar een oplossing voor moeten verzinnen of tijdens je nieuwsdienst iets met markdown in elkaar moeten kloppen. Ook niet ideaal :)

We zijn uiteraard hard aan het kijken naar een goed opvolgend artikel. Ook dat is trouwens moeilijk. Lang niet alles is bekend over de storing, dat het BGP was is nog niet eens officieel bevestigd volgens mij. Maar iets schrijven over die (mogelijke) oorzaak is uiteindelijk interessanter dan het nieuws zelf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik geloof de CF blog wel dat het BGP was (en als gevolg de DNS servers onbereikbaar.
Ik weet niet hoeveel bevestiging je zoekt?

https://blog.cloudflare.com/october-2021-facebook-outage/

Live-blogging bij dit soort dingen is wel belachelijk eigenlijk. Tenzij FB zelf het zou doen.

Edit: alhoewel , FB zelf zegt eigenlijk weinig : https://engineering.fb.co...etworking-traffic/outage/

[ Voor 27% gewijzigd door Oogje op 05-10-2021 08:21 ]

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Is een website die down gaat, groot nieuws?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-05 04:12
warhamstr schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:14:
idd, het zijn 3 websites van het hele www.
Als we die relativering niet meer maken dan lijkt de monopoly positie van FB&co wel heel erg in het onderbewustzijn geraakt.
"ooohhh hoe moet ik nu ooit mensen laten weten wat ik doe!!1!"

[ Voor 39% gewijzigd door 7Sins op 05-10-2021 08:28 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:22
TijsZonderH schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:01:
Dit is een goede vraag en een waar ik gisteravond zelf ook wel veel over heb nagedacht. We gaan het er hier op de redactie ook zeker nog wel over hebben (en zitten nu al te brainstormen over de follow-up), maar ik kan er wel wat over zeggen.

Kortgezegd: er is niet zo heel erg veel te melden tijdens zo'n storing. Het is een beetje zoals @Webgnome zegt. Een liveblog bijhouden is tof maar als er niet veel over te melden is dan is dat vooral opvulling. Ook als je kijkt naar de onderwerpen die NU.nl bijvoorbeeld pakt, dan zijn dat onderwerpen die we op Tweakers niet oppakken. De beurswaarde is alleen interessant tijdens de kwartaalcijfers (en zelfs dan is alleen de waarde niet nieuwswaardig voor ons). En 'alternatieven voor WhatsApp' past ook niet echt bij ons lijkt me.

Maar open vraag, welke informatie zag je bij andere media die je bij Tweakers niet kon lezen? Of wat had je liever anders gezien? Hoe prominent het in beeld kwam?

Sidenote: NU.nl heeft in het cms een prachtige tool voor liveblogs, wij niet. Dan zouden we daar een oplossing voor moeten verzinnen of tijdens je nieuwsdienst iets met markdown in elkaar moeten kloppen. Ook niet ideaal :)

We zijn uiteraard hard aan het kijken naar een goed opvolgend artikel. Ook dat is trouwens moeilijk. Lang niet alles is bekend over de storing, dat het BGP was is nog niet eens officieel bevestigd volgens mij. Maar iets schrijven over die (mogelijke) oorzaak is uiteindelijk interessanter dan het nieuws zelf.
Ik vind eigenlijk dat tweakers het netjes gedaan heeft :) Een liveblog voegt echt 0,0 toe en er zijn 5 updates op het artikel gekomen. Enige puntje wat ik zou kunnen verzinnen is om bepaalde artikelen fixed bovenin te kunnen pinnen ofzo zodat het meer opvalt.

Op GoT liep er een topic over met zo nu en dan wat info en een semi slow chat. De mods hebben dat in leven gelaten tot vanmorgen en ook dat was netjes :)

Cloud ☁️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online
zo'n Breaking News banner is toch meer iets voor sensatie nieuws zenders als CNN.
voor mij was het goed genoeg dat ik het nieuws item kon terug vinden in het overzicht.

~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:47

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

7Sins schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:21:
[...]

idd, het zijn 3 websites van het hele www.
Dit. Er zijn enkele websites down en dezelfde nacht weer in de lucht gebracht.

Daarvoor wil ik niet continue inhoudsloze berichtjes lezen van 'onze verslaggevers ter plaatse'.
Mag ik dat ontwenningsverschijnselen noemen van kennelijke verslaafden aan social media?

Omdat ik zelf helemaal niets doe via & met FB en aanhang had ik geen idee van een storing -- en zag ik daarom vanochtend pas dat er een storing was geweest.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
DeBolle schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:46:
[...]

Dit. Er zijn enkele websites down en dezelfde nacht weer in de lucht gebracht.

Daarvoor wil ik niet continue inhoudsloze berichtjes lezen van 'onze verslaggevers ter plaatse'.
Mag ik dat ontwenningsverschijnselen noemen van kennelijke verslaafden aan social media?

Omdat ik zelf helemaal niets doe via & met FB en aanhang had ik geen idee van een storing -- en zag ik daarom vanochtend pas dat er een storing was geweest.
En ruim de grootste messenger van Nederland een complete avond down. Maar hey, nu komen er vast ook mensen vertellen hoe hip ze zijn omdat ze geen WhatsApp gebruiken maar Telegram...

