Social Media Network storing wereldwijd FB, Insta, Whatsapp

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 14.275 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:25
Dit lijkt me echt onzin, bms systemen staan altijd lokaal, die besturen ook de nooddeuren etc dus, beetje broodje aap dit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zal een leuke “DDOS” worden ook als t weer online komt. Honderden miljoenen whatsapp berichten die klaar staan op telefoons om verzonden te worden. Zou me niet verbazen als ze land per land weer opschalen of zo

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
alki schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:42:
[...]

Dit lijkt me echt onzin, bms systemen staan altijd lokaal, die besturen ook de nooddeuren etc dus, beetje broodje aap dit
Is geen onzin. Al meerdere reports gelezen over dat ook medewerkers meetingrooms niet meer in konden in de Facebook kantoren … kan wel intern staan, als je DNS buitenlangs gaat en nu dood is …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:14
Zelfs https://status.fb.com/ is down omdat rara... ook gehost op Facebook-servers!

En:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:47
CrazyFool schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:21:
Je merkt nu pas echt dat mensen zonder whatsapp en Facebook bijna geen idee meer hebben wat ze moeten doen.
Voor mensen zonder Whatsapp en Facebook is het juist een avond als alle andere :).

(No worries, begrijp wat je bedoelt ;) ).

De enige afwijking zijn de tig berichten van allerhande personen die je via sms vertellen dat het toch wat is dat WA/FB niet werken.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DennusB schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:42:
Zal een leuke “DDOS” worden ook als t weer online komt. Honderden miljoenen whatsapp berichten die klaar staan op telefoons om verzonden te worden. Zou me niet verbazen als ze land per land weer opschalen of zo
Nogal.... Vooral door 'onwetende gebruikers' die nu in paniek zijn doordat ze niet kunnen inloggen bij d'r favo webshop.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
g1n0 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:37:
[...]

Vergeet niet dat na de 'bgp-restore' ook DNS nog moet 'opstarten'. Ga er maar niet vanuit dat je vanavond alweer kunt appen. Weltrusten!
Yep, daar doelde ik een beetje op met de overbelasting. Als de bal weer gaat rollen, dan wil je dit langzaam en gecontroleerd voor elkaar krijgen.

Ik heb helaas niet genoeg kennis van het BGP protocol om te beoordelen of je zoiets gefaseerd terug op kunt bouwen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
DennusB schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:43:
[...]

Is geen onzin. Al meerdere reports gelezen over dat ook medewerkers meetingrooms niet meer in konden in de Facebook kantoren … kan wel intern staan, als je DNS buitenlangs gaat en nu dood is …
badge readers maken geen gebruik van dns

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
alki schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:45:
[...]

Hangt natuurlijk van je systeem af …

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

alki schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:45:
[...]

Wet van Murphy ;)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Company over country. Tot zover autoritaire centralisatie als heilige graal.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
Even een noob-vraag hier: kan een vergelijkbare storing ook optreden bij de blockchain technologie? Dus dat de bitcoin infra niet meer werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Floks schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:36:
Ligt het aan mij of is het een bewustje, na al die shit die ze over zich heen hebben gehad, gewoon laten zien hoe groot ze zijn. Ik zie het ze nog wel doen., wat kost het ze nou op de 25 miljard die ze verdienen per jaar.
Zal mij niets verbazen.. Maar zal wel in een complot hokje gestopt worden nu :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[...]

maar dat lokale systeem kan best. srv1.office1.facebook.com heten of wanneer wel op IP collegahenk@facebook.com niet vinden (en als ze wel een ander intern domein naam gebruiken kan die ook gebruik maken van de zelfde DNS servers).
Kan dus prima dat je nooddeuren werken maar je dat niet naar binnen kunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Highland schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:47:
Even een noob-vraag hier: kan een vergelijkbare storing ook optreden bij de blockchain technologie? Dus dat de bitcoin infra niet meer werkt?
Nee, want dat is een gedecentraliseerd systeem. Deze fuckup is mogelijk doordat alle Facebook-eieren in één mandje zaten en dat mandje is stuk.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Nee, alles (zou) ge decentraliseert moeten zijn. Behalve als je bij Binance zit en die website down gaat ofzo, maar Bitcoin an sich zou gewoon lekker door moeten gaan.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
[...]

