We zijn druk bezig onze jaren 60 woning te renoveren en hebben van de week metaaldieven in onze achtertuin gehad. Een aanzienlijk aantal radiatoren die buiten gestald waren zijn hierbij gestolen. Gelukkig zijn ze niet binnen geweest en is het vooralsnog hierbij gebleven.
Ik ben nu dus op zoek naar een degelijk camera systeem. Mijn wensen hierbij:
- Software waarbij ik meerdere camera's (denk nu aan 3-4 stuks) tegelijk/realtime kan monitoren.
- Dit zal op een secundaire monitor / losse computer draaien
- Bestand tegen vocht (worden buiten opgehangen, indien nodig onder dakrand)
- Beeldkwaliteit hoeft echt niet (bij wijze van) 4K te zijn
- Zaken als nightvision/motion detection zijn bijv. wel gewenst
- Lokale opslag is (voorlopig) voldoende, abonnementen zijn hopelijk te vermijden..
- Liefst 'draadloos', stroomtoevoer zal wel nodig zijn verwacht ik, maar verbinding/stream zal bij voorkeur via wifi gaan
Aangezien we een volledige renovatie doen zal er ongetwijfeld meer en meer 'domotica' aan het huis worden toegevoegd. Wellicht dus handig om meteen een goed platform hiervoor te kiezen (denk hierbij bijv. aan deurbel camera etc). Maar kan me voorstellen dat dit beperkend is, dus misschien juist onhandig..
Ik vind het nog even lastig om een goed overzicht van voor-/nadelen van de diverse platformen te krijgen.
Hoor graag jullie input!
Ik ben nu dus op zoek naar een degelijk camera systeem. Mijn wensen hierbij:
- Software waarbij ik meerdere camera's (denk nu aan 3-4 stuks) tegelijk/realtime kan monitoren.
- Dit zal op een secundaire monitor / losse computer draaien
- Bestand tegen vocht (worden buiten opgehangen, indien nodig onder dakrand)
- Beeldkwaliteit hoeft echt niet (bij wijze van) 4K te zijn
- Zaken als nightvision/motion detection zijn bijv. wel gewenst
- Lokale opslag is (voorlopig) voldoende, abonnementen zijn hopelijk te vermijden..
- Liefst 'draadloos', stroomtoevoer zal wel nodig zijn verwacht ik, maar verbinding/stream zal bij voorkeur via wifi gaan
Aangezien we een volledige renovatie doen zal er ongetwijfeld meer en meer 'domotica' aan het huis worden toegevoegd. Wellicht dus handig om meteen een goed platform hiervoor te kiezen (denk hierbij bijv. aan deurbel camera etc). Maar kan me voorstellen dat dit beperkend is, dus misschien juist onhandig..
Ik vind het nog even lastig om een goed overzicht van voor-/nadelen van de diverse platformen te krijgen.
Hoor graag jullie input!
/f/image/kqWZV6jvhd9c9VWxcyOy6L6z.png?f=fotoalbum_tile)