Stille vaatwasser

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:35

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Topicstarter
Ik zoek een?
Stille vaatwasser
Model: vrijstaand
Kleur: wit
Voorkeur voor besteklade. Als er ook een bestekmandje bij zit. is dat mooi meegenomen.

Reden vraag:
Nieuwe vaatwassers hebben een ander geluid dan vaatwassers van 15 jaar geleden.
Heel erg laag maar ook doordringend/monotoon. Oude hebben een gorgelend en klappend geluid.
Vorige vaatwasser was een Bosch uit 2005.

Wat is je budget?
1000 euro (alleen bij Miele)
Alle andere merken: 800 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Om vieze vaat mee te wassen.
en
Om dagelijkse handafwas te kunnen beëindigen.
En om huisgenoten tevreden te stellen (we werken helaas thuis)

Wat heb je zelf al gevonden?
679 euro Miele G 5022 SC (geen Pricewatch-link gevonden naar een vrijstaande) pricewatch unsorted: Miele vaatwasser (inbouw) G 5022 I BRWS
999 euro Miele G 7100 SC pricewatch unsorted: Miele - G 7100 SC - vrijstaande vaatwasser - wit
1099 euro Miele G 7110 SC (geen Pricewatch-link gevonden naar een vrijstaande) pricewatch: Miele G 7100 SCi
769 euro Bosch SMS6ECW07E pricewatch: Bosch SMS6ECW07E

Miele G 7100 SC is de beste geteste vaatwasser volgens Consumentenbond. Maar het gaat mij om het geluid en levensduur. Deze moet ook 15 jaar werken.

Welke vragen heb je hier nog over?
Welk vaatwasser geeft minst hinderlijk geluid?
Kan niet mee leven met huidige nieuwe vaatwassers wat ik bij anderen in huis hoorde (Siemens uit 2020).

in BCC zelf zei een verkoper dat vaatwassers veel stiller zijn dan nu. Dat is objectief getest. Hij snapt dat ieder klant het anders ervaart.

[ Voor 8% gewijzigd door MedionAkoya op 03-10-2021 22:53 ]

Trein?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Consumentenbond tests zijn hopeloos.
Die prijzen bijvoorbeeld een Samsung wasmachine als beste, terwijl iedereen klaagt dat na het verlopen van garantie hij het begeefd.

Aangezien een duurtest haast onmogelikk is kan je beter kijken naar je wensen.

Wil je bijvoorbeeld een bestek la of bak?
Ga je met blokjes werken of zout/spoel los voor beter resultaat?
Hoe snel moet hij klaar zijn?

Hierop heb ik een Siemens IQ300 serie.
Is binnen een uur klaar op 45 graden, of anders 3 uur op 70 graden met pannen.
En meestal is 45 graden genoeg (dat is al heter dan je handwas).

En ja ze hebben een laag zoemend geluid.

[ Voor 3% gewijzigd door DJMaze op 03-10-2021 20:37 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 16:18

CeesKees

I rest my Kees

Koop er een die je uitgesteld kunt starten.

Na het eten vullen, timer aan, en om 2.00 gaat het apparaat z’n ding doen.

Oh ja. En een besteklade. Dan kan er een pan extra in!

[ Voor 18% gewijzigd door CeesKees op 03-10-2021 20:40 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:06
Hier een Siemens SN878 (IQ700). Niet helemaal in je budget klasse, maar had ik uitgezocht op zijn geluidsproductie. Deze is 39dB in de stilste stand en dat is zeker een aanrader. Hij is amper te horen als hij bezig is.

Op de website van Siemens kan je op geluidsproductie zoeken, dat zal bij Miele ook wel kunnen.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.McDuck
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-09 20:46
Ik heb zelf ook de Siemens IQ700 serie. Nu 5 jaar in bezit en voor de 4e keer moet deze gemaakt worden, wederom kapot as we speak. Verwarmingselement, smart gedeelte, pompen, allemaal stuk. Hopeloos en slecht. Gelukkig hadden we de extra garantie gekocht van 6 jaar anders was het echt een dure grap geweest. Zelf nooit meer siemens.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:16

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Sowieso een tip, sluit hem aan middels een sifon met beluchter. Dan trekt hij niet de sifon van de gootsteen leeg wat zo'n 'fijn' gorgelend geluid geeft.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:09

FreakNL

Well do ya punk?