Inderdaad. En de nodes van de BMS hebben vaak ook gewoon cached informatie. En nog los daarvan, er is altijd een sleutel. Al kan het even duren voor die ter plekke is, die is er altijd. Geen enkel pand wordt enkel met badges geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:23
Benieuwd of we vanavond een toename aan inbraken zien.. (buurt preventie app groepjes) :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
DennusB schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:45:
[...]

Hangt natuurlijk van je systeem af …
Bij 9 van de 10 bedrijven draait dat lokaal. Dan ben je wel erg **** als je dat in de cloud gaat hangen.

Maar het is wel een eye opener, het gevaar van meerdere diensten bij / op een dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
DennusB schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:43:
[...]

Een meetingroom is wel iets anders dan een DC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mx. Alba schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:48:
[...]

Nee, want dat is een gedecentraliseerd systeem. Deze fuckup is mogelijk doordat alle Facebook-eieren in één mandje zaten en dat mandje is stuk.
nieuws: Solana-blockchain is na 16 uur weer online dankzij restart ?

Klinkt als een validation amplification "error"; dat je je gedecentraliseerde nodes allemaal moet "herstarten" om een (relatief kleine) blockchain werkend te krijgen...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:57

Tourniquet

Hiya, fellas!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 00:30

Electrowolf

Mod met Liefde!

De problemen die hier spelen zitten op lagere layers dan technieken als http en protocollen die blockchain gebruiken. BGP (Wikipedia: Border Gateway Protocol), het vermoedelijke probleem bij FB, zit op layer 3. Blockchain zit, voor zo ver ik weet, op layers 5 en hoger. Zie ook Wikipedia: OSI-model.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
alexbl69 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:43:
[...]

Voor mensen zonder Whatsapp en Facebook is het juist een avond als alle andere :).
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar bij mij is Telegram anders ook bijzonder traaaaag vanavond

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 20:54
Segafreak83 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:50:
[...]

Bij 9 van de 10 bedrijven draait dat lokaal. Dan ben je wel erg **** als je dat in de cloud gaat hangen.

Maar het is wel een eye opener, het gevaar van meerdere diensten bij / op een dienst.
Denk dat Facebook graag de controle heeft voor zulk soort dingen, met real-time logging en ook mogelijkheden om instant toegang voor individuen te regelen of te ontnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Even voor de zekerheid, je weet dat het een grapje is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 16:44
Floks schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:36:
Ligt het aan mij of is het een bewustje, na al die shit die ze over zich heen hebben gehad, gewoon laten zien hoe groot ze zijn. Ik zie het ze nog wel doen., wat kost het ze nou op de 25 miljard die ze verdienen per jaar.
10M per uur (wat ik lees), gooi die shit 24 uur offline en je hebt laten zien dat je redelijk onvervangbaar bent.
Kost ze niks op jaar basis. Zeker met al die onderzoeken op het moment. Laat maar zien wat er gebeurd als je offline bent. Facebook en Co zijn groter en belangrijker geworden in ons leven dan we willen.

Floksor

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Feit: dit was vroegah veel beter :+

Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/anQAKon_460swp.webp

Stiekem vind ik het genieten, eindelijk eens geen constant gepingel in verschillende groepen voor zo'n introvert zoals ik.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-07 00:36
anandus schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:53:
[...]

Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar bij mij is Telegram anders ook bijzonder traaaaag vanavond
Kijk maar bij Twitter, daar is Telegram trending na de hashtags van Facebook. Denk dat bijna iedereen de communicatie gaat opzoeken via Telegram en dat kan ook overbelasting tot gevolg hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Floks schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:55:
[...]