Of een echt liveblog nut had? Ik weet het niet, maar ik ben het er iig mee eens dat het logisch was deze bovenaan te pinnen tot het voorbij was (of op zijn minst bij elke nieuwe update weer bovenaan). Het aantal reacties eronder laat wel wat zien qua interesse.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• TijsZonderH

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ik vind het persoonlijk vrij nihilistisch om de grootste berichtendienst van Nederland, de twee populairste sociale netwerken van Nederland, en drie diensten die samen door meer dan de helft van de wereldbevolking worden gebruikt weg te zetten als 'enkele websites'. De omvang van de storing was gigantisch en uniek. Ik weet niet of ik er een liveblog voor zou opstarten maar er is wat voor te zeggen dat prominenter in onze nieuwsfeed te zetten. Daar denken we zeker over na.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Eigenlijk een soort “Breaking news” banner? Vind het wel een goed idee!

[ Voor 22% gewijzigd door CyberMania op 05-10-2021 08:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cwookie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:46
Een gepint breaking news item dat net iets meer opvalt dan de rest lijkt mij ook een goede. Wel iets om over na te denken; hoe lang moet de downtime zijn voordat een nieuwsitem daarin veranderd? Een storing gebeurd wel vaker en is vaak na enkele (tientallen) minuten opgelost. De tijdsduur maakte het gisteren uniek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrz
  • Nu online

Jrz

––––––––––––

Andere bronnen hebben o.a. geschreven over:

DNS
BGP
Er was een Fb werknemer die heeft gemeld dat mensen met fysieke access niet de kennis hebben voor het authenticaten.
Dat account is verwijderd
Julie hebben ongetwijfeld veel meer traffic gehad, het grootste communicatiemiddel in nl was down
In andere landen was er de vraag of het lokaal censuur was.
Er had geschreven kunnen worden over wfh

Het verhaal dat er een mooie love blog tool is op nu.nl vind ik echt slap gelul. Die “tool” is er tegen het refreshed en de hoge load. Het zetten van timestamps in de paragraaf in de tekst lijkt me niet zo heel moeilijk.

Ik begrijp ook niet echt waarom er wordt verscholen achter “klein” zijn. Is dat niet een van de argumenten voor een overname? “Het kunnen gebruiken van de grotere organisatie”

Gemiste kans, wederom. Laten we lekker plus artikelen lezen die over het configureren van Windows gaan oid

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• TijsZonderH

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Jrz schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:01:
[...]

DNS
BGP
Beide tot op dit moment nog niet bevestigd, maar staan desalniettemin gewoon in het artikel
Er was een Fb werknemer die heeft gemeld dat mensen met fysieke access niet de kennis hebben voor het authenticaten.
Staat in het artikel
Julie hebben ongetwijfeld veel meer traffic gehad, het grootste communicatiemiddel in nl was down
Het stuk is goed gelezen maar hoe is dat relevant voor dit verhaal?
Willekeurige geruchten, niet relevant voor het verhaal
Hoe en waarom? Ik zie de link niet.
Het verhaal dat er een mooie love blog tool is op nu.nl vind ik echt slap gelul. Die “tool” is er tegen het refreshed en de hoge load. Het zetten van timestamps in de paragraaf in de tekst lijkt me niet zo heel moeilijk.
Is ook maar een sidenote maar timestamps staan gewoon in het stuk zoals we altijd doen.
Ik begrijp ook niet echt waarom er wordt verscholen achter “klein” zijn. Is dat niet een van de argumenten voor een overname? “Het kunnen gebruiken van de grotere organisatie”
Niet projecteren want dit zeg ik ook nergens.
Gemiste kans, wederom. Laten we lekker plus artikelen lezen die over het configureren van Windows gaan oid
Ik snap de sneer niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:25

Het gaat meer om de prominentie, het is niet logisch dat zo'n belangrijk artikel wegzakt terwijl het nog ongoing is.

Tevens, dat er niks te melden is kan ook gewoon een update zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:22

Dazzler2120

FP ProMod
[...]

Maar dan is de vraag dus; moeten we een liveblog willen. Voor mij zou het weinig toevoegen. Helemaal als je constant over 'geruchten' gaat bloggen. Het is een beetje het 'nieuwe' media principe.
Media posten om te consumeren, niet om te informeren. Ik ben van mening dat de vorm die door Tweakers gekozen is, prima was, meer gefocust op informeren i.p.v. te consumeren.
Verder zie ik de redactie zich niet verschuilen achter dat ze klein zijn t.o.v. Nu.nl redactie?

Imo ben je meer aan het klagen om het klagen.

[ Voor 3% gewijzigd door Dazzler2120 op 05-10-2021 09:19 ]

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wasp
  • Laatst online: 14-05 19:49
Even los van deze hele discussie, ik verwacht natuurlijk wel een uitgebreid artikel over de (vermoedelijke) oorzaak. :)

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
SCIxX schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:17:
[...]

Het gaat meer om de prominentie, het is niet logisch dat zo'n belangrijk artikel wegzakt terwijl het nog ongoing is.

Tevens, dat er niks te melden is kan ook gewoon een update zijn.
Het mocht misschien iets prominenter in beeld, wat mij betreft bij elke update weer bovenaan het lijstje.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-05 16:31
[...]