CeesKees schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 20:37:
Koop er een die je uitgesteld kunt starten.

Na het eten vullen, timer aan, en om 2.00 gaat het apparaat z’n ding doen.

Oh ja. En een besteklade. Dan kan er een pan extra in!
Is dat nog een ding? Dat kunnen ze toch allemaal wel inmiddels?

Koekenpannen doe je natuurlijk sowieso niet in de vaatwasser, maar je hebt wel gelijk, bij andere pannen zeer handig die bestekla. Sowieso an-sich al beter dan dat stomme mandje. :)

[ Voor 20% gewijzigd door FreakNL op 03-10-2021 20:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:16

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Persoonlijk wilde ik juist geen besteklade. Lomper keukengerei past er niet in en je bent altijd ruimte in de bovenlade kwijt. Een mandje kan je nog verplaatsen of weg laten als het zo uit komt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

CEA > HHW

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Topicstarter
DJMaze schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 20:35:
Consumentenbond tests zijn hopeloos.
Die Miele G 7100 SC staat op nummer 1 van de geteste vrijstaande vrijstaande vaatwassers.
Ik geef je gelijk plaatsen 2,3 en 4 zijn bezet door onbekende Beko-vaatwassers. Ik heb geen ervaring met Beko.
En ja ze hebben een laag zoemend geluid.
Dat had die Siemens uit 2020 van een kennis ook.

[ Voor 14% gewijzigd door MedionAkoya op 03-10-2021 22:56 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 21:01
Ik heb me er destijds redelijk in verdiept en kwam uit op een Bosch met koolstofborstel-motor of iets dergelijks, dat laatste schijnt ervoor te zorgen dat ze nogal lang meegaan. Ook bijzonder stil. Was een model van ca 800 euro, maar na een weekje/maandje of wat geduld kwam er een aanbieding voor ca 590 euro voorbij oid. Aanbiedingen zijn wel de moeite om op te wachten.

Daarvoor zat er eentje in die vooral goedkoop moest zijn, 300 euro ofzo. Na 4 jaar was hij kapot en werd hij voor 150 euro en 60 euro voorrijkosten weer gemaakt, nieuwe motor en nog iets. Ruim een jaar later was hij weer kapot, identieke klachten. Mijn conclusie toen was: geen rotzooi meer kopen, goedkoop is duurkoop.
Vorige vaatwasser was een Bosch uit 2005.
Yes, dat dus ;-) 16 jaar is toch niet gek. Ik zou zeggen ga voor die onderste of een variant ervan. Simpelste model met koolstofborstel-motor die aan al je eisen voldoet. RVS, genoeg ruimte, etc.

[ Voor 15% gewijzigd door Znorkus op 03-10-2021 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:15

RedFox

Heb je een OV ofzo?

FreakNL schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 20:58:
[...]
Koekenpannen doe je natuurlijk sowieso niet in de vaatwasser, maar je hebt wel gelijk, bij andere pannen zeer handig die bestekla. Sowieso an-sich al beter dan dat stomme mandje. :)
Team mandje! :P
Maar waarom zou een koekenpan niet in de vaatwasser mogen? Misschien die dure pannen die hier ergens wel eens voorbij niet, maar mijn goedkope tefal en ikea exemplaren gaan er al jaren zonder problemen in.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Topicstarter
Znorkus schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 23:02:
Ik heb me er destijds redelijk in verdiept en kwam uit op een Bosch met koolstofborstel-motor of iets dergelijks, dat laatste schijnt ervoor te zorgen dat ze nogal lang meegaan. Ook bijzonder stil. Was een model van ca 800 euro, maar na een weekje/maandje of wat geduld kwam er een aanbieding voor ca 590 euro voorbij oid. Aanbiedingen zijn wel de moeite om op te wachten.

Daarvoor zat er eentje in die vooral goedkoop moest zijn, 300 euro ofzo. Na 4 jaar was hij kapot en werd hij voor 150 euro en 60 euro voorrijkosten weer gemaakt, nieuwe motor en nog iets. Ruim een jaar later was hij weer kapot, identieke klachten. Mijn conclusie toen was: geen rotzooi meer kopen, goedkoop is duurkoop.

