Metz 44 AF-1 digital op Canon EOS 5D Mark IV

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hellemans
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 10-06 20:37
Hallo,

Ik heb een Metz 44 AF-1 digital op mijn Canon EOS 5D Mark IV en mijn foto's zijn erg onderbelicht. Ik moet naar erg lage sluitertijden gaan en dan is het nog niet goed. Ik heb de indruk dat de communicatie flits en fototoestel niet goed is. Ik heb al een firmware update gedaan, maar het helpt niet. Vroeger stond dezelfde flits op een Canon EOS D600 en toen ging het wel goed.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt.

Groeten,
Paul

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:02

mvh

State Governor

Sluitertijd maakt voor een flitser niet uit, omdat de flits zelf zeer kort is. Kort gezegd, als je de flitser als hoofdbelichting gebruikt, zijn alleen lichtgevoeligheid (ISO) en diafragma van belang (*en afstand/brandpuntsafstand, ivm het totaal uit te lichten oppervlak)

Is er misschien een instelling tussen full frame en crop, of iets met je zoom instelling op de flitser? Als je de flitser niet op hetzelfde brandpunt hebt staan als de lens, dan belicht hij mogelijk een te groot oppervlak.

Als laatste: op welke modus gebruik je hem? Zo te zien heeft de flitser en E-TTL2 modus, probeer hem eens daar op in te stellen en de camera op auto, dan komen ze er samen wel uit.

Let ook op dat je niet per ongeluk bijvoorbeeld -2EV flitscompensatie hebt ingesteld op de camera.

Als dat wel goed lukt, kun je verder één voor één de belichting handmatig aanpassen.

[ Voor 4% gewijzigd door mvh op 04-10-2021 01:11 ]

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together