Toon posts:

BEOS vraag over opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
BEOS is toch een soort programma in Windows die je opstart via snelkoppeling?? Hij gaat dan wel uit windows maar komt bij het afsluiten toch gewoon weer in de windows omgeving??

OF HEB IK HET FOUT :?

En is BEOS goed voor games?

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:18

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Volgens mij is BeOS gewoon een OS hoor maar kun je het ook vanuit windows starten. Verder kun je volgens mij geen windows-games erop spelen omdat het geloof ik gebaseerd is op linux.

Verwijderd

BeOS is geen 'programma', het is een Operating System. Je kunt de loader idd via een 'snelkoppeling' aanklikken ja, dan wordt BeOS geladen als OS. Je kunt daarna rebooten en weer terug naar Windoze of weer BeOS starten. Anyway, BeOS heeft goede multimedia support en is redelijk snel dus op zich is het goed voor games. Alleen weet ik niet hoever het is met de compatibiliteit van BeOS (dus of je spellen van andere platformen kunt draaien weet ik niet)

Btw, linkje:
http://www.be.com/documentation/User%27s%20Guide/01_basics/index.html

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-08 16:18
BeOS zou idd een perfect platform voor games kunnen zijn, omdat het zo geniaal efficiënt in elkaar zit. Ondanks het gebrek aan goede software heb ik toch altijd een hoge pet van BeOS op gehad.
Be (en dus ook BeOS) is nu overgenomen door Palm, zie dit artikel. Ik ben erg benieuwd wat Palm met BeOS gaat doen. Ik hoop erg dat ze het verder gaan ontwikkelen.

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:35
Brr, 'k was een van de eerste Be volgelingen, heb me er avonden & nachten mee geamuseerd. Too bad it had to go like that :(

This space intentionally left blank.

• Platypussy
Op maandag 20 augustus 2001 14:30 schreef dot.K het volgende:
Brr, 'k was een van de eerste Be volgelingen, heb me er avonden & nachten mee geamuseerd. Too bad it had to go like that :(
Ben er van overtuigd dat Palm BeOS niet overboord gaan gooien. Dat zou wel ontzettend stom van z'n zijn, want BeOS is een juweeltje met veel potentiëel..

Verwijderd

Overgenomen door Palm? Goh dat wist ik nie eigenlijk... Hmmz, nou maar hopen dat ze er wat moois mee doen. Misschien kunnen ze het gebruiken als nieuw PalmOS ;)

• Platypussy
mwoi.. Palm OS kan me eigelijk niet zoveel boeien... heb liever dat BeOS nog 'ns een groot OS voor op de desktop wordt. Het moet dan alleen wat minder een gestripte BSD worden, wat het nu feitelijk is. Ook opensource alles (als het even kan..)

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 22:08
ff wat feitjes over BeOS:

- open source ?
Nee. In BeOS zitten verschillende aangekochte stukjes techniek die niet zomaar openbaar worden. Daarbij komt dat Palm Be net opgekocht heeft en die willen hun voorsprong natuurlijk niet weg geven.

- draaien mijn windows programma's onder BeOS ?
Nee, BeOS is een totaal ander besturings systeem met zijn eigen programma's. Het opstarten vanuit windows betekend dat het programma windows afschiet en BeOS doorstart.

- is BeOS gebaseerd op linux ?
Nee, BeOS is een van scratch geschreven OS met geheel andere filosofie en werking als Linux.

meer info ?
www.befaqs.com
www.begroovy.com
www.benews.com
www.bebits.com

• Platypussy
Wat ik altijd begrepen heb is dat de kernel van BeOS is gebaseerd op die van FreeBSD. Je kunt slechtere keuzes maken denk ik... ;)
Mocht Palm BeOS verder gaan ontwikkelen en ze doen het OS niet open source dan zou ik daar nog best mee kunnen leven denk ik. :) Als het echt een populair OS wordt, zullen toch veel mensen onder de GPL software gaan maken, dus veel gratis/vrije software!
Hopelijk, maar ik vrees het wel, gaat Palm het BeOS niet zitten strippen totdat ze alleen de voor hen handige software (multimedia toepassingen voor PalmOS) overhouden. Laten ze aub BeOS heel houden en verder uitwerken...

• Grijns
Op maandag 20 augustus 2001 22:11 schreef Platypussy het volgende:
Wat ik altijd begrepen heb is dat de kernel van BeOS is gebaseerd op die van FreeBSD. Je kunt slechtere keuzes maken denk ik... ;)
helaas het is toch echt niet op een *nix gebaseerd. Wel is er veel afgekeken en hebben ze veel geleerd van andere OS'en.
quote uit faq
What is BeOS?

The BeOS is a new desktop computer operating system, written from the ground up to provide new levels of performance on consumer-class (i.e., inexpensive) hardware.
The BeOS is optimized for, and is especially adept at, manipulating broadband streaming media (such as digital audio and video) in realtime, on inexpensive hardware.

You can find extensive details about the BeOS in the Products section of our web site:
meer vragen ? klik mij

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Moet zeggen dat ik de "structuur" wel erg op *nix vond lijken. /etc etc. ;)

Verder veel potentieel met veels te weinig software! Ze hadden het door moeten ontwikkelen, en tools maken voor de OpenSource community. StarOffice porten. Verder zorgen dat er driver geschreven worden (desnoods door opensource community) en eventueel als het groot is het gaan verkopen. :P

/einde droom-modus. n00bs wennen nooit aan het /boot, /etc, /root gebeuren...Die willen C:\My Documents\ :'(

You can't have everything. Where would you put it?

• Grijns
tja het is jammer dat de focus shift bij Be ervoor zorgde dat BeOS een beetje buiten de boot viel. Met een paar goede updates kan BeOS een erg goed main-stream besturings systeem worden.
Pagina: 1