Huidige PC is inmiddels bijna 10 jaar oud en terwijl hij het nog prima doet toch tijd voor een upgrade.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
PC wordt voor standaard zaken gebruikt (internet/mail/beheerstaken) daarbij maak ik steeds meer gebruik van Fushion 360 icm 3D printen dus wat zwaardere taken, Loop op zich allemaal nog prima op de PC maar je merkt bij het inladen van grotere STL bestanden dat het net even te lang duurt wat mij lief is.
Huidige PC is MSI Z77A-G43 met een Intel i5-3550 3.3Ghz / 8Gb intern geheugen en Nvidea GeForce GT710 2Gb?
Gamen doe ik niet aan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs tussen 500 en 600 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
PC Kast / SSD & HDD (zijn recent) / Videokaart / Monitor / Toetsenbord en Muis l
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord / CPU / Geheugen / CPU Cooler en voeding .
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Huidige systeem is muisstil en dat wil ik graag zo houden.
Ga je overklokken?
Nee?
Wat verwacht je van ons?
Nu heb ik een aantal topic al doorgenomen en ben daardoor uitkomen op
Gigabyte B560M Aorus Pro met Intel Core i5-11400 of i5-11600 cpu
Voeding en CPU cooler gaat wel lukken om die te vinden. Maar tips voor een stille voeding en welk wattage het beste te nemen zijn welkom.
Kan de Nvidea GeForce GT710 samen met het moederbord werken. Voldoet voor mij nog prima en als hij mee kan naar de nieuwe dan is dat prima.
Geheugen is een ding waar ik graag advies bij kan gebruiken.
Ik heb natuurlijk de lijst met compatibele geheugen bekeken voor dit model moederbord maar wat is een goede keus.
Je wilt toch net dat geheugen wat beter presteert dan andere en tja die ervaring daarin ontbreekt en hoop dat er medetweakers zijn die hun ervaring/kennis kunnen delen wat een goede aankoop is.
Voorkeur gaat uit naar 32 Gb en als het budget wordt overschreden dan is 16Gb ook prima. Kan later altijd nog bijsteken indien nodig.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
PC wordt voor standaard zaken gebruikt (internet/mail/beheerstaken) daarbij maak ik steeds meer gebruik van Fushion 360 icm 3D printen dus wat zwaardere taken, Loop op zich allemaal nog prima op de PC maar je merkt bij het inladen van grotere STL bestanden dat het net even te lang duurt wat mij lief is.
Huidige PC is MSI Z77A-G43 met een Intel i5-3550 3.3Ghz / 8Gb intern geheugen en Nvidea GeForce GT710 2Gb?
Gamen doe ik niet aan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs tussen 500 en 600 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
PC Kast / SSD & HDD (zijn recent) / Videokaart / Monitor / Toetsenbord en Muis l
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord / CPU / Geheugen / CPU Cooler en voeding .
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Huidige systeem is muisstil en dat wil ik graag zo houden.
Ga je overklokken?
Nee?
Wat verwacht je van ons?
Nu heb ik een aantal topic al doorgenomen en ben daardoor uitkomen op
Gigabyte B560M Aorus Pro met Intel Core i5-11400 of i5-11600 cpu
Voeding en CPU cooler gaat wel lukken om die te vinden. Maar tips voor een stille voeding en welk wattage het beste te nemen zijn welkom.
Kan de Nvidea GeForce GT710 samen met het moederbord werken. Voldoet voor mij nog prima en als hij mee kan naar de nieuwe dan is dat prima.
Geheugen is een ding waar ik graag advies bij kan gebruiken.
Ik heb natuurlijk de lijst met compatibele geheugen bekeken voor dit model moederbord maar wat is een goede keus.
Je wilt toch net dat geheugen wat beter presteert dan andere en tja die ervaring daarin ontbreekt en hoop dat er medetweakers zijn die hun ervaring/kennis kunnen delen wat een goede aankoop is.
Voorkeur gaat uit naar 32 Gb en als het budget wordt overschreden dan is 16Gb ook prima. Kan later altijd nog bijsteken indien nodig.