10M per uur (wat ik lees), gooi die shit 24 uur offline en je hebt laten zien dat je redelijk onvervangbaar bent.
Kost ze niks op jaar basis. Zeker met al die onderzoeken op het moment. Laat maar zien wat er gebeurd als je offline bent. Facebook en Co zijn groter en belangrijker geworden in ons leven dan we willen.
Met het gevaar dat je een flinke hap kwijt bent in je userbase? Of dat mensen nu eindelijk eens gaan inzien en maar naar andere systemen gaan? Telegram enzo beleeft goede tijden nu. Dit kan wel eens het omslagpunt worden voor FB. Maar dat kunnen we pas echt over een aantal jaar zeggen.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
IThom schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:54:
[...]

Denk dat Facebook graag de controle heeft voor zulk soort dingen, met real-time logging en ook mogelijkheden om instant toegang voor individuen te regelen of te ontnemen.
Snap ik wel, maar dan is dit het risico. Of zou Mark die server op zijn oude zolderkamer hebben staan? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Floks schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:55:
[...]

Zou averechts werken lijkt me. Bedrijven/personen gaan dan toch juist andere oplossingen zoeken om een eventuele volgende keer minder/geen hinder meer te ervaren.

Edit: bensimpel was me voor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:57

Tourniquet

Hiya, fellas!

Drardollan schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:54:
[...]

Even voor de zekerheid, je weet dat het een grapje is :+
Haha ja, daarom postte ik ‘m ook. :P

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Yamotek schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:56:
[...]

Kijk maar bij Twitter, daar is Telegram trending na de hashtags van Facebook. Denk dat bijna iedereen de communicatie gaat opzoeken via Telegram en dat kan ook overbelasting tot gevolg hebben.
Twitter heeft even wat extra capaciteit opgespind de afgelopen uren, loopt weer soepel nu. Weet niet of partijen als Telegram of Signal dat ook kunnen, is wel een iets andere orde van grote.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Tourniquet schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:59:
[...]

Haha ja, daarom postte ik ‘m ook. :P
Nee ok haha. Voor mensen het serieus nemen 8)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:23
Bensimpel schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:55:
Feit: dit was vroegah veel beter :+

[Afbeelding]

Stiekem vind ik het genieten, eindelijk eens geen constant gepingel in verschillende groepen voor zo'n introvert zoals ik.
Ik zit mijn ICQ nummer alvast af te stoffen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:23
Volgens nu.nl
The New York Times weet op basis van een intern bericht van Facebook te melden dat "een klein team van medewerkers" naar een datacenter in Californië is gestuurd. Zij zouden de servers van het bedrijf "handmatig moeten resetten". Ook noemt het bedrijf deze storing in de memo "een hoog risico voor mensen en een hoog risico voor de reputatie van Facebook".
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FDTvv_cVdukKxhVy4jQySx5IJKc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DlQ7zJyMqeJR8I0j2HaCakXo.jpg?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door HKLM_ op 04-10-2021 23:09 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
Bensimpel schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:57:
[...]

Met het gevaar dat je een flinke hap kwijt bent in je userbase? Of dat mensen nu eindelijk eens gaan inzien en maar naar andere systemen gaan? Telegram enzo beleeft goede tijden nu. Dit kan wel eens het omslagpunt worden voor FB. Maar dat kunnen we pas echt over een aantal jaar zeggen.
ja en nee, bedrijven misschien, maar ik zie het "klotjes volk" niet switchen qua gebruik in apps. Telegram heeft weer zijn nadelen. Mee eens dat we dat dit pas over een aantal jaar kunnen zeggen.

Floksor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Met handmatig resetten komen je BGP routes niet terug haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Bensimpel schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:57:
[...]

Zolang het meerendeel van de bevolking op WA zit, keren de meesten gewoon weer terug. Facebook en Insta hebben geen echte concurrent, dus daar loopt helemaal niemand weg.

Beetje net als Hyves vroeger geen concurrent had, lag er vaak uit maar er was toch geen alternatief. Totdat Facebook groot en bekend werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nagynl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:59
renegrunn schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:00:
[...]

Ik zit mijn ICQ nummer alvast af te stoffen :+
Vorige maand nog met iemand over gehad die me vertelde dat het nog steeds bestond, zojuist maar weer eens geïnstalleerd zat wel wat stof op idd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik hoop echt dat hier een goede post mortem van komt, maar ik vrees er voor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
DennusB schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:09:
[...]

