Hoe tuinkantoor + berging ventileren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjankol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-05 08:42
Momenteel wordt er bij ons een tuinkantoor (20 m2) met een berging (10m2) bij ons gebouwd. Het gebouw wordt goed geisoleerd en het kantoorgedeelte zal verwarmd/gekoeld worden met een lucht/lucht warmtepomp. De berging krijgt initieel nog geen verwarming. Boven de berging komt een kleine vliering en het kantoorgedeelte zal open blijven (geen plafond). Nu vraag ik mij af hoe ik de ruimtes het beste kan ventileren. Waarschijnlijk zal het mechanische ventilatie worden, omdat er anders te weinig geventileerd zal worden. Is het een idee om verse lucht het kantoorgedeelte binnen te laten komen en vervolgens via de berging en vliering weer af te voeren?

Verder twijfel ik tussen WTW of standaard mechanische ventilatie. Is WTW in dit geval overkill aangezien de lucht aardig af zal koelen zodra het langs de berging en vliering gaat? Alvast bedankt voor jullie input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlupWoofer
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23:02
Decentrale wtw voor het kantoor is wel prettig en natuurlijke ventilatie voor de berging dmv een rooster, evt 2 voor betere trek, lijkt me prima.