Vraag

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik ben sinds een paar maanden youtube vanced aan het gebruiken op mijn android toestel (ingelogd), maar had er stiekem geen veilig gevoel bij. Ik heb de app/microg van mijn telefoon eraf gegooid. daarnaast heb ik het wachtwoord van mijn google-account veranderd. zou ik in theorie nu veilig zitten? of moet ik nog mijn telefoon formatteren? of is het kwaad al geschied?

even voor de duidelijkheid. ik wil geen discussie starten over de veiligheid van de app. ik probeer er achter te komen of het toestel nu 'clean' is?

Alle reacties

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-11 22:24

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Clean van/voor wat? Als jij geen schadelijke apps of permissies ziet is het hoogstwaarschijnlijk geen probleem. Als je niet gehecht bent aan je huidige installatie, dan kan je hem tijd nog terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Farabi
  • Niet online
Outerspace schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:58:
Clean van/voor wat? Als jij geen schadelijke apps of permissies ziet is het hoogstwaarschijnlijk geen probleem. Als je niet gehecht bent aan je huidige installatie, dan kan je hem tijd nog terugzetten naar fabrieksinstellingen.
eventueel de gevaren van deze app. samen met microG apk,

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-11 22:24

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Farabi schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:59:
[...]

eventueel de gevaren van deze app. samen met microG apk,
Zoals ik zei; als je het niet vertrouwt dan herstel je je telefoon naar de fabrieksinstellingen.
Het komt nu over alsof je 2km te hard hebt gereden en bang bent dat bij thuiskomst er al een incasso op de mat ligt. Als je dus zeker wil zijn, a) dit soort apps niet installeren en b) resetten.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Waarom zou YouTube vanced dan niet veilig zijn? Ik gebruik het ook en vind het echt een verademing. Maar ben wel heel benieuwd waarom ik het niet zou moeten gebruiken

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Heel fijn dat je geen discussie wil start over of de app veilig is, maar je gaat er dus wel 100% vanuit dat dat niet het geval is?

YouTube Vanced gebruikt ook gewoon de standaard OAuth-flow van Google, ze hebben dus geen toegang tot je wachtwoord oid. Daarnaast wordt YouTube Vanced door heel veel mensen gebruikt en is het over het algemeen een van de veiligste alternatieven voor de officiële YouTube app.

Dus ja, je toesten is gewoon clean, YouTube Vanced is absoluut geen risico en als je 'm verwijderd hebt is hij gewoon weg. Je zou nog even naar je Account Security pagina kunnen gaan om de toegang in te trekken want je wachtwoord veranderen zal dat niet gedaan hebben.

Maar je bent gewoon een beetje paranoïde om helemaal niks.

• Farabi
  • Niet online
hoi1234 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:48:
Waarom zou YouTube vanced dan niet veilig zijn? Ik gebruik het ook en vind het echt een verademing. Maar ben wel heel benieuwd waarom ik het niet zou moeten gebruiken
Graag geen discussie over dit starten. Dit had ik al vermeld in de startpost.

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-11 17:08
App is veilig. Of in ieder geval niet onveilig.
Wil je 100% zeker zijn voor het gevoel? Dan volledige reset. ( Beetje nutteloos maar als het jou een goed gevoel geeft, vooral doen )

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Farabi schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:53:
[...]

Graag geen discussie over dit starten. Dit had ik al vermeld in de startpost.
Je start die discussie zelf toch al door er vanuit te gaan dat hij niet veilig is?

Om antwoord te geven op je vraag, ja je toestel is clean, dat was die al voordat je YouTube Vanced verwijderde ;)

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:29
Farabi schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:51:
Ik ben sinds een paar maanden youtube vanced aan het gebruiken op mijn android toestel (ingelogd), maar had er stiekem geen veilig gevoel bij. Ik heb de app/microg van mijn telefoon eraf gegooid. daarnaast heb ik het wachtwoord van mijn google-account veranderd. zou ik in theorie nu veilig zitten? of moet ik nog mijn telefoon formatteren? of is het kwaad al geschied?

even voor de duidelijkheid. ik wil geen discussie starten over de veiligheid van de app. ik probeer er achter te komen of het toestel nu 'clean' is?
Je wilt dan wel geen discussie, maar welk kwaad zou dan al geschied moeten/kunnen zijn?
En waarom zou je niet veilig zitten?

Zonder context zijn die vragen nogal zinloos.

Wil je het zekere voor het onzekere en ben je lichtelijk paranoïde; donder je telefoon weg, koop een nieuwe, reset de wachtwoorden van al je social media, al je email accounts en alle overige websites waar je een wachtwoord hebt.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• Farabi
  • Niet online
Zucht...misschien een onveilig gevoel omdat ik buiten de playstore een third-party app heb geinstalleerd en ingelogd heb met mijn google account? Wat ik met allerlei ommewegjes heb proberen te laten werken met microG? Hallo?

Ja, ik wist de risico's. Ik probeer gewoon de 'eventuele' schade te beperken. Dus wil weten of de rotzooi echt ook weg is, als ik het allemaal heb verwijderd?

[ Voor 11% gewijzigd door Farabi op 05-10-2021 09:43 ]

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Farabi schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:41:
Zucht...misschien een onveilig gevoel omdat ik buiten de playstore een third-party app heb geinstalleerd en ingelogd heb met mijn google account? Wat ik met allerlei ommewegjes heb proberen te laten werken met microG? Hallo?

Ja, ik wist de risico's. Ik probeer gewoon de 'eventuele' schade te beperken. Dus wil weten of de rotzooi echt ook weg is, als ik het allemaal heb verwijderd?
Hoi, fijne vent. Hoevaak wil je nog horen dat er niets mis is met je telefoon?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:42
En heb je nu een veilig gevoel? Dan hoef je verder niets te doen.

Geen veilig gevoel? Doe dan een format van je telefoon.

Dan nog geen veilig gevoel? Dan een nieuwe telefoon.

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Farabi schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:41:

Lekker toontje voor iemand die om hulp vraagt.

Maar als de risico's kende, dan weet je ook of je nu wel of niet veilig bent, anders zat er toch een gat in je kennis over die risico's.

En zonder te bepalen of de app wel of niet veilig is kun je ook weinig zeggen of je nu na het verwijderen wel veilig bent.

Maar persoonlijk zou ik me geen zorgen maken, zowel met als zonder die app op je telefoon, maar om dat uit te leggen moeten we het weer hebben over de veileigheid van de app zelf, wat jij niet wil.

• Farabi
  • Niet online
Fly-guy schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:46:
[...]

Lekker toontje voor iemand die om hulp vraagt.
Tjah, dit kan ik ook andersom zeggen als je persoonlijke aanvallen naar je hoofd krijgt geslingerd zoals 'paranoide' bij een gewone vraag.

Maar topic mag op slot in mijn geval. Iedereen bedankt voor de inbreng. Ik weet even genoeg. :)

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

De vraag is beantwoord, dus daarmee gaat het topic op slot

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.