Toon posts:

Is leadtek een A-merk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is leadtek een A-merk in het maken van videokaarten?
Heeft er iemand ervaringen met dit merk?

Is dit een goede kaart of zoek ik beter verder naar iets anders?
-de Leadtek GeForceII GTS Pro 400 64Mb DDR

Weet er soms iemand een artikel over deze kaart op het net?

Als die kaart niet goed is koop ik waarschijnlijk de 100 gulden goedkopere KyroII is deze GeForce de meerprijs waard?

Verwijderd

nee leadtek is een frot merk net zoiets als powercollor zijn trouwens ook precies de zelfde kaartjes

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:24

MnM

ik prefereer ASUS, maar leadtek is een budget range videokaarten, redelijke kwaliteit voor weinig geld, alleen kunnen ze niet op tegen de duurdere ASUS,ELSA,HERCULES,etc kaarten imho

Verwijderd

Nou .. geen frot merk. Gewoon een niet verkeerd B-merk.

Verwijderd

Leadtek? Klinkt als loodtechnologie :?
Dat zegt genoeg neem ik aan. Ik zou maar gewoon wat duurder A spul kopen...

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 16:21
Is Gainward trouwens een A-merk, nu we et er toch over hebben!?

Verwijderd

Lijkt mij dat leadtek geen frotmerk is
Toch een van de betere getesten kaarten voor een normaal budget :)
zie :

http://www.tweakers.net/search.dsp?Query=leadtek&DB=news

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
wtf is nou het verschil tussen leadtek en andere kaartjes? het ene merk is groeter dan de ander, de een vraagt er meer voor, de ander minder. dat betekent toch niet dat ze slechter zijn :? volgens mij is leadtek en gainward gewoon een a-merk

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:24

MnM

het enige verschil is de uitwerking op de PCB en het gebruik van kwalitatief betere componenten.

veel merken gebruiken gewoon de reference design (asus overigens niet of weinig) dan zijn alle kaarten dus gelijk en zitten de verscillen dus in de componenten die gebruikt zijn.

• packman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
Op maandag 20 augustus 2001 13:31 schreef marteltor het volgende:
wtf is nou het verschil tussen leadtek en andere kaartjes? het ene merk is groeter dan de ander, de een vraagt er meer voor, de ander minder. dat betekent toch niet dat ze slechter zijn :? volgens mij is leadtek en gainward gewoon een a-merk
d8 ik ook ja...

Leadtec, Guillemot (hercules), gainward, Asus, ... zijn d8 ik toch gerespecteerde A-merken.

I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

wtf? leadtek maakt al sinse 1984 Pro Videokaarten. ASUA en gainward doen het misschin 5-6jaar.
leadtek winfast is een groot naam. maar jij weet dat dus niet. leadtek is zeker een A-merk.

PS, ik vind de LeadtekG3 een van de beste, Heelgoed te OC goed 2D, en het is nog de snelste ook.

en mensen noemen Gainward een A-merk omdat die rood is, :z

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Leadtek is zeker geen B merk, waar baseer je dat op?

Op de tijd waarin ze actief zijn in de markt, of op de kwaliteit van de gebruikte onderdelen?, of om dat je er zelf niet zo veel van gehoord hebt, kom nou toch ;)

Ze mogen dan in NL nog niet zo lang breed verkrijgbaar zijn, maar Leadtek maakt al heel lang videokaarten en gebruikt een zeer degelijke kwaliteit onderdelen.
En ze zijn vaak goed te overklkokken ook.

Niet op voorraad.

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 06:14

McBoom

Broem

Wat zijn A-merken? Onbekende (goedkope) merken? Ook al gebruiken ze dezelfde onderdelen? Of merken waarbij je niet voor de naam hoeft te betalen? ;)

The ramblings of an idiot

Verwijderd

/me beschikt over GF2 Pro leadtek 64mb ddr destijds 465,- nu weet ik nie

Kaartje loopt heerlijk :) btw vet over te klokken 280 core mem 480 standaard 200 400 met standaard koeling.. let wel op de 5ns ram die er op moet zitten, ik geloof dat er ook 5.5ns in omloop is..

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Het eenigste waarom anus duurder is is door de naam

Verwijderd

offtopic:
idd, en daarom zal /me nooit iets van Asus kopen, je mag profiteren van je naam, maar je moet niet overdrijven.
Abit is daarin heel wat beter, je betaalt ook wel wat voor de naam, maar tenminste niet zo excessief als bij Asus

anyway, Leadtek is, zoals reeds enkele malen gezegd, zeker en vast een A-merk, samen met Hercules en Trident één van de pioniers als ik me niet vergis.
Het is niet omdat je er nog nooit van gehoord hebt, dat het een kutmerk is hé ;)

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Leadtek heeft toch nog iets met diamond mm te maken of heb ik dat fout :?

Dat was cker een A-merk

JayGTeam (213177)

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

leadtek frot netal power color? GETT OUTTA HERE !

mijn kaart werkt echt super :) en de prijs voor een Pro + tv out + retail versie vinnik echt super !

mijne is zeker zo snel als een pro van asus of hercules.. power color is een beetje frot ja met zijn slechte geheugen (draait maar op 366 ipv 400) en er zijn nog meer verkeerde dingen aan. maar leadtek heeft gewoon goed 400 mhz DDR geheugen (en goed te oc-en naar 475 met goede koeling)

Verwijderd

Leadtek vergelijk ik graag met Visaton (voor de audiof..). Ze verkopen veel producten voor een kleine prijs. Maar ze hebben ook beter en duurder spul in huis. Daar kijkt men meestal niet naar. En doordat ze veel budget producten verkopen kunnen zij hun Hi End producten goedkoper dan de concurrent verkopen. Dat maakt het niet slecht! Izzz alleen maar lekker voor ons :+ . Mijn kaartje is gewoon een OEM met 5,5ns geheugen. Draait toch nog relaxed en 3148 puntjes in 3d2001. Ik kijk alleen naar performance en ondersteuning. Mijn kaart werkt perfect met detonators, er zijn er toch zoveel. En er zijn genoeg review sites die laten zien dat een Leadtek met de concurrent mee kan draaien en vaak genoeg zelfs verslaat.

pfewww ... Dat vind ik dus van Leadtek.

Winfast was vroeger pokkeduur. Nu zijn ze goedkoper geworden en de naam is wat gewijzigd...meteeen gedegradeerd naar B-merk. Nee niet mee eens :7

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

ister een oem versie van?

en ik ben het ook met je eens dan leadtek zeer goed is.

de pro 64 mb is bijna even snel als een Ultra van bekende merken

Verwijderd

Heb zelf die kaart en ik kan je vertellen dat het een toppertje is. :P
Kijk eens voor de gein op d Leadtek site, staat ool een gedeelte met gewonnen awards.
Gewoon gelul dat het een B-merk is.
Gewoon kopen......mooie prijs ook.

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:14

MartNL

Leadtek is niks mee.. Ze stoppen er zeker geen langzamer geheugen op. (eerder sneller)
Ik heb er ook 1 gehad en was prima kaartje niks minder dan asus of iets anders..
Pagina: 1