Persoonlijk e-mailadres

Pagina: 1
Acties:
  • 1.315 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinmvh
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 04-10-2021
Ik heb zojuist mijn domein aangemaakt. Ik wilde graag van Google afstappen en een eigen e-mailaddress maken. Ik had gehoopt dat voornaam@achternaam.nl nog vrij was maar helaas is mijn achternaam al geregistreerd in .nl en .com vorm. Ik heb nu voornaamachternaam.nl aangemaakt.

Het e-mailaddress wil ik gaan gebruiken voor prive gebruiken. Ik vroeg mij af wat ik moet kiezen.

me@voornaamachternaam.nl
mail@voornaamachternaam.nl
info@voornaamachternaam.nl

Meer suggesties altijd welkom

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 14:56
Dat moet je helemaal zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-10 19:20
Ik zou het kort houden. Dus niet je voornaam+achternaam.extensie. Dat zal eerder verwarring geven. Kun je geen afkorting gebruiken?
En anders zijn er nog zat andere extensies die je kan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik heb voornaam@voornaamachternaam.tld gedaan. Maar die wat je zelf wil. Desnoods een catchall met een emailadres per contact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinmvh
Ik denk dat ik voor erwin@erwin******.nl ga.

[ Voor 8% gewijzigd door erwinmvh op 04-10-2021 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinmvh
frickY schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 00:59:
Dat moet je helemaal zelf weten.
Ik ben slecht in keuzes maken en wil het graag goed doen aangezien ik dit voor de rest van m'n leven wil gaan gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

erwinmvh schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 00:51:
Ik heb zojuist mijn domein aangemaakt. Ik wilde graag van Google afstappen en een eigen e-mailaddress maken. Ik had gehoopt dat voornaam@achternaam.nl nog vrij was maar helaas is mijn achternaam al geregistreerd in .nl en .com vorm. Ik heb nu voornaamachternaam.nl aangemaakt.

Het e-mailaddress wil ik gaan gebruiken voor prive gebruiken. Ik vroeg mij af wat ik moet kiezen.

me@voornaamachternaam.nl
mail@voornaamachternaam.nl
info@voornaamachternaam.nl

Meer suggesties altijd welkom
Als je je voornaam toch al gebruikt hebt dan zou ik er voornaam@voornaamachternaam.nl van maken. Al was het inderdaad mooier geweest als je voornaam@achternaam.nl van kon maken.
Ik heb hetzelfde probleem. Heb het uiteindelijk maar opgelost met een tld van een minder voor de hand liggend land.

Van de drie opties die jij zelf geeft vind ik alleen info@ nog een beetje netjes. Maar mail@ is weer dubbelop (ze weten al dat het mail is) en me@ is raar vanuit het perspectief van iemand die jou mailt. Noem het dan hem@ of haar@.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinmvh
downtime schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 01:30:
[...]

Als je je voornaam toch al gebruikt hebt dan zou ik er voornaam@voornaamachternaam.nl van maken. Al was het inderdaad mooier geweest als je voornaam@achternaam.nl van kon maken.
Ik heb hetzelfde probleem. Heb het uiteindelijk maar opgelost met een tld van een minder voor de hand liggend land.

Van de drie opties die jij zelf geeft vind ik alleen info@ nog een beetje netjes. Maar mail@ is weer dubbelop (ze weten al dat het mail is) en me@ is raar vanuit het perspectief van iemand die jou mailt. Noem het dan hem@ of haar@.
Duidelijk. Ik ga voor erwin@erwin*******.nl. Dankjewel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kijk ook even of je een zogenaamde catch-all in kunt stellen. Zo kun je meerdere mailadressen de wereld in sturen die toch in hetzelfde postvakje terechtkomen. Op deze manier kun je iedere website waar je je mail achter moet laten een eigen e-mailadres opgeven. Wanneer er dan een lek is of de site verkoopt hun data dan kom je daar redelijk vlot achter, vooral ook waar het vandaan komt. Zo komt mail van Tweakers netjes in mijn tweakers@domein.tld binnen. (filtert ook een stuk makkelijker...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:02

L0g0ff

omg

Als het nog kan dan zou toch kijken naar een andere tld. Maar wel iets gangbaars. Je gaat je domein nog vaak doorgeven.

En dan gaan voor voornaam@achternaam.nu, EU, org, net of com.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:49
Ik zou geen @voorachternaan.tld doen, zodra je iemand anders een account wil geven (vriendin, vrouw, kinderen etc) zitten die ook altijd aan jou voorachternaam vast. Achternaam.tld is veel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:35
Ik heb hier ...@achternaam.cc geregistreerd. Naast .email refereert .cc ook aan mailen waardoor het voor de meesten niet raar klinkt. Mijn standaard privé mail adres is: voornaam@achternaam.cc. Daarnaast heb ik een subdomein aangemaakt ...@voornaam.achternaam.cc. Voor organisaties en bedrijven gebruik ik dat mail adres. Bijv. tweakers@voornaam.achternaam.cc. Voordeel daarvan is weer dat ik het mail adres ook aan familieleden kan uitdelen als ze daar behoefte aan hebben volgens hetzelfde stramien.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenpols
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:55
Hier voornaam@achternaam.online. nog niet echt een gangbaar tld, maar klinkt wel normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mediumdry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 21:39
ik heb achternaam.net en kan je vertellen dat veel nederlanders .net bijna altijd als .nl horen. Ik heb nu dus ook achternaam.org, wat voor minder verwarring zorgt. Persoonlijk vind ik voornaamachternaam.extensie niet zo mooi, ik zou kiezen voor achternaam.whatever (check bij een transip of waar dan ook wat er beschikbaar is) of desnoods makkelijkekortenaamdienogvrijis.tld.

Verder heb je dan nog een mail provider nodig waarschijnlijk. Ik gebruik migadu.com, die klein zijn en technisch, maar een eenvoudige interface hebben. Zelf een mailserver draaien is simpel, tenzij je het goed wilt doen, dan is het moeilijk.

Als laatste, ik gebruik catchall, dus alle emails komen in mijn mailbox. Ja, dat betekent dat je veel spam binnenkrijgt, maar met een beetje handig gebruik van spambestrijding (inclusief opties die migadu biedt) is dat erg goed te behappen.

Waarom een catchall? Voor iedere service heb ik nu een apart email adres bol@, amazonnl@ goeddoel@ linkedin@ en als er op 1 van die adressen ineens spam en zo binnenkomt dan kan ik dat specifieke adres blokkeren. (tenzij je de service wil blijven gebruiken van bedrijven die je email adres doorverkopen)

Ik vind in ieder geval dat een eigen domeinnaam en mail service vrijheid biedt. Je kan Internet wisselen zonder allerlei poespas voor bereikbaarheid. (overigens ook waarom whatsapp, signal en dat soort apps het fout doen imo, door je vast te pinnen op een telefoonnummer, maar dat is een heel andere discussie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ik heb zowel voornaamachternaam.nl (handig voor de catch-all zodat iedere instantie een uniek emailadres heeft) als achterna.am. Die laatste is dan te gebruiken als voornaam@achterna.am, wat gegarandeerd voor verbaasde blikken zorgt.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:39

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien dit toch erg gebaseerd is op persoonlijke keuzes en er verder geen discussiewaarde heeft, gaat hier een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.