DNS
BGP

Het feit dat je eerst komt aankodigen dat je al heel lang de nieuws feed van Tweakers niet leest - om vervolgens te gaan voorstellen wat men had kunnen schrijven - stijgt mijn hoofd te boven. Waar bemoei je je mee jongen. Open lekker de feed van nu.nl en lees daar over 'Livehack: Een backup maken'.

Pet af voor Tijs dat hij uberhaupt nog op deze post heeft gereageerd.

Om dan gelijk mijn mening over dit topic te geven:
Ik vind de wijze waarop Tweakers over dit onderwerp heeft geschreven erg netjes, maar zo een grote gebeurtenis (in de tech-wereld) als deze verdient wellicht wel een prominentere plek op de front page.

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:28
Jrz schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 05:05:

Tja, ieder zijn ding, ik lees zelf al een hele tijd YC niet meer vanwege het hoge gehalte aan techbro gecirclejerk. Hoef je je niet zo verheven boven de rest voor te voelen.

Ontopic: Tweakers is een techsite en meldt het dus uit technisch oogpunt, NOS en nu.nl melden het uit maatschappelijk oogpunt, en uit maatschappelijk oogpunt is het toch best verdomd belangrijk dus daar kan ik zeker snappen dat het een grotere plek op de frontpage nodig heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• shejaidon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Soldaatje schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:29:
[...]

Het mocht misschien iets prominenter in beeld, wat mij betreft bij elke update weer bovenaan het lijstje.
Dit vind ik een goede, zo hou je het vrij prominent in beeld maar als de laatste update is geweest zakt het ook weer lekker weg uit de lijst tot het niet meer relevant is.

Liveblog zou ik ook ietwat overdreven vinden, Facebook&Co communiceren toch niet heel veel over het probleem direct dus wat had Tweakers kunnen schrijven behalve wat sensatienieuws a la nu.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-04 11:50
Als deze "storing" voor jou groot nieuws is en een impact op je leven heeft moet je toch eens nadenken wat je met je leven aan het doen bent. Naar mijn mening horen dat soort clickbait artikels niet thuis op Tweakers. Het niveau gaat hier zo al elk jaar naar omlaag door al die normies.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Xanthine schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:50:
Als deze "storing" voor jou groot nieuws is en een impact op je leven heeft moet je toch eens nadenken wat je met je leven aan het doen bent. Naar mijn mening horen dat soort clickbait artikels niet thuis op Tweakers. Het niveau gaat hier zo al elk jaar naar omlaag door al die normies.
Normies :') Gast

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:45
In mijn ogen was er niet veel nieuws wat naar buiten kwam. Enkel en alleen speculaties wat het kon zijn en dat engineers naar locatie van datacenter gingen en dat mensen niet naar binnen konden met hun batch. Komende dagen zal er steeds meer informatie naar buiten komen (verwacht ik). Hier ben ik veel meer geïnteresseerd in dan speculaties waarvan we niet kunnen verifiëren of ze wel waar zijn...

Wijziging: Typo

[ Voor 3% gewijzigd door SlqmLqck op 05-10-2021 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Nu online

Jrz

––––––––––––

Generaal Pep schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:30:
[...]

Open lekker de feed van nu.nl en lees daar over 'Livehack: Een backup maken'.
Nee dat doe ik wel met een plus abo ok?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:14

Kheos

FP ProMod
Jrz schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:02:
[...]

Nee dat doe ik wel met een plus abo ok?
Heb je het onderschrift bij je eigen posts recent nog eens gelezen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
@TijsZonderH is het niet mogelijk om een nieuws bericht te "pinnen" boven aan in de lijst? Dan heb je dit issue toch totaal niet meer? Iedereen blij.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Wat al eerder genoemd is: bij een update van het artikel had 'ie weer bovenaan gekunt. Wat mij betreft zou dat wellicht zelfs standaard bij alle artikels kunnen: opnieuw bovenaan bij een update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Andere kant van het verhaal: ik heb me dan weer verbaasd hoe groot nos en nu.nl uitpakken. Zelf met push-berichten in de app en dat je vooral hun (amper wat zeggende) liveblog moet volgen. Ik snap best dat veel mensen zich afhankelijk voelen, maar het wordt ook wel iets groter gemaakt dan het is. Letterlijk een first world problem ;)

Uiteindelijk is het natuurlijk wél interessant om te lezen wat de storing veroorzaakte, wat men moest doen om het op te lossen en wat de gevolgen zijn. Wat mij betreft prima hoe Tweakers het oppakte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:26

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

vanaalten schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:28:
Wat al eerder genoemd is: bij een update van het artikel had 'ie weer bovenaan gekunt. Wat mij betreft zou dat wellicht zelfs standaard bij alle artikels kunnen: opnieuw bovenaan bij een update.
En dit is al mogelijk zonder technische aanpassingen. Zie het Windows 11 artikel van vandaag waar ineens comments uit Juni in stonden. Bleek dat het oude artikel is aangepast en opnieuw gepubliceerd.

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Wasp schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:20:
Even los van deze hele discussie, ik verwacht natuurlijk wel een uitgebreid artikel over de (vermoedelijke) oorzaak. :)
Hopelijk geen + artikel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-05 13:36
Ik vind de live blogs en op het nieuws zitten altijd weinig toevoegen, ik heb liever diepgang na het feit.

