Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-08-2024
Hallo allemaal,

Een maand geleden constateerde ik bij mijn MSI GS66 Stealth het probleem dat op een gegeven moment mijn laptop onder stroom stond. Bij alle openingen (speakers, poorten etc.) voelde ik een constante stroom.

Conclusie zelf al getrokken dat dit een defecte adapter betrof, want adapter los aangeraakt en dan voelde ik het ook. Hierop contact opgenomen met MSI dat bovenstaande probleem speelde en of ze een nieuwe adapter wilden sturen.
Helaas kreeg ik hierop alleen bericht dat dit kon wanneer ik de laptop + adapter naar hun opstuur. Na een discussie dit toch maar gedaan en is de laptop de volgende dag opgehaald door de koerier.

Paar dagen later krijg ik bericht dat de reparatie is uitgevoerd, en je raad het al. Volgens support was de adapter niet goed en hebben ze die vervangen.

Dus zij hebben de boel weer opgestuurd naar mij en nu blijkt het pakket al sinds 23-09 vermist bij DHL. Dit meteen aangegeven omdat zij de verzendende partij zijn zodat ze een onderzoek kunnen laten starten.
Ik verwacht dat de laptop vermist/gestolen is. Wat zijn mijn rechten nu?

Kan ik een nieuwe eisen? Betreft wel een laptop die ik begin februari voor 2600 euro heb gekocht.
Hetzelfde model word niet meer gemaakt als ik zo snel even rondkijk. Betreft de versie met een 10e gen I7, GTX 3070, 32GB Ram, 300hz scherm en 2TB NVME.

Hebben jullie ooit zoiets meegemaakt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Fabrikant is de opdrachtgever, en zal verzekerd zijn voor dit.

*verder is de verkoper altijd het 1e aanspreekpunt voor klachten, en niet de fabrikant.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:26
Ik zou niet direct beginnen met hoog van de toren te blazen.

Neem gewoon even netjes contact met ze op, laat ze het onderzoek uitvoeren. Komt de laptop weer boven water is dat mooi.

Gebeurt dat niet, wat waarschijnlijker is, zal je schadeloos gesteld moeten worden. Normaliter doen ze dat door een laptop te leveren met vergelijkbare of (iets) betere specificaties.

En ja, dit soort dingen gebeurt iedere dag bij een klein percentage pakketjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
Dennism schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:34:
Ik zou niet direct beginnen met hoog van de toren te blazen.

Neem gewoon even netjes contact met ze op, laat ze het onderzoek uitvoeren. Komt de laptop weer boven water is dat mooi.

Gebeurt dat niet, wat waarschijnlijker is, zal je schadeloos gesteld moeten worden. Normaliter doen ze dat door een laptop te leveren met vergelijkbare of (iets) betere specificaties.

En ja, dit soort dingen gebeurt iedere dag bij een klein percentage pakketjes.
Nee, snap ik. Zat meer na te denken wat de mogelijkheden zijn.
Contact heb ik al gehad en ik wacht hun ook wel af. Zit niet de gehele dag te vragen wat de status is.

Het is gewoon een beetje klote, dit had in principe niet gehoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
Hackus schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:33:
Fabrikant is de opdrachtgever, en zal verzekerd zijn voor dit.

*verder is de verkoper altijd het 1e aanspreekpunt voor klachten, en niet de fabrikant.
Vergeten te vermelden, samen met de verkoper afgesproken dat rechtstreeks naar MSI versturen sneller zou zijn. Dit ivm dat ik deze laptop ook zakelijk veel gebruik.

Beide keren nu is het inderdaad dan wat jij zegt. fabrikant/reperateur verliest de laptop en zal dus dan met een oplossing moeten gaan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:22

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Jelmer93 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:37:
[...]

Vergeten te vermelden, samen met de verkoper afgesproken dat rechtstreeks naar MSI versturen sneller zou zijn. Dit ivm dat ik deze laptop ook zakelijk veel gebruik.

