[Word] Inhoudsopgave blijft verwijderde paginanummers tonen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik heb in een Word-document secties aangemaakt om de paginanummering te laten beginnen bij de tweede sectie (vanaf de inleiding). De paginanummers uit de eerste sectie heb ik verwijderd, maar desondanks blijft de automatische inhoudsopgave de paginanummers uit de eerste sectie weergeven.

Hoe kan ik dit oplossen?

Edit: dit is hoe het er uit ziet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QOWmU8K20yS2bEiJLW5CvV2EDg0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6lUXjJRYUucY1dJtBQc6NvO6.png?f=user_large

[ Voor 28% gewijzigd door gop1 op 05-10-2021 18:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je had de [...] uit het topicstart sjabloon gehaald. Misschien kan je alsnog de info geven.
maar desondanks blijft de automatische inhoudsopgave de paginanummers uit de eerste sectie weergeven
Welke Wordversie? Maakt misschien niets uit, maar misschien ook wel.

Kan je concreet aangeven welke opmaakprofielen etc worden gebruikt? Als je in de eerste sectie bijv. nog gewoon kop1 gebruikt, en je de inhoudsopgave vertelt alle Kop1's te tonen, dan zal die dat doen :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:07

Tazzios

..

rechtermuisknop (op de inhoudsopgave) > veld bijwerken> "In zijn geheel bijwerken"

[ Voor 16% gewijzigd door Tazzios op 04-10-2021 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
F_J_K schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:51:
Je had de [...] uit het topicstart sjabloon gehaald. Misschien kan je alsnog de info geven.
[...]

Welke Wordversie? Maakt misschien niets uit, maar misschien ook wel.

Kan je concreet aangeven welke opmaakprofielen etc worden gebruikt? Als je in de eerste sectie bijv. nog gewoon kop1 gebruikt, en je de inhoudsopgave vertelt alle Kop1's te tonen, dan zal die dat doen :Y)
Ik heb een office 365-abo, dus ik neem aan de nieuwste versie.

Ik gebruik de standaard kop 1, 2, 3 en 4.
Ik wil dat de inhoudsopgave wel alle koppen toont, dus ook die uit de eerste sectie, maar alleen de paginanummers uit de tweede sectie.
Tazzios schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:54:
rechtermuisknop (op de inhoudsopgave) > veld bijwerken> "In zijn geheel bijwerken"
Dat heb ik uiteraard al gedaan. Inhoudsopgave ook een aantal keer verwijderd en opnieuw ingevoegd.

[ Voor 16% gewijzigd door gop1 op 04-10-2021 16:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Niet, denk ik dan. Althans niet zonder er andere opmaakprofielen van te maken en twee losse inhoudsopgaven te maken (per inhoudsopogave toon je wel of niet blz nummers).

Mijn idee, ongetest: maak profielen die een kloon zijn van Kop1-Kop3 etc qua opmaak maar bijv type Kop4-Kop6. Maak een inhoudsopgave zonder blznummers met alleen Kop4-Kop6. Maak er na er een met Kop1-Kop3.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
gop1 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:31:
Ik heb in een Word-document secties aangemaakt om de paginanummering te laten beginnen bij de tweede sectie. De paginanummers uit de eerste sectie heb ik verwijderd, maar desondanks blijft de automatische inhoudsopgave de paginanummers uit de eerste sectie weergeven. Hoe kan ik dit oplossen?
Dubbelklik op de eerste pagina van de tweede sectie in de strook van de kop- of voettekst waarin het paginanummer staat. Die strook wordt dan met een onderbroken lijn aangegeven en aan de rechterkant zul je zien staan: Zelfde als vorige. Bovenaan in het lint staat dan in de groep "Navigatie" (behorend bij het menu "Ontwerpen") de tekst Aan vorige koppelen geel aangeduid. Klik daar 1 x op, daarmee verdwijnt de gele gele kleur en op de betreffende pagina ook de tekst "Aan vorige koppelen". Je kunt nu de pagina op het eerste blad van de tweede sectie, onafhankelijk van de paginanummers van de eerste sectie, een (afwijkend) nummer geven. Dit moet je uitvoeren aan het begin van alle secties waarbij de nummering niet opvolgend moet zijn aan die van de vorige sectie.
NB: Bovenstaande geldt voor Word t/m versie 2016, of dat in Word 365 ook nog zo is weet ik niet uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
dix-neuf schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 07:42:
[...]
Dubbelklik op de eerste pagina van de tweede sectie in de strook van de kop- of voettekst waarin het paginanummer staat. Die strook wordt dan met een onderbroken lijn aangegeven en aan de rechterkant zul je zien staan: Zelfde als vorige. Bovenaan in het lint staat dan in de groep "Navigatie" (behorend bij het menu "Ontwerpen") de tekst Aan vorige koppelen geel aangeduid. Klik daar 1 x op, daarmee verdwijnt de gele gele kleur en op de betreffende pagina ook de tekst "Aan vorige koppelen". Je kunt nu de pagina op het eerste blad van de tweede sectie, onafhankelijk van de paginanummers van de eerste sectie, een (afwijkend) nummer geven. Dit moet je uitvoeren aan het begin van alle secties waarbij de nummering niet opvolgend moet zijn aan die van de vorige sectie.
NB: Bovenstaande geldt voor Word t/m versie 2016, of dat in Word 365 ook nog zo is weet ik niet uit mijn hoofd.
De secties zijn reeds ontkoppeld en de paginanummering begint dus ook bij de 2e sectie. In de 1e sectie (voorblad etc.) zitten geen paginanummers. Het probleem is echter dat de inhoudsopgave deze pagina's wel nummert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:54
Wat ik meestal doe ik als je een sectie hebt die je wilt weergeven zonder paginanummer, dan copieer je de hoofdstukstijl 1 naar een nieuwe stijl, en voeg je deze stijl toe in je inhoudsopgave maar zet je het paginanummer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
sinasappel schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:26:
Wat ik meestal doe ik als je een sectie hebt die je wilt weergeven zonder paginanummer, dan copieer je de hoofdstukstijl 1 naar een nieuwe stijl, en voeg je deze stijl toe in je inhoudsopgave maar zet je het paginanummer uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UPReHsmDYElW69FHeyv8N46FXpo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KTQKY2OXMxHOJ98qAugVjvuQ.jpg?f=user_large
Kan je paginanummers per sectie uitzetten in de inhoudsopgave? Waar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:54
sinasappel schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:26:
Excuus, dit klopt niet. Ik gebruik bij de inleidingen vaan de I, II etc tekens. Dan wijkt het af van de standaard paginanummers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

