Homey schakelen op dag/nacht zonder lux sensor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenberg
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-06-2024
Ik kan het helaas nergens vinden dus het zal waarschijnlijk niet mogelijk zijn, maar toch:

Kan ik via Homey een schakeling maken die triggert op dag/nacht, maar dan zonder lux sensor?

M.a.w. kan Homey een schema oproepen dat feitelijk de zon op/zon onder tijden pakt van mijn regio en daar de schakeling op baseert?

Google bijv zon op/zon onder + jouw stad..

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenberg
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-06-2024
PS dus eigenlijk gewoon een tijd schakeling maar dan een die vanzelf wijzigt obv de dag/nacht cycli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:25
Geen ervaring met homey maar denk dat dit is wat je zoekt https://homey.app/en-us/a...are.sunevents/Sun-Events/

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Als je zelf iets kan maken voor Homey (zelf geen ervaring mee), buienradar heeft een api. Daarin kan je de parameter sunpower denk ik wel gebruiken voor wat jij zoekt:
https://data.buienradar.nl/2.0/feed/json
In de array 'stationmeasurements' kan je zoeken naar het dichtstbijzijnde meetstation.

Of heb je zelf zonnepanelen met toegang tot de actuele oplevering? Misschien kan je dat gebruiken.

[ Voor 19% gewijzigd door remco_k op 04-10-2021 20:59 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-05 18:53
Homey heeft toch standaard "When the sun rises" en "when the sun sets" ? Of bedoel je
dag : 6.00-23:59
nacht : 0:00-5:59
oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je hebt in Homey als trigger (ALS...) onder Datum & Tijd de mogelijkheden 'De zon opkomt', 'De zon ondergaat', 'De zon komt op over...' en 'De zon gaat onder over...'. Dus ja, dat zou kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoowrusZ
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:55
Pagina: 1