Liveblogs zijn vooral om sensatie te hebben en oogjes op je content, laten we dat bij andere media neerleggen. Ik stoor me ook al aan de sticky op NOS over facebook storing. Ik heb het niets eens gemerkt, ik kwam er achter omdat een vriend een sms stuurde ipv whatsapp, toen vond ik wel interessant vanuit technisch oogpunt om te kijken wat er was. Maar dat kan de volgende dag ook wel.

Misschien interessant om vanuit een psychologische kant eens te kijken waarom dit zoveel paniek veroorzaakte.

Something something

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-05 20:42

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En als T.net er 10 nieuwsberichten aan had besteed, was er nu een topic 'WAAROM ZOVEEL AANDACHT?!?!?!'.
Slecht verwoord, maar hij heeft gewoon een punt. Overstromingen Nederland/Duitsland.. meh, 'boeiuh'. Vulkaanuitbarsting? Boring. Coupe in een land.. next please. Facebook ligt eruit? OMGWTFFBBQQQ Mijn leven is kapot, verwoest, einde oefening!

Ik zou het niet normies noemen, meer 'die nieuwe generatie'.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SinergyX schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:40:

Slecht verwoord, maar hij heeft gewoon een punt. Overstromingen Nederland/Duitsland.. meh, 'boeiuh'. Vulkaanuitbarsting? Boring. Coupe in een land.. next please. Facebook ligt eruit? OMGWTFFBBQQQ Mijn leven is kapot, verwoest, einde oefening!

Het is een stroman, niet meer en niet minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
En als T.net er 10 nieuwsberichten aan had besteed, was er nu een topic 'WAAROM ZOVEEL AANDACHT?!?!?!'.

[...]

Misschien komt het door andere omgevingen, en je zal vast wel iemand vinden op Twitter die zich zo gedroeg tijdens de storing, maar ik zou het niet echt paniek noemen die er gisteren was.

En ach, als je het hebt over de 'nieuwe generatie', dan ben je misschien gewoon oud :P . Maar het ene heeft directe invloed op mensen, het andere is niet meer dan een nieuwsbericht. Je weet het puur en alleen omdat het nieuws het je verteld, maar het heeft nul invloed op je. Terwijl de Facebook/Instagram/Oculus/Whatsapp storing gewoon heel veel meer mensen direct heeft getroffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Ik kom hier dan ook om technieuws te lezen en niet nieuws over overstromingen.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:07

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

[...]
Ook dat vind ik niet echt lekker verwoord. Genoeg jonge mensen (juist jonge mensen als je de gebruikersstatistieken van Vleesboek mag geloven) die het geen reet uitmaakt. Het is meer een mentaliteitsissue van de gehele bevolkingsgroep.

Iets dat dichtbij huis is en stuk gaat is belangrijker dan een of andere gare vulcaan die 4K kilometer verderop besluit uit te barsten. Ook de reden waarom bijv. de huizennood niet interessant is wanneer je al een huis hebt. Je zit toch niet in de shit.

[ Voor 13% gewijzigd door Yariva op 05-10-2021 12:45 ]

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:16
SCIxX schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:17:
[...]

Hier sluit ik mij bij aan.
Tweakers is natuurlijk altijd al een soort van nieuwste nieuws bovenaan site geweest. Er is nu met de tiles voor de grotere reviews en artikelen wel iets verandering in gekomen, maar vele nieuwssites hebben gewoon een curated lijstje met de 2 of 3 belangrijkste headlines altijd bovenaan voordat het verder naar beneden zakt.

Ik kan me voorstellen dat een apart plekje ergens bovenaan waar je doorlopend belangrijk nieuws kan pinnen dit wel zal verhelpen. De vraag is alleen hoe vaak je dat gaat gebruiken, zeker omdat er ook aangegeven is dat een liveblog minder hoog op het lijstje staat om te gaan doen.

Liveblog in de klassieke zin heb ik zelf ook wat minder behoefte aan. Al die filler die er vaak op staat maakt mij niet heel erg uit, ik denk de frequentie waarmee er nu bijgewerkt prima is. Volgende dag een uitgebreid artikel met hoe of wat is ook logisch. Eventueel iets meer uitgebreide updates tussentijds met de nieuwe verkregen informatie zou wel nog wat toevoegen denk ik, wat al wel weer snel op een soort van liveblog gaat lijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Was Facebook offline? :p
Sissors schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:43:
[...]

Terwijl de Facebook/Instagram/Oculus/Whatsapp storing gewoon heel veel meer mensen direct heeft getroffen.
Inderdaad. Zo zijn er genoeg diensten waarbij je kan inloggen met een Facebook account, en veel mensen doen dat ook. Het zal je maar overkomen dat je niet meer op Strava kan inloggen omdat Facebook offline is.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:09
SeenD schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:34:

Misschien interessant om vanuit een psychologische kant eens te kijken waarom dit zoveel paniek veroorzaakte.
Maar, welke paniek dan? Ik heb er niets van meegekregen (de paniek). Alleen Whatsapp was even irritant, maar sms'en of een alternatief gebruiken kan ook gewoon. Of gewoon even niet de niet-belangeijke berichtjes sturen. Offline zijn mag ook gewoon.