Beide keren nu is het inderdaad dan wat jij zegt. fabrikant/reperateur verliest de laptop en zal dus dan met een oplossing moeten gaan komen.
Dat is prima, maar de leverancier blijft eerste aanspreekpunt. Ook nu het fout gaat zijn zij de verantwoordelijke partij. Het is alleen maar goed dat je eerst contact met hun hebt opgenomen en niet uit eigenbeweging naar de fabrikant bent gegaan.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Je kan dus, net zoals voor de oorspronkelijke reparatie, het direct door MSI laten oplossen als dat sneller/effectiever is. Met een beetje geluk bieden zij een adequate oplossing aan. Maar als dat niet werkt of te lang duurt kun je dus altijd terug naar de leverancier.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-05 19:03

Sebazzz

3dp

Offtopic, maar niet overbodig: Reset je wachtwoorden als de opslag niet versleuteld was. Elke dag dat je op antwoord wacht, als iemand die laptop nu heeft, kan diegene je wachtwoorden van het apparaat afhalen. Je hebt in Windows wel dat ze vaak met bijvoorbeeld DPAPI versleuteld zijn, maar die is slechts zo veilig als de versleuteling van de opslag zelf.

[ Voor 60% gewijzigd door Sebazzz op 06-10-2021 22:59 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
Sebazzz schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 22:58:
Offtopic, maar niet overbodig: Reset je wachtwoorden als de opslag niet versleuteld was. Elke dag dat je op antwoord wacht, als iemand die laptop nu heeft, kan diegene je wachtwoorden van het apparaat afhalen. Je hebt in Windows wel dat ze vaak met bijvoorbeeld DPAPI versleuteld zijn, maar die is slechts zo veilig als de versleuteling van de opslag zelf.
Dank, was encrypted met bitlocker. voor de rest geen belangrijke wachtwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelmer93
Inmiddels bericht terug van MSI. Helaas heeft DHL nog geen uitsluitsel gegeven mbt hun onderzoek en willen ze mij een andere laptop aanbieden. MSI Creator 15 ipv GS66 Stealth

Gaat wel om een ander model. Scherm hiervan is mijn inziens een downgrade voor wat ik had.
Aangegeven telefonisch en per mail. Medewerker gaf aan dat inderdaad ook te vinden en gaat mijn voorstel (Zelfde laptop die ik had maar ipv 300hz fhd een 165hz Qhd.) doorgeven.

adviesprijs van beide is hetzelfde.

Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jelmer93 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:34:
Inmiddels bericht terug van MSI. Helaas heeft DHL nog geen uitsluitsel gegeven mbt hun onderzoek en willen ze mij een andere laptop aanbieden. MSI Creator 15 ipv GS66 Stealth

Gaat wel om een ander model. Scherm hiervan is mijn inziens een downgrade voor wat ik had.
Aangegeven telefonisch en per mail. Medewerker gaf aan dat inderdaad ook te vinden en gaat mijn voorstel (Zelfde laptop die ik had maar ipv 300hz fhd een 165hz Qhd.) doorgeven.

adviesprijs van beide is hetzelfde.

Ik ben benieuwd.
QHD is 1440p, en 165Hz. nu heb je 1080p FullHD en 300Hz

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
Hackus schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 18:11:
[...]

QHD is 1440p, en 165Hz. nu heb je 1080p FullHD en 300Hz
Ja de creator is 60 fps + touch op 1080p adviesprijs 2,6k

Degene die ik heb voorgesteld is inderdaad 1440p en 165Hz. tegen over 1080p en 300HZ
Ook daarvan is de adviesprijs 2.6k

Als ze de GS66 met mijn oude specs + 1080p en 300Hz hadden had ik meteen er voor getekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:23
En kan je nog wat terug kopen als je je geld terug krijgt? Of moet je dan teveel bij betalen. Want dat is ook nog een optie.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Jelmer93
Goed nieuws, MSI kon vanuit hun locatie geen vergelijkbare/betere laptop versturen.
Daarop is er een mail naar de winkel gegaan waar MSI aangeeft de verloren laptop te crediteren aan de winkel.

Daarop heb ik contact gehad met de winkel en hebben zij meteen een nieuwe laptop opgestuurd.
Betreft ook een GS66 maar dan ipv FHD 300Hz een QHD 165Hz.

Aanschafprijs van beide is hetzelfde.

Prima gedaan door MSI en webwinkel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jelmer93 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 17:13:
Goed nieuws, MSI kon vanuit hun locatie geen vergelijkbare/betere laptop versturen.
Daarop is er een mail naar de winkel gegaan waar MSI aangeeft de verloren laptop te crediteren aan de winkel.

Daarop heb ik contact gehad met de winkel en hebben zij meteen een nieuwe laptop opgestuurd.
Betreft ook een GS66 maar dan ipv FHD 300Hz een QHD 165Hz.

Aanschafprijs van beide is hetzelfde.

Prima gedaan door MSI en webwinkel
Mooi dat je naar tevredenheid bent geholpen.

Pagina: 1