Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:28
Ik ben op zoek naar een nieuwe case voor mijn systeem, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Op dit moment heb ik mijn systeem zitten in een In Win 901, maar deze is aan vervanging toe. Ik ben inmiddels de nodige onderdelen kwijt, hij is behoorlijk beschadigd en bovenal past er maar een videokaart in van max 30cm 2 slot dik (mijn huidige kaart zit er nog ingepropt, maar is niet ideaal en ik hoop binnenkort eindelijk een 3080 te bemachtigen. Ik ben dus op zoek naar een kleine moderne behuizing.

Ik zoek een?
Mini-ITX Behuizing die wel een forse videokaart (3 slots x 350mm) ondersteunt, ex voeding. Liefst weinig tot geen RGB maar wel een premium uiterlijk, en bij voorkeur makkelijk te installeren en voorzien van de laatste technologie (usb etc).

Wat is je budget?
Maakt in principe niet uit, het oog wil ook wat en het moet ook even mee gaan.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige systeem:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 5800X Boxed€ 409,-€ 409,-
1MoederbordenGigabyte Aorus B450 I Pro WiFi€ 109,-€ 109,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3070 Ventus 2X OC€ 1.184,03€ 1.184,03
1ProcessorkoelingNoctua NH-D9L€ 49,95€ 49,95
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2E3200C16€ 125,90€ 125,90
1VoedingenCorsair RM650x (2021) Zwart€ 104,90€ 104,90
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 250GB€ 40,50€ 40,50
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 85,99€ 85,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.109,27

Zelf gevonden:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1BehuizingenAbkoncore S300M (Cronos Zero Noise Mini)€ 68,77€ 68,77
1BehuizingenJonsbo i 100 Pro€ 147,52€ 147,52
1BehuizingenSilverstone SST-LD01B€ 118,40€ 118,40
Totaal€ 334,69

Merken zeggen me allemaal niks en qua reviews is hier op Tweakers ook niet veel te vinden.

EDIT: CPU houder:
Hoogte 31 - 55,5 cm (in hoogte verstelbaar)
Breedte 7 - 23 cm (in breedte verstelbaar)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Beste antwoord (via ph4ge op 16-12-2021 08:58)

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:07
Ik ben heel erg tevreden met de
pricewatch: Cooler Master MasterBox NR200P Wit. Kan zowel volledig dicht of met raam. De kast komt met beide panelen.

Mijn bureau ziet er ongeveer zo uit (niet mijn foto):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KIhHueZGgSXBrC48-P-1-plWzqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oldRjIpZVN7yDkJVJA9gBzHP.jpg?f=fotoalbum_large

In diverse kleuren leverbaar.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Ik ben heel erg blij met de Corsair Obsidian 750D en wil hem ondanks nieuwe cases zoals de 5000D wel weer. Maar hij is al vrij oud en heeft geen USB-C (wel toe te voegen) bijvoorbeeld.

Als ik zoek op 750D alternative kom je op veel forums uit op, koop gewoon de 750D.

Vond nog wel een Phanteks Enthoo Pro 2 of een Fractal Design Meshify 2 XL tussen de suggesties maar die zijn net zo prijzig of zelfs duurder.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Oh en de be quiet! DARK BASE 900 of SILENT BASE 802.

[ Voor 6% gewijzigd door JDx op 04-10-2021 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@ph4ge Als de kast wat ruimer mag pricewatch: Fractal Design Meshify C Mini

In kleinere behuizing wordt de koeling minder, en is het vaak beter om een SFX voeding te kiezen, qua ruimte met kabels. aangezien je een nieuwe voeding hebt nu, zou ik dat niet doen.

* qua ruimte met GPU, kun je de onderste front fan elders plaatsen

[ Voor 8% gewijzigd door Hackus op 04-10-2021 11:41 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Oh ik wil weer iemand helpen maar met mini-ATX bedoel je een kleine kast, dacht die past toch overal in.