Dat nieuwssites een liveblog starten staat niet gelijk aan paniek. Ze leven van clicks. Actueel probleem over een bedrijf met miljoenen Nederlandse gebruikers = ...bingo...

Het liet in mijn omgeving eerder zien dat we prima zonder FB kunnen. Alleen ja, een bedrijf met meer dan een miljard actieve gebruikers wereldwijd welke geheel ontkoppeld was van het internet...dat is wel uniek en nieuwswaardig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
warhamstr schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:14:
Die websites waren het probleem dan ook niet.
Eerder de infrastructuur er achter.
logins, berichten die niet verzonden waren, achterliggende diensten zoals DNSservers die te kampen kregen met meerdere aanvragen, die ze niet kwijt konden.

Maar dan nog, is het lastig om daar een 'adequaat' bericht over te plaatsen, en al helemaal niet op Tweakers, omdat je daar dan achtervolgd wordt tot in den treure, als er een komma verkeerd gezet zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

In z'n algemeenheid zou je wel kunnen nadenken om artikelen die van een update voorzien worden automatisch weer bovenaan in de listing te plaatsen. Even los van de storing van facebook en hoe groot of klein je daarover zou willen rapporteren, is het wel vaker zo dat artikelen een update krijgen. Je zou volgens mij een prima case kunnen maken om dat artikel dan weer bovenaan te plaatsen / te voorzien van de timestamp van de update ipv de timestamp van het oorspronkelijke artikel.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-05 20:42

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sissors schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:43:
[...]

Misschien komt het door andere omgevingen, en je zal vast wel iemand vinden op Twitter die zich zo gedroeg tijdens de storing, maar ik zou het niet echt paniek noemen die er gisteren was.

En ach, als je het hebt over de 'nieuwe generatie', dan ben je misschien gewoon oud :P . Maar het ene heeft directe invloed op mensen, het andere is niet meer dan een nieuwsbericht. Je weet het puur en alleen omdat het nieuws het je verteld, maar het heeft nul invloed op je. Terwijl de Facebook/Instagram/Oculus/Whatsapp storing gewoon heel veel meer mensen direct heeft getroffen.
Ik praat niet over een generatie van leeftijd, maar over een 'nieuwe' groep die compleet het vermogen lijkt te missen een situatie te relativeren, laat staan mee om te kunnen gaan. Een collega 'ik kon je niet bellen wat Whatsapp lag eruit', die geen enkele vorm van praktisch denken meer kunnen toepassen als zaken opeens niet of deels niet meer werken. Tijd van corona liet deze generatie schijnen en nu zijn ze helemaal aanwezig.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-05 13:55
Als je kijkt hoe Arstechnica het aanpakte: https://arstechnica.com/i...-down-heres-what-we-know/

Dan was Tweakers echt niet heel anders bezig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik had er ook niet zo veel van meegekregen en wij gebruiken messenger en whatsapp vaak als hoofdcommunicatiemiddel omdat veel familie in andere landen woont.

Het is gewoon een storing, hoeft van mij niet als breaking news gebracht te worden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Skizzik0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-05 18:34
De cynicus in mij zegt dat hierover nog wel een Plus-artikeltje wordt geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14-05 15:20
Ik vond het gebrek aan aandacht wel verfrissend want ik vond het echt absurd hoeveel aandacht dit kreeg.
NOS vind het tot op heden nog steeds voorpagina nieuws.

Het is een betrekkelijk optionele dienst die er even uit lag. Als een stad kort gemaakt wordt door een aardbeving krijgt het niet half de aandacht, dit stoorde me eigenlijk mateloos want het lijkt een soort bevestiging van de maatschappelijke verslaving aan social media.

Wat ik wel des Tweakers zou vinden is en achtergrondartikel over de omstandigheden.
Het is natuurlijk ontzettend interessant dat zo'n gigantische omgeving er ook nog gewoon uren uit kan liggen door een (aaneenschakeling van) oepsje(s).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Skizzik0 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:38:
De cynicus in mij zegt dat hierover nog wel een Plus-artikeltje wordt geschreven.
Daar hoef je toch helemaal geen cynicus voor te zijn. Ik denk dat een achtergrond artikel over deze storing juist bij uitstek een plus artikel zou kunnen zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Marzman schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:25:
Ik had er ook niet zo veel van meegekregen en wij gebruiken messenger en whatsapp vaak als hoofdcommunicatiemiddel omdat veel familie in andere landen woont.

Het is gewoon een storing, hoeft van mij niet als breaking news gebracht te worden.
Als morgen hele KPN netwerk eruit ligt voor 6 uur, dan is dat ook 'gewoon' een storing, wat mij betreft mag dat ook bovenaan gepinned zijn totdat het opgelost is.
Polderviking schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:42:
Als een stad kort gemaakt wordt door een aardbeving krijgt het niet half de aandacht, dit stoorde me eigenlijk mateloos want het lijkt een soort bevestiging van de maatschappelijke verslaving aan social media.
Als een flinke stad echt plat gaat door een aardbeving dan komt daar meer, en vooral ook langer aandacht voor. Maar het ene heeft direct impact voor paar honderdduizend mensen, dit heeft directe impact voor miljarden mensen. En natuurlijk is die impact per persoon een stuk kleiner dan een aardbeving, maar het veranderd niet dat gewoon heel veel mensen hier last van hebben gehad. Een storing die zo lang duurt en zoveel mensen treft is gewoon bijzonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Sissors schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:53:
[...]