Maar het is voor 99 procent van Nederland wel te snappen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:10:
[...]

Maar het is voor 99 procent van Nederland wel te snappen ;)
Haha true

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
[...]

Haha nee maar beschrijf maar eens in jip en janneke taal hoe en wat BGP is dan is dit makkelijker voor ze haha

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Ik hoop echt dat hier een goede post mortem van komt, maar ik vrees er voor
Die komt er niet, 1 van de enge dingen van heel Facebook. Transparantie 0.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
HKLM_ schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:10:
[...]

Haha nee maar beschrijf maar eens in jip en janneke taal hoe en wat BGP is dan is dit makkelijker voor ze haha
AD heeft wel een mooie tekst:
Alles van Facebook bestaat nog wel, maar de toegangsweg is er niet meer, Facebook is een eiland zonder brug naar de buitenwereld geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Laatst online: 22:40

DDX

[...]

Wel als je geen save config hebt gedaan dan komt je oude config weer terug.
Maargoed bijzonder dat het over alle routers fout gegaan is, dus denk idd niet dat een simpele reboot het oplost.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
Ik kom er net achter dat MSN Messenger er ook uit ligt. Dat kan geen toeval zijn! :o ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
HKLM_ schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:10:
[...]

Net aan de klant moeten doen.
DNS was een telefoonboek
BGP de telefooncentrale
En FB de uiteindelijke telefoon

Niet helemaal correct, maar hij had gelijk een beeld van de situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SauSkopje
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-11-2022
Nou, ik zie het Mark echt wel doen als een "fuck you, I do what I want" na wat vanmorgen naar buiten kwam. Zie ik hem echt voor aan als iemand die tot zo iets in staat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdemiC
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-07 16:52
g1n0 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:12:
[...]

Net aan de klant moeten doen.
DNS was een telefoonboek
BGP de telefooncentrale
En FB de uiteindelijke telefoon

Niet helemaal correct, maar hij had gelijk een beeld van de situatie.
Deze ga ik even opslaan! dank hiervoor. Deze zal ik nog vaak nodig hebben de komende dagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Drardollan schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:09:
[...]

Zolang het meerendeel van de bevolking op WA zit, keren de meesten gewoon weer terug. Facebook en Insta hebben geen echte concurrent, dus daar loopt helemaal niemand weg.

Beetje net als Hyves vroeger geen concurrent had, lag er vaak uit maar er was toch geen alternatief. Totdat Facebook groot en bekend werd.
Inderdaad, normaal volk boeit het geen zak en zal weer vrolijk verder gaan. Toch zal het wel een klein beetje gaan lekken qua userbase. Als de storing 12 uur lang zal duren zullen er wel redelijk wat nieuwe gebruikers Telegram enzo leren kennen en misschien wel bljiven plakken. (Ik hoop het in ieder geval).

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HKLM_
DDX schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:11:
[...]

Wel als je geen save config hebt gedaan dan komt je oude config weer terug.
Maargoed bijzonder dat het over alle routers fout gegaan is, dus denk idd niet dat een simpele reboot het oplost.
Facebook kan toch deze in hun kelder resetten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8jBNDQJdLiULoGYRI-0KeC4wGeY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/D8uhNZzeizrZK1UeUszryOef.jpg?f=user_large :+

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

bgp zou ik uitleggen als verkeersborden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
DDX schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:13:
bgp zou ik uitleggen als verkeersborden
Eerder als wegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floks
Geniaal, maar nee, een paar servers resetten, lang leven nu.nl

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Die zijn er gewoon nog, alleen weet niemand welke weg ze moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Bensimpel schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:13:
[...]

