Toon posts:

ASUS CUSl2 & Ultra ATA/100

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HAllo,

Ik heb vorige week een Western Digital 80 Gb ultra ATA/100 gekocht, maar krijg het ding niet aan de praat. Zelfs in FDisk wordt de HD niet herkend. Als ik het Western Digital intallatieprogramma gebruik met alleen de nieuwe HD als master ziet ie niks. ALs ik mijn oude HD (een maxtor 15 Gb) als master gebruik en de WD als slave ziet het programma alleen de Maxtor. Wat doe ik fout?
Op een ASUS CUSL2 kan toch wel een ultra ATA/100 HD?
Als iemand een tip heeft, heel graag. Ik ben al drie dagen bezig en wordt er gestoord van.
ASUS CUSL2, PIII 933Mhz

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:22
Als je pc POST gaat ie na een tijdje je IDE scannen welke drives die vindt.....ziet ie um dan of niet? Zo niet, ben je niet vergeten het power kabeltje er in te doen? (Kun je wel om lachen maar gast uit mijn klas is daarvoor terug gegaan naar winkel :) ) Als ie er wel in zat en hij detecteerd um niet, ga er mee terug naar de winkel en vraag om vervanging of vraag of zij hem willen testen.

There is no magic.

Verwijderd

Topicstarter
Hij ziet um helemaal niet. Power kabeltje zit erin. Probleem is dat ik de HD uit Amerika heb meegenomen, en dus niet naar de winkel kan terug kan brengen. Als ik opstart met systemdisk wordt ie eerst wel gedetecteerd, meteen bij het eerste wat je ziet. Volgende scherm als IDE poorten worden gescand ziet ie niks:
Primary Disk: none
Secondary Disk: none etc.
Hoe kan da nou?

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Als hij hem in de bios niet ziet dan is hij OF niet goed aangesloten OF hij doet het ECHT niet...en dan niet alleen een clustertje mol, maar gewoon helemaal niet.

Hoor je hem wel upspinnen als je je PC aanzet ?

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

Topicstarter
Hij spin wel up, en is volgens mij goed aangesloten. Als je opstart met systemdisk wordt wel gedetecteerd en zie je het goede typenummer. Daarna wordt ie door niks meer herkend.