Toon posts:

ISDN D kanaal blijft actief

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een MultiTech PCI ISDN adapter geplaatst ipv de AVM die ik erin had, maar nu zie ik dat m'n D-kanaal continu open blijft staan. Dat kost natuurlijk nix, maar hierdoor kan ik ook geen verbinding meer maken. Als ik de kabel eruit haal en weer terug doe veranderd er nix, herstart ik mijn systeem, dan is het kanaal weer vrij en kan ik weer 1x een verbinding maken. Kent iemand dit probleem?

Config:

Win2k
SP2
Multitech PCI ISDN laatste driverversie

Verwijderd

Ik denk dat het een softwarematig / driverprobleem is, daarom: [forum=4] --> [forum=10] :)

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:32

Rtificial

as fake as can be

Dankjewel voor het meedenken, maar ik verwacht toch echt meer respons in Internet en Telefonie. Of ben je nou van plan alles wat met drivers of software instellingen te maken heeft weg te halen uit I&T. Denk aan routerinstellingen, adsl problemen, gsm instellingen... allemaal software algemeen??? is imho een van de meest foute fora om deze topic heen te verhuizen

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

iemand met een idee/oplossing/ervaring?
Ik merkte net dat als ik de telefoon gebruik, het D kanaal ook open blijft staan...

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:07
Waarom bel je de (gratis) klantenservice van KNP niet? Die kunnen je vast wel helpen!

Verwijderd

Ik vraag me af of ze je bij de KPN kunnen helpen. Ze hebben daar waarschijnlijk ook niet echt verstand van MultiTech ISDN Adapters.

Even een uitleg over D/B kanalen:
ISDN heeft 3 kanalen B0 B1 en D, B0 en B1 is data cq spraak verkeer. Het D kanaal brengt de 1ste verbinding op die niks kost, deze is echter ook langzaam, 16K. Pas als de signalisatie heeft plaats gevonden komen de B0/B1 kanalen in actie en kun je met 64K spraak/data verzenden.

Hierdoor vraag ik mij af of jou probleem softwarematig is. Blijkbaar kan de adapter niet goed, of helemaal niet signaliseren en blijft het D kanaal open. Ik denk daarom dat je eerder de helpdesk van MultiTech eens moet proberen om te kijken of ze het probleem kennen.

Verwijderd

Topicstarter
Daarom vroeg ik het dus ook in I&T, misschien dat iemand anders het eerder meegemaakt heeft...

• Telco
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Je hebt helemaal gelijk, dit hoort in IT thuis.

Dat je D kanaal open blijft staan heeft nix met je modem te maken, dat hoort bij ISDN. Het D kanaal communiceert namelijk constant met de rest van het telefoonnet om te zien of je toevallig wordt gebeld en zo. Alle informatie die ISDN je verschaft (denk aan de CLIP bijvoorbeeld) wordt ook weer via dit D kanaal verstuurd.

Vandaag geen signature

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 11:17 schreef Telco het volgende:
Je hebt helemaal gelijk, dit hoort in IT thuis.
Dan gaan we even mijn fout corrigeren :)
Een ogenblikje, ik kan dit zelf niet doen.
[edit] Bulldog bedankt :7

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

naja, effe een kick dan maar...

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:41

qless

...vraag maar...

treed dit probleem ook op als je zonder de isdn pc adapter werkt? (Dus enkel met telefonie?) zoja, bel KPN storingsdienst (0800-0407)
zonee, probeer eens nieuwe drivers/flashrom voor je multipech, en anders maar hun bellen he?

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Pagina: 1