Inderdaad, normaal volk boeit het geen zak en zal weer vrolijk verder gaan. Toch zal het wel een klein beetje gaan lekken qua userbase. Als de storing 12 uur lang zal duren zullen er wel redelijk wat nieuwe gebruikers Telegram enzo leren kennen en misschien wel bljiven plakken. (Ik hoop het in ieder geval).
Telegram rapporteert sinds de storing al een enorme influx aan nieuwe gebruikers, logisch ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:17
Je kan BGP ook uitleggen als navigatiesysteem. Als de locatie facebook niet bekend is dan kan er ook geen route gemaakt worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
DDX schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:14:
[...]

Die zijn er gewoon nog, alleen weet niemand welke weg ze moeten nemen.
De tomtom is gewoon stuk.

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-07 00:36
Nou het probleem is natuurlijk dat wanneer Facebook weer 'online' komt er een backlog is van een halve dag aan informatiestroom en vooral mensen die maar berichten blijven sturen omdat het offline is.

Dus zodra Facebook er weer is, gaat het te maken krijgen met een gigantische DDOS. Ze zullen dus alles gefaseerd weer online moeten krijgen, de vraag is echter hoe (want daar zal wel wat samenwerking mee moeten komen met andere DNS beheerders enzovoorts).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Drardollan schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:11:
[...]

AD heeft wel een mooie tekst:

[...]
Ik heb echt een gigantische deja-vu gevoel zeg. Dit had ik echt letterlijk 3 dagen geleden gedroomd, (over die tekst in het AD) :o

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Bensimpel schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:13:
[...]

Ik denk dat er meer voor nodig is, bijvoorbeeld als WA betaald zou worden. Andere platformen hebben ook hun plussen en minnen, je moet wel echt goed zijn om de vervangende app te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Bensimpel schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:15:
[...]

Ik heb echt een gigantische deja-vu gevoel zeg. Dit had ik echt letterlijk 3 dagen geleden gedroomd, (over die tekst in het AD) :o
Ik zou hopen dat je vanavond een winnend lotnummertje droomt oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

DennusB schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:14:
[...]

Telegram rapporteert sinds de storing al een enorme influx aan nieuwe gebruikers, logisch ook!
Hoop dat die nieuwe telegram gebruikers dus blijvend zijn, en niet meteen terug gaan. (Zullen er wel wat gaan doen, omdat whatsapp gewoon zo fijn werkt).

Maar voor FB an sich is er helaas geen goed alternatief..

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Yamotek schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:15:
Nou het probleem is natuurlijk dat wanneer Facebook weer 'online' komt er een backlog is van een halve dag aan informatiestroom en vooral mensen die maar berichten blijven sturen omdat het offline is.

Dus zodra Facebook er weer is, gaat het te maken krijgen met een gigantische DDOS. Ze zullen dus alles gefaseerd weer online moeten krijgen, de vraag is echter hoe (want daar zal wel wat samenwerking mee moeten komen met andere DNS beheerders enzovoorts).
Misschien qua tijdzone? Als mensen liggen te maffen kun je het weer deels online gooien, de VS moet dus nog even geduld hebben.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagynl
Bensimpel schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:16:
[...]

Hoop dat die nieuwe telegram gebruikers dus blijvend zijn, en niet meteen terug gaan. (Zullen er wel wat gaan doen, omdat whatsapp gewoon zo fijn werkt).

Maar voor FB an sich is er helaas geen goed alternatief..
Vkontakte? (vk.com) alias het Russische Facebook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

nagynl schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:18:
[...]

Ik weet niet wie nou enger is, Poetin of Zuckerberg :+

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
https://www.status.fb.com/ Doet het hier weer :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
nagynl schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:18:
[...]

Ik ga hier Facebook niet verdedigen, maar dat lijkt mij zo ongeveer het meest slechte alternatief wat je kan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagynl
Bensimpel schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:20:
[...]

