Creative Inspire P5800 aansluiten tv?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surround123
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 25-10-2021
Goedemiddag,

Ik heb een Creative Inspire P5800 set die ik wil aansluiten op de LG lg29mn33d-pz. Ik heb er echter geen verstand van en het lukt dus ook niet. Heb ook een scart naar tulp aangeschaft, maar ook hiermee krijg ik het niet voor elkaar.

Is het mogelijk om dit aan te sluiten?

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3meSlppsnO78SdjNU9EFn8pA_E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n98Ypye7OQe2tWJuu0mqGKNm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/csyi0M-ug9c-hH8lRTPuPw_wwtg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TzfOnyqXio6zgeASS37YbbzI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k4scEbgwmsLSTOTKBI9X7e1eInU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q2LmXs4yvL1O93UUAkC3cYCY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/agIOblXzpl7bhwIzLkodlWV4Sec=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/it4mqFzVn553Omcp07SmZlsX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BC7nnXI9Q25mloWrZrmfvm4LG_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/miREcmAZHE2NYu4Kz3tFEAKt.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:09

FeaR

In GoT we trust

surround123 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:20:
Is het mogelijk om dit aan te sluiten?
Handleiding (en de pijlen in- en uitgaand bij de SCART aansluiting) stellen dat het zou moeten werken. SCART adapter wel juist gezet? Het moet een output zijn, geen input. Als dat niet werkt durf ik het niet te zeggen. Er zit verder geen Audio Out op deze LG, dan houdt het snel op.

Sowieso wordt dit niet de beste oplossing. Je krijgt maximaal 2.0 uit de TV en zo te zien ga je dat splitten en over alle kanalen weergeven?

Edit:
Just to be sure, je hebt ook een kabel van RCA naar 3,5 mm jack om aan de splitter op de foto aan te sluiten?

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 04-10-2021 12:33 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surround123
Thanks voor je reactie, ik heb alleen deze kabel (die gebruikten we bij vorige tv voor de aansluiting, maar die tv heeft huisgenoot meegenomen bij verhuizing). Maar misschien moet ik dus een andere kabel kopen voor deze tv? Dat het geluid niet optimaal is zoals andere boxen wel zouden zijn is niet erg, zolang het maar werkt en beter is dan wat wij nu hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dnICABdnrpjOcaUWi0vdryC9exA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/phkRynNViT0HSTh4yXKnXZrs.jpg?f=fotoalbum_large
FeaR schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:31:
[...]

Handleiding (en de pijlen in- en uitgaand bij de SCART aansluiting) stellen dat het zou moeten werken. SCART adapter wel juist gezet? Het moet een output zijn, geen input. Als dat niet werkt durf ik het niet te zeggen. Er zit verder geen Audio Out op deze LG, dan houdt het snel op.

Sowieso wordt dit niet de beste oplossing. Je krijgt maximaal 2.0 uit de TV en zo te zien ga je dat splitten en over alle kanalen weergeven?

Edit:
Just to be sure, je hebt ook een kabel van RCA naar 3,5 mm jack om aan de splitter op de foto aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Punt is, ik zie een SCART naar RCA converter maar ik zie geen RCA naar 3,5 mm jack kabel. Hoe heb je de SCART Out dan aangesloten en getest dat het niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surround123
Nee klopt deze kabel heb ik niet! Dus die heb ik nodig om van de scart converter naar de kabels van de boxjes te gaan?
FeaR schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:09:
[...]

Punt is, ik zie een SCART naar RCA converter maar ik zie geen RCA naar 3,5 mm jack kabel. Hoe heb je de SCART Out dan aangesloten en getest dat het niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

surround123 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:28:
Nee klopt deze kabel heb ik niet! Dus die heb ik nodig om van de scart converter naar de kabels van de boxjes te gaan?
[...]
Eh...uit je SCART naar RCA converter komen drie RCA (geel, wit en rood). Geel doe je niets mee, wit en rood zijn voor audio links en rechts. Je zal dan nog van RCA (rood/wit) naar 3,5 mm jack (voor naar de Creative) moeten. Of het werkt, geen idee. In theorie wel maar werken met de Audio Out vanaf SCART gaat lang niet altijd goed. Proberen wel waard. Kabeltje kost een paar euro en een andere manier is er op deze TV simpelweg niet.

Maar geen kabel, hoe dacht je het dan aan te pakken? Dacht je dat die SCART draadloos was? Je moet van de adapter nog wel naar de Creative...

Vraag is ook of je SCART adapter wel de juiste is. Of deze ook signaal uit kan voeren. Als er geen switch (IN / OUT) op zit is het veelal de andere kant op, van RCA naar SCART en dat zoek je niet.

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 05-10-2021 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:29
Waarom moeilijk doen met SCART?

Kun je niet gewoon zoiets halen? De jack in de tv en de drie RCA-stekkers in de Creative, of is dat geen audiouitgang onder de usb-poort?

[ Voor 9% gewijzigd door Saekerhett op 05-10-2021 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Heb je niet gewoon een hoofdtelefoonaansluiting onder die usb poort waar je de 3,5mm jack in kan stoppen? Of is dat iets anders?

