Ik heb sinds kort een nieuwe set speakers gekocht maar toen ik ze op ging hangen drukte ik perongeluk de conus van 1 tweeters in hoe kan ik dat weer goed krijgen en maakt dat kwa geluid wat uit ?? als de conus is ingedrukt ??
is het een tweeter met een metalen dome?
Dan heb je een probleem.....Die kan je wel weer terugdrukken (uit de behuizing schroeven, tweeter uit elkaar halen, met wattenstaafje oid. van achteren die dome weer terugwrijven) maar het heeft wel invloed op het geluid. Als het dure speakers waren, is het de moeite om met de fabrikant (mailtje, telefoontje) contact op te nemen, o te vragen of je die kan nabestellen
Of je bent brutaal en gaat terug naar de winkel en verteld die mensen dat die speaker al zo was en dat je het maar slecht vind dat ze hun spullen zo afleveren.....
Dan heb je een probleem.....Die kan je wel weer terugdrukken (uit de behuizing schroeven, tweeter uit elkaar halen, met wattenstaafje oid. van achteren die dome weer terugwrijven) maar het heeft wel invloed op het geluid. Als het dure speakers waren, is het de moeite om met de fabrikant (mailtje, telefoontje) contact op te nemen, o te vragen of je die kan nabestellen
Of je bent brutaal en gaat terug naar de winkel en verteld die mensen dat die speaker al zo was en dat je het maar slecht vind dat ze hun spullen zo afleveren.....
Verwijderd
vaak "floepen" ze inderdaad trug als je wat onderdruk creert. Try it. Wil dat niet lukken dan ff de onschuld zelf spelen en bij de leverandier aankloppen
gewoon een buisje erover heen zetten en daar voorzichtig aan zuigen.
zo heb ik het weleens gedaan met een pleerol maar dat was voor een grotere speaker
ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!
Verwijderd
bevalt je zeker wel aan pleerol zuigen....doet je zeker erges aan denkenOp maandag 20 augustus 2001 13:52 schreef intert0y het volgende:
gewoon een buisje erover heen zetten en daar voorzichtig aan zuigen.zo heb ik het weleens gedaan met een pleerol maar dat was voor een grotere speaker
Verwijderd
sommige mensen denken ook overal gelijk weer wat 8er...Op maandag 20 augustus 2001 13:53 schreef neographikal het volgende:
[..]
bevalt je zeker wel aan pleerol zuigen....doet je zeker erges aan denken
Verwijderd
ach man geintje, ben nogal melig...laat me. Je hoeft die ongein niet te waarderen.Op maandag 20 augustus 2001 13:58 schreef PsyFlux het volgende:
[..]
sommige mensen denken ook overal gelijk weer wat 8er...
maar ff ontopic...gewoon proberen en anders trug naar leverancier / fabrikant idd. suc6 zou k zeggen.
HEt ligt idd aan de prijs van de speakers...goedkope zelf proberen, een dure wordt bijna al een nieuwe tweeter...
Een stofzuiger erop zetten.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
JA DAT WAREN SPEAKER VAN 400 PEIK P/S DUS IK DENK DAT IK MAAR TERUG NAAR DE WINKEL DE CONUS IS ZLEF VAN DUN PLASTIC VOLGENS MIJ
WAT ZEG JE ??? IK VERSTA JE NIET !!!!!!!!Op maandag 20 augustus 2001 14:34 schreef JAP het volgende:
JA DAT WAREN SPEAKER VAN 400 PEIK P/S DUS IK DENK DAT IK MAAR TERUG NAAR DE WINKEL DE CONUS IS ZLEF VAN DUN PLASTIC VOLGENS MIJ
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Pagina: 1