Ik weet niet wie nou enger is, Poetin of Zuckerberg :+
Wie stond er het hoogst in de Pandora papers? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
Facebook geeft momenteel een foutmelding. Er zit beweging in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Hier ook, maar is een ander domein. Misschien dat ze die even online hebben gebracht om in ieder geval updates te kunnen geven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Facebook.com leeft ook weer! Maar wel met een error.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:55
Merk zelfs dat sms niet altijd lukt (error 28 soms) met Simpel/T-mobile.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beantherio
beantherio schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:21:
Facebook geeft momenteel een foutmelding. Er zit beweging in.
En inmiddels niet meer. :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Balance
Jammer dat er zoveel gebruikers naar Telegram gaan. Qua privacy is het misschien nog wel slechter dan WhatsApp, ze versleutelen chats niet standaard. Signal is in dat opzicht het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik krijg nu een server error https://faq.whatsapp.com/
Dus dan zou de bgp routes weer goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
https://status.fb.com/ is in ieder geval weer online!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• remynl
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 27-01-2024
Facebook © 2020 in de footer lol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Soldaatje schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:23:
Ik krijg nu een server error https://faq.whatsapp.com/
Dus dan zou de bgp routes weer goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:10

Nobby

Nuts!

facebook.com is ook weer bereikbaar, wel een foutmelding.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
Af en toe is Facebook.com hier nu de inlogpagina, er zit schot in de zaak.

En berichten op WhatsApp komen weer aan :D

[ Voor 23% gewijzigd door Pino112 op 04-10-2021 23:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• icter-tje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-09 14:29
WhatsApp werkt weer!

Je moet connected zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 19:25
Facebook werkt enigzins.
WhatsApp lijkt mij bij nog niet te werken.
WhatsApp web geeft netjes een 5xx pagina

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:51
Jammer dat het zo snel lijkt te herstellen. Ik had gehoopt dat ze er gewoon een week uit zouden liggen.. niet zozeer vanwege Facebook op zichzelf, maar zodat mensen zien dat er ook alternatieven zijn die prima werken.

Helaas…

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Jeeeee!

Veel sneller dan ik dacht, zo zie je maar weer. Ik heb nergens verstand van haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Thalaron schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:47:
Jammer dat het zo snel lijkt te herstellen. Ik had gehoopt dat ze er gewoon een week uit zouden liggen.. niet zozeer vanwege Facebook op zichzelf, maar zodat mensen zien dat er ook alternatieven zijn die prima werken.

Helaas…
Als alternatieven dat nodig hebben, dan zegt dat weinig goeds over deze alternatieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:56
Thalaron schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:47:

Helaas…
Dat zegt meer over de alternatieven dan over Whatsapp / Facebook...

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:51
Ik doelde voornamelijk op alternatieven op Whatsapp, niet zozeer Facebook. En daarbij is bij de meeste mensen om mij heen toch echt dat ze niet overstappen want waarom zouden ze.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:19

Zorro

Z

SgtElPotato schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:49:
[...]

Dat zegt meer over de alternatieven dan over Whatsapp / Facebook...
Het heeft bij Whatsapp niks te maken met de kwaliteit van de alternatieven, maar gewoon dat iedereen op Whatsapp zit.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:35

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Shit, ik had gehoopt dat FB, Whatsapp etc nog langer down waren. Doei FOMO-loze uren. :'(

[ Voor 19% gewijzigd door MedionAkoya op 04-10-2021 23:57 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
MedionAkoya schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:57:
Shit, ik had gehoopt dat FB, Whatsapp etc nog langer down waren. Doei FOMO-loze uren. :'(
Heeft je telefoon geen uitknop?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:51

Grvy

Bot

Drardollan schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:59:
[...]

Heeft je telefoon geen uitknop?
Zeg dat nou niet, straks is alles weer down...

(insider grapje voor Systeembeheerders en diegene die het topic volgen.. :+ )

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Grvy schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 00:01:
[...]

Zeg dat nou niet, straks is alles weer down...

(insider grapje voor Systeembeheerders en diegene die het topic volgen.. :+ )
Zijn moeder hoeft het niet te dien toch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:35
renegrunn schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:49:
Benieuwd of we vanavond een toename aan inbraken zien.. (buurt preventie app groepjes) :*)
Denk het niet, er zijn nu veel meer mensen die zien wat er om hen heen gebeurd omdat ze niet op hun telefoon aan het kijken zijn! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:46

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Gezien alles het weer doet bij Facebook kan dit (semi-slowchat] topic ook dicht :>

www.google.nl

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.