Dan is die Fractal Mini wel een mooie ^^

Deze YouTuber krijgt trouwens alles in een kleine case, behalve een 3080 ROG volgens mij

[ Voor 55% gewijzigd door JDx op 04-10-2021 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
@Hackus @JDx bedankt voor de tips, vanavond even de reviews lezen en opmeten hoe dat past onder mijn bureau, maar ziet er heel geschikt uit. :)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Hackus schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:40:
@ph4geIn kleinere behuizing wordt de koeling minder, en is het vaak beter om een SFX voeding te kiezen, qua ruimte met kabels. aangezien je een nieuwe voeding hebt nu, zou ik dat niet doen.
Als je toch echt zo klein mogelijk doet, zoek dan goed naar uitgebreide reviews van de kast (dus niet "prima, 4/5 sterren") over wat voor hardware het precies aankan met welk koeling en welke temperaturen. Zeker met zo'n flinke CPU en videokaart. Nou kun je in het segment 25-35 liter altijd nog wel een case-fan bijplaatsen maar als het sub-optimaal is is dat ook weer zonde.

Als je het wel goed uitzoekt en je hardware past bij wijze van spreken op de millimeter precies in je kast van 15 liter heb je natuurlijk wel echt een superstrak systeem.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
pricewatch: Cooler Master MasterBox NR200P Wit. Kan zowel volledig dicht of met raam. De kast komt met beide panelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KIhHueZGgSXBrC48-P-1-plWzqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oldRjIpZVN7yDkJVJA9gBzHP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Djarune schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 18:58:

[Afbeelding]

Is er een reden dat mensen de PC op hun bureau zetten in plaats van eronder of ernaast? Hoe klein ook, het lijkt mij maar niks om die troep op je bureau te hebben. Gewoon toetsenbord, muis en scherm.

Komt nog eens bij dat je met een grote kast niet zo aan het priegelen bent. En het is stiller onder je bureau.

[ Voor 5% gewijzigd door JDx op 04-10-2021 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
JDx schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 19:48:
[...]
Is er een reden dat mensen de PC op hun bureau zetten in plaats van eronder of ernaast? Hoe klein ook, het lijkt mij maar niks om die troep op je bureau te hebben. Gewoon toetsenbord, muis en scherm.

Komt nog eens bij dat je met een grote kast niet zo aan het priegelen bent. En het is stiller onder je bureau.
Het is toch geen troep :? Zo’n PC is juist bedoeld om op je bureau te hebben. Het heet niet voor niets een desktop. Onder het bureau heb je een wirwar aan kabels en trekt een desktop veel stof. Een NR200P met stock fans en een aftermarket koeler maakt maar weinig geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Djarune schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 19:54:
[...]

Het is toch geen troep :? Zo’n PC is juist bedoeld om op je bureau te hebben. Het heet niet voor niets een desktop. Onder het bureau heb je een wirwar aan kabels en trekt een desktop veel stof. Een NR200P met stock fans en een aftermarket koeler maakt maar weinig geluid.
Maakt toch niet uit waar hij staat hoeveel kabels je hebt? Je kast moet toch stroom en scherm ook en er moet een HDMI/DP kabel naar je scherm.

Dacht dat mensen juist een desk-build bouwen voor een cleane desk. Kan me alleen voorstellen dat als je een klein bureau hebt dat je er met je benen tegenaan zit, maar dan heb je ook geen ruimte op je bureau.

Heb een bureau van 140 breed en 60 diep en dan zou hij al nergens kunnen, rechts m'n muismat en links staat mijn koffie en wat kladblaadjes soms.

Waarom wil @ph4ge precies een kleine kast ben ik wel benieuwd nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
JDx schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:03:
Waarom wil @ph4ge precies een kleine kast ben ik wel benieuwd nu?
Omdat het er goed uit ziet, geen ruimte in neemt en in de CPU holder van mijn zit/sta bureau moet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

ph4ge schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 21:16:
[...]

