Geen update notificaties op Apple devices

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vverbeke
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Bizar probleem: Op geen enkele van mijn Apple devices krijg ik updatenotificaties of automatische updates. Het is een kwestie van op Tweakers zien passeren dat er een iOS update is, om dan via de instellingen naar het update scherm te gaan. Zodra ik daar zit komt de update wél tevoorschijn.

Ik heb al wat gespeeld met de settings (enkel melden, auto updaten, niet melden), het maakt eigenlijk allemaal niet uit, notificaties komen niet automatisch binnen. Ik weet dat het bij een nieuwe update een tijd kan duren voordat de notificatie gepusht kan worden, maar vaak komt het na drie weken nog niet binnen. Het probleem speelt al ruim een jaar. Het maakt ook niet uit of ik thuis of elders geconnecteerd ben. Verder geen problemen met updates, connecties of what so ever. Geen PiHole, VPN, obscure DNS servers, antivirus of iets dergelijks in gebruik.

Ideeën? Iets gek aan de hand met mijn Apple ID?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Volgens mij is het zo dat de notificatie of de automatische update later plaats vind om capaciteit te sparen.

Dus als je het aan zet. En je toestel aan de lader ligt moet het een van de nachten na de uitkomst gebeuren. Niet direct de eerste nacht.

15.0.1 is pas net uit, dus kan mij voorstellen dat die nog niet automatisch geïnstalleerd is of nog geen notificatie heeft gegenereerd.

Een soortgelijke vraag kwam voorbij in het iOS15 topic. Daarom mijn moeder even gevraagd, mijn moeder heeft automatische updates aan staan, wel iOS15 inmiddels maar nog niet 15.0.1. Lijkt dus idd even overheen te gaan, wil je het sneller dan handmatig controleren.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 04-10-2021 10:25 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vverbeke
  • Niet online
Ik kreeg zelfs nog geen melding voor iOS 15 (de eerste versie, niet 15.0.1). Op de iPad intussen geïnstalleerd via instellingen, op iPhone nog aan het wachten op de notificatie om te zien of die ooit nog binnenkomt, maar het wordt waarschijnlijk wachten op Godot. Blijft dus voorlopig hangen op 14.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zoals @Donstil eigenlijk al omschrijft, rolling releases zijn best gebruikelijk inderdaad, om te voorkomen dat iedereen tegelijk de update binnen hengelt en het netwerk van Apple overbelast enerzijds en anderzijds de impact van kritieke bugs tegen te gaan voor alle gebruikers, waarvoor hotfixes worden uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:38
Wanneer laad je de apparaten op? Volgens mij werkt het alleen goed als ze een hele nacht met WiFi en een oplader zijn verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vverbeke
  • Niet online
Meestal hangt hij 's nachts niet aan de lader, maar de sporadische keren dat hij er wel aan hangt komen er ook geen notificaties binnen.
Ik ben mij bewust van rolling releases, maar wekenlang op een oudere versie blijven hangen zonder notificatie lijkt mij toch vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

orillion schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:39:
Wanneer laad je de apparaten op? Volgens mij werkt het alleen goed als ze een hele nacht met WiFi en een oplader zijn verbonden.
De check op updates werkt niet per se beter wanneer er een wifi verbinding is. Die checkt met een bepaalde interval of er een update is en cached dat resultaat waarschijnlijk voor een bepaalde tijd.

[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 04-10-2021 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

vverbeke schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:41:
Ik ben mij bewust van rolling releases, maar wekenlang op een oudere versie blijven hangen zonder notificatie lijkt mij toch vreemd.
Als er wekelijks een update zou zijn bij Apple zou ik dat ook vreemd (en behoorlijk eng) vinden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vverbeke
  • Niet online
CH4OS schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:42:
[...]
Als er wekelijks een update zou zijn bij Apple zou ik dat ook vreemd (en behoorlijk eng) vinden. ;)
Ik heb het eerder over het feit dat als er een update beschikbaar is er na weken nog steeds geen notificatie hierover is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

vverbeke schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:43:
Ik heb het eerder over het feit dat als er een update beschikbaar is er na weken nog steeds geen notificatie hierover is.
Afhankelijk van hoe Apple de rolling releases doet. Het kan dus soms wel langer duren dan je zou verwachten, dat is bij bij vele Android-devices net zo. Ik heb wel eens een week of 2-3 gewacht voor ik de Android versie kon upgraden op mijn Samsung Galaxy S2 destijds. ;)

En anders, ik weet zo 1 2 3 niet of er instellingen voor zijn of iets dergelijks (ik gok van niet), dan zou je een factory reset kunnen proberen, kijken of dat het probleem verhelpt. Is dat niet zo, dan komt het echt door de rolling release bubble.

[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 04-10-2021 10:46 ]

Pagina: 1