Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svennibus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-05-2022
Hoi allen,

Onlangs ontving ik een offerte voor zonnepannelen en deze bevat een Solis Hybride omvormer.

Mijn vraag is: iemand hier ervaring met Solis omvormers (mogelijks de Hybride)? Hoe presteren deze omvormers op vlak van:
  • efficientie
  • geluid
  • gebruiksgemak
  • hitte
Wat zijn in jullie mening de belangrijkse eigenschappen van zo een omvormer?

Alvast dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:42
efficiente staat in de specsheet, geluidsproductie ook.

Zit prima app bij elke polis, verder heb je er niet veel gebruiksgemak van te verwachten.
Worden passief gekoeld en dat gaat prima mits geplaatst volgens de voorschriften.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertV70
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-04 02:04
Solis is als je het mij vraagt wel vergelijkbaar met Goodwe of Growatt, niet echt speciaal of iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Doet wat ‘ie moet doen, zou ‘m de volgende keer weer kiezen. En zou ‘m inderdaad in het rijtje van prima Chinese omvormers plaatsen met Goodwe en Growatt, niets speciaals dus.

Hybride zou ik niet doen, je kunt beter tzt naar een echt accu systeem zoals Victron toe, anders geef je nu geld uit aan iets wat niet helemaal doet wat je wilt tegen de tijd dat de accu er bij geplaatst word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertV70
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-04 02:04
bbbrumbrum schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 19:45:
Doet wat ‘ie moet doen, zou ‘m de volgende keer weer kiezen. En zou ‘m inderdaad in het rijtje van prima Chinese omvormers plaatsen met Goodwe en Growatt, niets speciaals dus.

Hybride zou ik niet doen, je kunt beter tzt naar een echt accu systeem zoals Victron toe, anders geef je nu geld uit aan iets wat niet helemaal doet wat je wilt tegen de tijd dat de accu er bij geplaatst word.
Ik zie op zich niets verkeerds in hybride omvormers van bijvoorbeeld Growatt, Growatt levert zelf ook modulaire accu systemen in zowel hoog als laag voltage. Ik zou daarvoor niet helemaal uitwijken naar een partij als Victron.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik bedoel meer dat je goed moet bedenken wat je uiteindelijk wilt, als je ervan uitgaat dat bijvoorbeeld een UPS functie of variabel terugleveren op basis van uurtarief mogelijk is met een hybride omvormer kun je van een koude kermis thuiskomen.
En het einde van salderen is nog niet eens zeker….
Pagina: 1