Als morgen hele KPN netwerk eruit ligt voor 6 uur, dan is dat ook 'gewoon' een storing, wat mij betreft mag dat ook bovenaan gepinned zijn totdat het opgelost is.
Dat heeft een grotere impact (voor Nederland), als heel KPN er uit ligt is dat voor Nederland elke provider die niet Ziggo is.

[ Voor 28% gewijzigd door Marzman op 05-10-2021 14:18 . Reden: ah, die banners zijn nu.nl ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14-05 15:20
Sissors schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:53:
[...]

[...]

Als een flinke stad echt plat gaat door een aardbeving dan komt daar meer, en vooral ook langer aandacht voor. Maar het ene heeft direct impact voor paar honderdduizend mensen, dit heeft directe impact voor miljarden mensen. En natuurlijk is die impact per persoon een stuk kleiner dan een aardbeving, maar het veranderd niet dat gewoon heel veel mensen hier last van hebben gehad. Een storing die zo lang duurt en zoveel mensen treft is gewoon bijzonder.
Ik denk dat de consequenties van een algehele internet storing voor hele delen van het land wel van een iets andere order is dan 1 social media boer die even zit te worstelen met hun netwerk hardware...

En het kan best boeiend zijn omdat Facebook er bijna nooit uit ligt, daar ben ik echt niet blind voor, maar om nou van alles aan liveblogs enzo aan te slingeren lijkt mij gewoon sterk overdreven.
Ik vond de berichtgeving op tweakers behoorlijk adequaat.
Als mensen het zo belangrijk vinden kunnen ze in de comments van het artikel blijven hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Marzman schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:14:
[...]

Dat heeft een grotere impact (voor Nederland), als heel KPN er uit ligt is dat voor Nederland elke provider die niet Ziggo is.
Ach moeten mensen eens van hun telefoon afkomen en gewoon buiten gaan genieten. En zowaar persoonlijk een gesprekje met hun buren voeren. (Voor duidelijkheid, dat is sarcasme, maar als mensen hier willen bepalen dat andere niet moeten klagen over deze storing, dan kan ik dat ook doen voor een andere storing).

Ik ben geen Ziggo en geen KPN overigens voor vaste verbinding, en zonder mobiele verbinding kan ik wel even :P . Los ervan, ik ben het met je eens dat het een grotere impact heeft als deze storing voor Nederland. Tegelijk was deze weer wereldwijd.
Polderviking schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:20:
[...]

Ik denk dat de consequenties van een algehele internet storing voor hele delen van het land wel van een iets andere order is dan 1 social media boer die even zit te worstelen met hun netwerk hardware...

En het kan best boeiend zijn omdat Facebook er bijna nooit uit ligt, daar ben ik echt niet blind voor, maar om nou van alles aan liveblogs enzo aan te slingeren lijkt mij gewoon sterk overdreven.
Ik vond de berichtgeving op tweakers behoorlijk adequaat.
Als mensen het zo belangrijk vinden kunnen ze in de comments van het artikel blijven hangen.
Ik ben het vooral eens dat een Liveblog weinig toe had gevoegd. Want er kwam niet regelmatig genoeg nieuwe informatie. Maar het bericht bovenaan pinnen tot het is opgelost, dat lijkt mij niet vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08-04 13:43
JJ Le Funk schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:43:
zo'n Breaking News banner is toch meer iets voor sensatie nieuws zenders als CNN.
voor mij was het goed genoeg dat ik het nieuws item kon terug vinden in het overzicht.
Er is ook nog een middenweg hé. Een live artikel, ofzo. Je hoeft niet de sensatiekant op te gaan.

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Tricolores schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:46:
[...]

Er is ook nog een middenweg hé. Een live artikel, ofzo. Je hoeft niet de sensatiekant op te gaan.
Of op het moment dat het artikel geüpdatet word dat het naar boven in de listing komt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:09
Dennism schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:46:
[...]

Daar hoef je toch helemaal geen cynicus voor te zijn. Ik denk dat een achtergrond artikel over deze storing juist bij uitstek een plus artikel zou kunnen zijn.
Ligt er maar net aan hoeveel en wat voor info erover beschikbaar komt en wat voor unieks Tweakers ervan kan maken. Een nadeel is natuurlijk wel dat bij zo'n grote storing elke tech-journalist er wat over schrijft en je dus een grotere uitdaging hebt om daar wat dieper op in te gaan dan anderen. Ofwel, hoe maak je dit plus-waardig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
eric.1 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:07:
Een nadeel is natuurlijk wel dat bij zo'n grote storing elke tech-journalist er wat over schrijft en je dus een grotere uitdaging hebt om daar wat dieper op in te gaan dan anderen. Ofwel, hoe maak je dit plus-waardig?
Juist dat valt denk ik wel mee, gisteravond heb ik er eigenlijk niets van meegekregen, maar vanmorgen in de auto naar het werk kwam het tijdens iedere radio uitzending uitgebreid aan bod, juist met een vaak zo tenenkrommende uitleg dat ik denk dat een echte tech-journalist niet heel veel moeite zou moeten hebben om er een mooi uitgediept artikel over te maken voor de Tweakers Plus gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 16:46
CyberMania schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:56:
Eigenlijk een soort “Breaking news” banner? Vind het wel een goed idee!
kan iemand dit tegen een mod vertellen svp?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-04 09:02
Guitarist schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 02:28:
Hoi Tweakers redactie!

