Keuze laptop/ verschil grafische kaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cherrycheri
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20-06-2023
Ik ben altijd van de desktops geweest om meerdere redenen. Maar door omstandigheden nu de knoop doorgehakt en toch besloten dat een laptop geen overbodige luxe meer is.
Nu ben ik wel al gaan kijken en ben al ver maar kom er niet uit door net te weinig ervaring.
Ik zoek een laptop die hopelijk heel wat jaren mee kan en mij niet in de steek laat met games en andere dingen al die jaren.

Nu heb ik 2 laptops gevonden die eindelijk aan al mn minimale eisen voldoen en die ook in een fysieke winkel te krijgen is hier. (ik wil 'm niet online bestellen dus winkels als azerty vallen af)

1 in mn prijsklasse, de ander eigenlijk wat te duur maar nog haalbaar (dan moet alleen de randapparatuur/tas ff wachten en word t flink aanpoten in nov bij elkaar te hebben) er is er ook een met een nog oudere kaart maar dat leek me toekomst technisch miss niet zo goed. Die zit met de prijs ertussenin en ik heb hem we toch maar ff bij gezet. Hier zijn vast meer mensen met meer kennis

Graag hoor ik jullie mening of de betere grafische kaart toch echt t geld waard is omdat die echt langer mee gaat met games of dat de goedkopere prima gaat zijn en net zo lang mee gaat kunnen met de games.

Tevens hoor ik graag jullie ervaring met het merk. En de service etc.

Wat ga je met je laptop doen?
grafisch ontwerpen/tekenen, foto's bewerken, gamen (sims/witcher/elder scrolls...) Het hoeft niet perse op de hoogste settings maar t is wel gaaf als dat kan. Dus liever wel dan niet.maar als ik over een aantal jaar dan niet meer de aller hoogste settings haal met gamen lig ik er niet wakker van als t wel nog maar redelijk uit ziet.
Verder de basic stuff zoals muziek/netflix/mail

Wat is je budget?
1500 was mn budget

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
ja al heb ik m niet nodig voor werk, maar ik zit veel bij mn vriend of zit voor werk een paar dagen ergens anders.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
ik ben helemaal niet thuis in de merken. Heb al jaren merkloze pc's die door een winkeltje samen gesteld waren. En de laatste jaren heb ik een pc die ik zelf zo hoog mogelijk ongebouwd heb toen de tijd

Mn minimale eisen verder zijn : i7, 16ram geheugen, min 1tb opslag, 144hz, 15,6 inch, liefst toetsenverlichting maar niet strikt noodzakelijk, eigenlijk een gtx 3070 maar daar wijk ik nu miss iets vanaf.

Wat ik nu gevonden heb heeft meer dan ik wou. T prijs verschil tussen die 2 is 550 euro...

Acer gaming laptop NITRO 5 AN515-55-76RJ
NVIDIA GeForce RTX 3060
32 Gb geheugen
1tb ssd
240hz
15.6 inch
Toetsverliching

Acer gaming laptop PREDATOR HELIOS 300 PH315-53-71EP
(rtx 3070)
32 gb geheugen
1tb ssd
240hz
Toetsverliching
15.6 inch

Eventueel deze nog maar die heeft een oudere videokaart dus deze lijkt me dan eigenlijk minder goed en deze zit tussen de 1 andere in met De prijs

Acer Predator Helios 300 PH315-53-74A1
(rtx 2070)

32 Gb geheugen
1tb ssd
240hz
15.6 inch
Waarschijnlijk Toetsverliching
€ 1849,-

Heel graag hoor ik van jullie wat te doen. Eventuele andere suggesties kunnen ook. Maar er moet een winkel in de buurt zitten (liefst zuid Limburg) al wil ik ook nog wel naar cool blue rijden 1x wat een stukje Verder weg is.

Alvast heel erg bedankt!

[ Voor 21% gewijzigd door Cherrycheri op 05-10-2021 20:31 ]