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 10:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Cyriel85 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 19:11:
Heb je niet gewoon een hoofdtelefoonaansluiting onder die usb poort waar je de 3,5mm jack in kan stoppen? Of is dat iets anders?
Nee, dat is de audio in voor wanneer VGA gebruikt wordt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Saekerhett schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 19:02:
Waarom moeilijk doen met SCART?

Kun je niet gewoon zoiets halen? De jack in de tv en de drie RCA-stekkers in de Creative, of is dat geen audiouitgang onder de usb-poort?
Vanwaar SCART? Omdat er geen 3,5 mm jack out aanwezig is zoals eerder aan is gehaald. Maar al zou die er wel zijn, waarom de kabel die je linkt? Waarom zou je van 3,5 mm jack naar RCA gaan en die weer laten verlopen naar 3,5 mm jack. Als 3,5 mm jack aanwezig was op de TV was je met 3,5 mm jack naar 3,5 mm jack klaar geweest. Sowieso, vanwaar een exotische 3,5 mm jack met composiet beeld en niet vanaf 3,5 mm jack naar stereo RCA (rood/wit) als er RCA nodig was geweest.

Edit:
Hoe meer ik naar genoemde aanbeveling kijk des te meer vraagtekens heb ik...

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 05-10-2021 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surround123
Inmiddels deze aangeschaft; https://www.bol.com/nl/nl...ZGSg.4_49.50.ProductImage

Die dus in de scart converter gedaan. en die op output gezet. Zwarte kabel dus naar dat stukje van de creative waar de kabels van de boxjes in zitten. Werkt helaas alsnog niet.

Ik heb het idee dat ik gewoon iets fout doe en het daarom niet werkt. Waar kan het nog aan liggen? Of is het gewoon verloren zaak?
FeaR schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:12:
[...]

Eh...uit je SCART naar RCA converter komen drie RCA (geel, wit en rood). Geel doe je niets mee, wit en rood zijn voor audio links en rechts. Je zal dan nog van RCA (rood/wit) naar 3,5 mm jack (voor naar de Creative) moeten. Of het werkt, geen idee. In theorie wel maar werken met de Audio Out vanaf SCART gaat lang niet altijd goed. Proberen wel waard. Kabeltje kost een paar euro en een andere manier is er op deze TV simpelweg niet.

Maar geen kabel, hoe dacht je het dan aan te pakken? Dacht je dat die SCART draadloos was? Je moet van de adapter nog wel naar de Creative...

Vraag is ook of je SCART adapter wel de juiste is. Of deze ook signaal uit kan voeren. Als er geen switch (IN / OUT) op zit is het veelal de andere kant op, van RCA naar SCART en dat zoek je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Er kan weinig mis gaan. Als in, er valt niets in te stellen. Je kabels kunnen kapot zijn, kleine kans. Of het werkt niet omdat SCART Out niet zaligmakend is. Dat laatste neig ik het meest naar.

Kan je eens proberen om de splitter er tussen uit te halen? Dus de 3,5 mm jack direct op de Creative front (groene stekker zit op de foto in die ingang). Dan sluit je weer een component uit.

Keertje switchen tussen "input" en "output" op de SCART adapter kan je ook proberen. Gewoon om te zien of de tekst wel goed staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surround123
Zeker geprobeerd de scart op input en output, beide werkt niet.

Heb nu de 3.5 mm jack op creative en dan de front poort gedaan, dus groene kabel daaruit gehaald. Dan de rood en witte uitgangen voor audio op de scart, scart op output. werkt niet. Ook geprobeerd zonder scart, dus wit en rood op de wit en rode ingangen op de tv voor audio, werkt ook niet. :(

Ik denk haast dat ik het moet opgeven. maar is een studentenhuis, geen zin om nieuwe muziekinstallatie te kopen met alle risico's van dien hier ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

surround123 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 20:04:
Ook geprobeerd zonder scart, dus wit en rood op de wit en rode ingangen op de tv voor audio, werkt ook niet. :(
Alle connecties die de genoemde TV heeft zijn ingangen, daar ga je geen geluid uit krijgen. Enige connectie die anders is is SCART. Volgens het logo (pijltje in en uit) naast die connectie en volgens de handleiding kan SCART ook als uitgang dienen. Ervaring leert echter dat dit niet altijd werkt. Proberen altijd waard omdat je voor een paar euro klaar bent. Maar als het niet werkt dan zie ik met genoemde TV geen enkele andere optie om geluid uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
nvm, niet goed gelezen

[ Voor 98% gewijzigd door TBTL op 07-10-2021 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-10 17:25
Maar je wil zo te zien gewoon de HDMI input blijven gebruiken?
Is dit dan geen oplossing?
https://www.allekabels.nl...hdmi-audio-extractor.html

Of veel en veel goedkoper uit China:
https://www.aliexpress.co...SearchText=hdmi+extractor

Of trouwens. heeft het apparaat waar de hdmi uit komt niet gewoon een jack plug?

[ Voor 11% gewijzigd door WEBGAMING op 07-10-2021 23:34 ]

Pagina: 1