gop1 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:33:
[...]

Kan je paginanummers per sectie uitzetten in de inhoudsopgave? Waar dan?
nee, dat kan niet. Je hebt twee mogelijkheden: of je volgt wat @F_J_K schetst of je wacht tot de allerlaatste wijziging van het document en haalt dan de paginanummers handmatig weg uit de inhoudsopgave.

Het zichtbaar zijn van een paginanummer op een bladzijde heeft geen enkele relatie met het tonen van paginanummers in de inhoudsopgave.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
Lustucru schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:58:
[...]

nee, dat kan niet. Je hebt twee mogelijkheden: of je volgt wat @F_J_K schetst of je wacht tot de allerlaatste wijziging van het document en haalt dan de paginanummers handmatig weg uit de inhoudsopgave.

Het zichtbaar zijn van een paginanummer op een bladzijde heeft geen enkele relatie met het tonen van paginanummers in de inhoudsopgave.
Beide opties zijn niet optimaal, bij de eerst optie:
- Twee losse inhoudsopgaves
Bij de tweede optie die jij schetst:
- Kan alleen door de inhoudsopgave te converteren naar statische tekst, waardoor hij niet meer als snelkoppeling naar de koppen toe te gebruiken is.

Ik leg me er bij neer dat er overbodige nummering in staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Twee losse inhoudsopgaves is ook wat je vraagt. ;) Maar het kan wel, incl aanklikbare links.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pDWpvd10rEt0jDYE-pJpY7_w4Nk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4a3pAlYkhmaWK6AxvwBzF8dh.png?f=fotoalbum_large

Met helaas wel die lege regel er tussen. Maar onderscheid was er toch al duidelijk als je geen paginanummers wilde tonen.
En natuurlijk is de volgorde om te draaien, opmaak aan te passen, etc.

Edit: nee hoor kan ook zonder om te zetten naar statische tekst, alleen een paar keer op delete drukken - en het document alleen als pdf delen natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 05-10-2021 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

gop1 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:04:
[...]
Bij de tweede optie die jij schetst:
- Kan alleen door de inhoudsopgave te converteren naar statische tekst, waardoor hij niet meer als snelkoppeling naar de koppen toe te gebruiken is.
Nee hoor, dat is niet waar. Je kunt -wonderbaarlijk maar waar- de inhoud van het veld editen, en dat blijft nog bewaard ook, zolang je hem niet in zijn geheel bijwerkt.
Ik leg me er bij neer dat er overbodige nummering in staat.
Acceptatie is de kortste weg naar Verlichting. :P

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
@ allen, ik heb de geavanceerde methode van het handmatig verwijderen toegepast. Bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:02
Lukt het niet door hem alle referenties te laten updaten?
met Ctrl+A alles selecteren, en dan F9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
Mschamp schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:14:
Lukt het niet door hem alle referenties te laten updaten?
met Ctrl+A alles selecteren, en dan F9
Ik kende die sneltoets niet, dus even geprobeerd, maar dat is gewoon hetzelfde als de inhoudsopgave laten updaten.
Pagina: 1