Even een open vraag, waarom pakt Tweakers.net niet groter uit bij een storing zoals gister avond?

Dat Facebook, Instagram én Whatsapp er wereldwijd uit liggen is best wel een groot ding.

Er was slechts 1 nieuws artikel, die weliswaar geüpdate werd, maar die verdween wel langzaam naar beneden, terwijl het wel nog steeds het meest relevante van de avond was...
Kan mijn eigenlijk persoonlijk niet boeien dat een FB,insta of whatsapp "even" niet werken.
Lees het de volgende dag wel wat de technische reden is.

Wat is de volgende stap Martien Meiland haalt Tweakers omdat deze week zijn Insta "gehackt" is dwz er stond een foto van een vreemde man op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbierut4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-05 13:00
onno oliver schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:38:
[...]

Kan mijn eigenlijk persoonlijk niet boeien dat een FB,insta of whatsapp "even" niet werken.
Lees het de volgende dag wel wat de technische reden is.

Wat is de volgende stap Martien Meiland haalt Tweakers omdat deze week zijn Insta "gehackt" is dwz er stond een foto van een vreemde man op.
het kan jou misschien niet schelen, maar met miljarden gebruikers wereldwijd is het wel degelijk groot nieuws wat op veel mensen impact heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guitarist

Ik denk dat dit misschien hetgeen was wat ik het meeste miste? Misschien de manier waarop er nu updates worden gedaan, het nieuwsbericht wordt geüpdate maar blijft ook op dezelfde plek in de tracker. Misschien vetgedrukt, met icoontje ervoor dat het iets is wat gaande is.

En ik snap dat Tweakers niet zo'n sensatie site is als NU.nl, maar tegenwoordig wordt ook bijna elk gerucht van Samsung of Apple gepost. :+ (which is fine)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Skizzik0 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:38:
Je verwacht het niet ....

reviews: Storing bij Facebook en de rol van een stokoud internetprotocol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Zodra het nieuws van de storing (en de BGP oorzaak) gisteren bekend werd vermoede ik al dat er spoedig 'toevallig' een plus artikel hierover zou verschijnen. Al had ik het niet zo snel verwacht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Och op Nu.nl staat het woordje BGP ook, gratis en voor niets :)

En bij SBS6 werd zelfs door Bright het nog simplistisch uitgelegd, dat de map naar Facebook verdwenen was op het internet.

Dus tja, nicht ärgern nur wundern.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:31

Grvy

Bot

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Vorkie schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 18:23:
[...]

Och op Nu.nl staat het woordje BGP ook, gratis en voor niets :)

En bij SBS6 werd zelfs door Bright het nog simplistisch uitgelegd, dat de map naar Facebook verdwenen was op het internet.

Dus tja, nicht ärgern nur wundern.
Mij boeit het ook niet, ik snap dat er verschil moet zijn tussen gewone en plus artikelen.
Zoals TS ook al aangaf, frontpage is niet (meer) mijn primaire bron van informatie, daar zijn er genoeg anderen in te vinden.

https://www.bleepingcompu...m-down-due-to-dns-outage/
https://www.bleepingcompu...ack-online-after-bgp-fix/
Grvy schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 18:24:
[...]
Absurd dat dit Plus is. Schaam je Tweakers. |:(
Volgens mij miste je het sarcasme in de reactie een beetje ...
Geeft niet, is ook lastig

[ Voor 14% gewijzigd door FreshMaker op 05-10-2021 18:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:31

Grvy

Bot

FreshMaker schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 18:31:
[...]

Mij boeit het ook niet, ik snap dat er verschil moet zijn tussen gewone en plus artikelen.
Zoals TS ook al aangaf, frontpage is niet (meer) mijn primaire bron van informatie, daar zijn er genoeg anderen in te vinden.

https://www.bleepingcompu...m-down-due-to-dns-outage/
https://www.bleepingcompu...ack-online-after-bgp-fix/

[...]

Volgens mij miste je het sarcasme in de reactie een beetje ...
Geeft niet, is ook lastig
Nee hoor, ik geef gewoon aan wat ik er van vind. Ongeacht of jij nou een /s miste of niet. :>

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-05 10:09

arnoudwokke

Redacteur
corset schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:18:
@TijsZonderH is het niet mogelijk om een nieuws bericht te "pinnen" boven aan in de lijst? Dan heb je dit issue toch totaal niet meer? Iedereen blij.
Nee, dat kan momenteel helaas niet. We hadden wel de mogelijkheid gehad om het groot bovenin beeld te zetten op de plek waar normaal reviews en achtergrondverhalen staan. Ik heb daar zelf niet aan gedacht gisteravond, maar het had gekund.

Nu zou een bericht kunnen 'pinnen' inzet vragen van devvers en op zo'n avond gaat dat niet. Als een bericht te ver zakt, zou je ook de aandacht kunnen trekken door de kop IN ALL CAPS neer te zetten, maar dat voelt ook heel schreeuwerig.