Omdat het er goed uit ziet, geen ruimte in neemt en in de CPU holder van mijn zit/sta bureau moet passen.
Ah zo, dan kan je misschien die maten erbij zetten voor als iemand nog een suggestie wil doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Djarune schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 18:58:

[Afbeelding]

Deze kleine kast, moet je een SFX voeding in gebruiken, TS heeft net een nieuwe voeding gekocht.(zie op)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
Hackus schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 21:36:
[...]

Deze kleine kast, moet je een SFX voeding in gebruiken, TS heeft net een nieuwe voeding gekocht.(zie op)
Niet gezien inderdaad. Het hoeft trouwens geen belemmering te zijn met de NR200 ATX PSU Bracket (Black)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
JDx schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 21:30:
[...]

Ah zo, dan kan je misschien die maten erbij zetten voor als iemand nog een suggestie wil doen :)
Hoogte
31 - 55,5 cm (in hoogte verstelbaar)
Breedte
7 - 23 cm (in breedte verstelbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Djarune schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 21:42:
[...]

Niet gezien inderdaad. Het hoeft trouwens geen belemmering te zijn met de NR200 ATX PSU Bracket (Black)
Je moet ook wel de ruimte hebben, een SFX voeding scheelt toch al centimeter of 5-6 in kleine ruimte

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1699074%3B1185931/

[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 04-10-2021 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
Hackus schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 21:59:
[...]

Je moet ook wel de ruimte hebben, een SFX voeding scheelt toch al centimeter of 5-6 in kleine ruimte

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1699074%3B1185931/
De ruimte is er als de kaart <240mm is. Dat is in dit geval ook zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Djarune schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:05:
[...]

De ruimte is er als de kaart <240mm is. Dat is in dit geval ook zo.
Op dit moment heb ik mijn systeem zitten in een In Win 901, maar deze is aan vervanging toe. Ik ben inmiddels de nodige onderdelen kwijt, hij is behoorlijk beschadigd en bovenal past er maar een videokaart in van max 30cm 2 slot dik (mijn huidige kaart zit er nog ingepropt, maar is niet ideaal en ik hoop binnenkort eindelijk een 3080 te bemachtigen. Ik ben dus op zoek naar een kleine moderne behuizing.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
Hackus schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:10:
[...]

:)
:D, dan kan de voeding toch vervangen worden voor een SF750

[ Voor 4% gewijzigd door Djarune op 04-10-2021 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Welke case ben je uiteindelijk voor gegaan?

Ben zelf nog erg blij met mijn 750D, maar zag dat de 5000D nu ook flink goedkoop is, vind alleen de intake een beetje tegenvallen (of dat lijkt zo), maar het is wel een midi-tower, dus wellicht iets voor jou?

Iets van 160 voor 115 nu
pricewatch: Corsair 5000D Tempered Glass Zwart

Past qua hoogte ook mooi onder je bureau, hou je 3,5cm over ofzo, strak design en ook outtakes aan de zijde.

[ Voor 5% gewijzigd door JDx op 15-12-2021 21:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
JDx schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:44:
Welke case ben je uiteindelijk voor gegaan?

Ben zelf nog erg blij met mijn 750D, maar zag dat de 5000D nu ook flink goedkoop is, vind alleen de intake een beetje tegenvallen (of dat lijkt zo), maar het is wel een midi-tower, dus wellicht iets voor jou?

Iets van 160 voor 115 nu
pricewatch: Corsair 5000D Tempered Glass Zwart

Past qua hoogte ook mooi onder je bureau, hou je 3,5cm over ofzo, strak design en ook outtakes aan de zijde.
Ik heb nu de Cooler Master MasterBox NR200P Zwart, was wel een gedoe met inbouwen maar nu erg blij mee.

Pagina: 1