Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrfatmanjunior
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-07-2023
Ik heb altijd een beyerdynamic dt 770 als koptelefoon gebruikt, alleen het draadje is wat stuk aan het gaan en ik dacht het is tijd voor een nieuwe koptelefoon. Uiteindelijk gekozen voor de Steelseries pro wireless. Alleen wat me opvalt is wanneer ik de headset op heb ik een bepaald statisch/white noise achtig geluid hoor. Is dit normaal bij wireless headsets?

Ik hoor het geluid niet als ik geen koptelefoon op heb, dus het ligt niet aan mn oren. Ook ligt het niet aan mn pc, want wanneer ik de headset aan zet zonder dat ik de DAC aangesloten hebt dan maak de headset hetzelfde geluid.

Graag jullie ervaring of oplossing(?)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-04 20:16
Gebruik je hem via Bluetooth, of draadloos via RF?
Je hebt trouwens niet uitgesloten dat het niet aan je oren ligt. Daarvoor moet je luisteren met de hoofdtelefoon op, maar zonder enig signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrfatmanjunior
Ik gebruik hem via RF.
MSteverink schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:50:
Je hebt trouwens niet uitgesloten dat het niet aan je oren ligt. Daarvoor moet je luisteren met de hoofdtelefoon op, maar zonder enig signaal.
Wat bedoel je precies? Als ik het geluid niet hoor als ik hem niet op hebt dan ligt het toch niet aan mijn oren? Het geluid is aanwezig ook als er geen signaal van de pc komt. Echter heb ik bij mensen in mijn huishouden gevraagd of ze het ook hoorden en die zeiden allemaal ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-04 20:16
Als die hoofdtelefoon heel goed afsluit hoor je het ruisen van het bloed in je oren. Dus de vraag is of je die ruis NIET hoort wanneer je hoofdtelefoon draagt, zonder signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-05 16:28

voz

De echte kenner

Ruis/static is niet normaal bij moderne wireless headsets die digitaal draadloos communiceren. Oudere of goedkope headsets werken via FM, die hebben wel altijd een ruis.

Heb je al gekeken of er nieuwe firmware is voor de headset en het basisstation en/of transmitter?

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:53

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Mrfatmanjunior schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:14:
Graag jullie ervaring of oplossing(?)
Geen persoonlijke ervaring met deze specifiek, maar ik heb net ff een aantal revieuws van deze koptel gelezen en er zit een flink aandeel mensen tussen die over hetzelfde euvel klagen; ruis/whitenoise/nooit stil.
Dus zo te lezen is het een probleem wat zich niet alleen bij jouw voordoet. Misschien overwegen wat anders te kiezen. Voor zo'n bedrag mag je wat beter verwachten.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrfatmanjunior
remco_k schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:47:
[...]

Misschien overwegen wat anders te kiezen. Voor zo'n bedrag mag je wat beter verwachten.
Hij gaat ook zeker terug, ik dacht dat het miss aan mn setup/mezelf lag maar indd wat je zegt. Meer mensen hebben er last van. Deze gaat zeker terug. Ik ben een beetje moeilijk met headsets, dus de zoektocht gaat verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prince
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-04 08:07
Indien de transmitter met USB is aangesloten moet je ook steeds kijken dat je deze best niet in een powered usb hub steekt. Deze kan interferentie geven en dus een statisch geluid produceren. Dit fenomeen doet zich ook voor bij USB microfoons. Testen of dit het geval is, kan je dan doen door de usb in de computer rechtstreeks te steken ipv in je scherm/externe hub. Gezien de uitleg vermoed ik niet dat dit het is, maar voor andere mensen kan dit altijd handig zijn.

Heb je een optie om de headset met de transmitter opnieuw te koppelen op een ander kanaal? Het zou kunnen dat je op een kanaal zit dat continu storing ontvangt.
Pagina: 1