Ik moet wel zeggen: door die vele reacties - de aanwezigheid van het hoge getal achter de kop - zag ik wel gelijk dat het ging om nieuws dat veel mensen bezighield. Het is natuurlijk niet hetzelfde, maar in mijn hoofd werkt dat als signaalelement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online
arnoudwokke schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 18:50:
[...]

Nee, dat kan momenteel helaas niet. We hadden wel de mogelijkheid gehad om het groot bovenin beeld te zetten op de plek waar normaal reviews en achtergrondverhalen staan. Ik heb daar zelf niet aan gedacht gisteravond, maar het had gekund.
[...]
of bij elke Update van het artikel de timestamp van het originele artikel ook bijwerken? Er vanuit gaande dat de nieuwsfeed gesorteerd is op datum tijd.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-05 10:09

arnoudwokke

Redacteur
Ja, ik zou dat als optie wel willen: een vinkje met 'zet weer bovenaan in de feed' ofzo. Het moet niet altijd standaard zo zijn, want soms zijn updates niet de moeite waard om een artikel opnieuw te openen als je het al hebt gelezen. Dat het bovenaan staat, wekt immers de indruk dat het een nieuw artikel is.

Edit: een voorbeeld hierbij. Dit artikel verscheen om 9.57 en kreeg een update om 12u met info over de prijs. Dat maakte het artikel niet per se het herlezen waard als je het al had gezien, het is aardig voor de mensen die het nog niet hadden gezien. Dus in dit geval had het niet bovenaan de feed hoeven verschijnen :)

[ Voor 30% gewijzigd door arnoudwokke op 05-10-2021 19:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Grvy schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 18:24:
[...]

Absurd dat dit Plus is. Schaam je Tweakers. |:(
Kwalitatief om te huilen werkelijk.

Hier en hier en hier stuk voor stuk beter, minder opsmuk minder vulling en geen schaamrood-op-de-kaken-haiku's.

Wat een aanfluiting. Geen idee waarom dit publicatiewaardig wordt geacht.

@arnoudwokke prijst de haiku's nog net niet de hemel in op de FP, dus blijkbaar wordt dat soort schoolkrant werk door de redactie hoog gewaardeerd. Daar snap ik met de beste wil van de wereld helemaal niets van.

[ Voor 14% gewijzigd door FirePuma142 op 05-10-2021 19:14 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
[...]
Ik moet wel zeggen: door die vele reacties - de aanwezigheid van het hoge getal achter de kop - zag ik wel gelijk dat het ging om nieuws dat veel mensen bezighield. Het is natuurlijk niet hetzelfde, maar in mijn hoofd werkt dat als signaalelement.
De enige reden waarom het getal zo oploopt, is omdat het over één van de 'rode lappen' gaat in de gemeenschap.
Facebook, Apple, Samsung en Whatsapp - allemaal comment-trekkers van de hoogste plank.
Filter de 'overstap' 'evil' 'privacy geschonden' en 'ik gebruik het al lang niet meer' reacties er uit, en je hebt hetzelfde getal als onder product aankondigingen en driver updates gone bad artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:25
Tricolores schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:46:
[...]

Een sensatiekrant maakt sensatie van iets wat niet relevant is, dit is wél relevant, and mag dus de gepaste aandacht krijgen. Een breaking news banner of iets anders prominents is dus prima op zijn plaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
[...]

Nu zou een bericht kunnen 'pinnen' inzet vragen van devvers en op zo'n avond gaat dat niet. Als een bericht te ver zakt, zou je ook de aandacht kunnen trekken door de kop IN ALL CAPS neer te zetten, maar dat voelt ook heel schreeuwerig.

Ik bedoelde ook totaal niet dat het die avond moest. Ik bedoel meer, is dat iets om in de toekomst naar te kijken?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-05 17:02

aex351

I am the one

Guitarist schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 02:28:
Hoi Tweakers redactie!

Hieronder even de vergelijking tussen NU.nl en Tweakers.net.

Natuurlijk kom ik veel liever op Tweakers, dus vandaar de vraag.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ze hebben een artikel erover achter de "plus" label gehangen. Dit laat wat mij betreft zien wat Tweakers tegenwoordig is geworden.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
offtopic:
@aex351 je bedoelt dat plus label waarbij je gratis een x aantal artikelen mag lezen en als je meer wil je moet betalen? Het geld zal toch ergens vandaan moeten komen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

arnoudwokke schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 19:03:
[...]

Ja, ik zou dat als optie wel willen: een vinkje met 'zet weer bovenaan in de feed' ofzo. Het moet niet altijd standaard zo zijn, want soms zijn updates niet de moeite waard om een artikel opnieuw te openen als je het al hebt gelezen. Dat het bovenaan staat, wekt immers de indruk dat het een nieuw artikel is.
Ik zou zeggen, dat als een update groot genoeg is om in de titel te benoemen dat ie geupdate is, dat ie dan ook weer bovenaan in de feed zou mogen verschijnen. Anders hoef je het ook niet in de titel te benoemen.

[ Voor 4% gewijzigd door naitsoezn op 06-10-2021 08:03 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1