Yordi- schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:05:
Ik heb de zoekbalk alweer ruim gebruikt, maar ik krijg niet de juiste hits. Ik overweg al enige tijd detachering/consultancy, maar ik twijfel enorm.
Ik hoor nu van een (zeer senior) oud-collega dat hij werd gedwongen om op kantoor op stipte tijden te studeren toen er nog geen opdracht was. Inclusief een kinderachtig klok-in / klok-uit systeem. Zelfs in coronatijd. Dat lijkt me vreselijk, kinderachtig en niet meer van deze tijd. Zelfstandig een studieplan uitvoeren of verzorgen, beschikbaar zijn voor opdrachten en jezelf ontwikkelen lijken me verstandiger.
Wat zijn de ervaringen met op de bank zitten in de detachering onder Tweakers?
Bedankt!
Ik heb verschillende ervaringen met het op de bank zitten bij detachering/consultancy.
(Ook binnen hetzelfde bedrijf.)
Werkgever 1 grote detachering/consultancy club.
Hier heb ik (als junior) 2 keer op de bank gezeten.
Het scheen dat degene die opdrachten moest binnenhalen en geen groot netwerk had en het netwerk dat hij wel had tegen zich in het harnas jaagde.
De eerste keer op de bank viel ik onder een manager die relaxt was en mij maar 1 keer per week op kantoor liet komen.
Ik moest de gehele tijd beschikbaar zijn om direct op gesprek te gaan als er een project binnenkwam, de rest van de tijd mocht ik gebruiken voor zelfstudie.
De tweede keer op de bank viel ik onder een andere manager en die liet mij iedere dag op kantoor komen.
Voor zelfstudie, maar ook voor ondersteunende werkzaamheden voor de werkgever/collega's.
Werkgever 2 grote detachering/consultancy club.
Hier heb ik nog niet echt op de bank gezeten.
3 dagen voordat mijn project begon, die tijd moest ik wel op kantoor komen.
Wat ook wel handig was om op die manier de collega's beter te leren kennen.
Verder nog een 6 weken gehad dat ik 1 dag minder op project zat, dat was voor zelfstudie en om toen het project wat rustiger werd even een adem pauze te hebben (het project was behoorlijk druk geweest en ik mocht de rol van projectmanager overnemen van een zieke projectmanager)
Van collega's weet ik dat ze in coronatijd 20% moesten komen opdagen op kantoor.
Dit om contact te houden met collega's en leidinggevende.
Je moest beschikbaar zijn voor gesprekken/projecten, aan zelfstudie doen en collega's ondersteunen.
Tegenwoordig is het ongeveer 50%/50% maar er wordt niet met een vergrootglas gekeken.
Nog steeds beschikbaar blijven voor gesprekken/projecten, aan zelfstudie doen en collega's ondersteunen.
Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.