[...]

Yes, dat dus ;-) 16 jaar is toch niet gek. Ik zou zeggen ga voor die onderste of een variant ervan. Simpelste model met koolstofborstel-motor die aan al je eisen voldoet. RVS, genoeg ruimte, etc.
Oh, vaatwassers met koolstofborstel. Dat is nieuw voor mij?
Oke, ik hoorde dat het een belangrijk ding is bij wasmachines.

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

@RedFox, er zijn speciale koekenpannen die in de vaatwasser mogen. Die zijn echter wel in de minderheid.

Dat lijkt me algemeen bekend. Een keertje is niet erg, maar de levensduur van je pannen wordt drastisch minder. Natuurlijk, dan koop je elke 4 jaar nieuwe pannen in plaats van elke 6. Maar dat is dan weer een mooie voor dit topic:
Wat doe jij eraan om 'ons' milieu minder te belasten

Het is op alle vlakken gewoon veel beter voor het milieu om die pannen met de hand te wassen.

Leveranciers geven het ook gewoon zelf aan:
https://www.tefal.nl/pannen-onderhoud-reiniging
https://www.ikea.com/nl/nl/p/oumbarlig-koekenpan-70292095/

[ Voor 29% gewijzigd door FreakNL op 05-10-2021 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 21:01
MedionAkoya schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 23:15:
[...]
Oh, vaatwassers met koolstofborstel. Dat is nieuw voor mij?
Oke, ik hoorde dat het een belangrijk ding is bij wasmachines.
Ja of juist zonder, nu ik het even opzoek ;-)

"Type motor: een koolborstelloze motor slijt minder snel, heeft een lager energieverbruik en een lager geluidsniveau."

Van Coolblue's aankooptips
https://www.coolblue.nl/a...kopen-waar-op-letten.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 14:11

Qon

Ben erg benieuwd of je al een keuze hebt kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:46
Beko is echt perfect. Beide ouders hebben een nieuwe en een oudere Beko.
Zelf heb ik een Miele (Jubilee) maar de Beko's zijn gewoon minstens net zo goed. Als ik een nieuwe nodig heb zou ik standaard voor een Beko (of Siemens of Bosch) gaan want de Miele is extreem overpriced (veel minder opties, de rekjes zijn wat meer fragiel dan Beko).

De enige reden dat ik een Miele heb is omdat het volgens de achterbakse schurk van Keukenkampioen (waar ik mn keuken kocht en ingetuind ben) de enige was die qua hoogte ging passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 12:23

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Miele heeft de naam, maar al jaren niet meer de bijbehorende kwaliteit...

In het begin dat Samsung witgoed aan de man bracht, was de kwaliteit ook nog prima. De laatste jaren heeft ook daar de kaalslag plaatsgevonden en dat merk je aan de garantiegevallen. Kies daarom voor een merk dat zich 'nog moet bewijzen', dan heb je leuke features voor een goede prijs en waarschijnlijk ook gewoon kwaliteitsonderdelen i.c.m. een goede kwaliteitscontrole vanuit de fabriek. Beko is overigens een Turks merk, dat daar enorm groot schijnt te zijn. Nu willen ze de rest van Europa veroveren, dus kwaliteit zou dan volgens mijn theorie prima moeten zijn.

In de keuken zit allemaal Bosch inbouwapparatuur, dat werkt nu ook allemaal al 6 jaar helemaal probleemloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Topicstarter
Qon schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:11:
Ben erg benieuwd of je al een keuze hebt kunnen maken.
Miele G 7100 SC, helaas wel twee keer zo duur als alle ander vaatwassers.

De Miele G 5022 SC was optisch identiek met aan G 7100 SC. Vreemd genoeg schreef Consumentenbond dat de G 5022 SC slechter droogde en volgens de Energielabel verbruikte een G 5022 SC 40% meer energie dan een G 7100 SC.

Het is de tweede keer dat we een Miele kopen. (eerste keer: Stofzuiger en tweede keer: vaatwasser)

Historie van vaatwasser in 21 jaar tijd.
-Bauknecht 2000-2005. Weggedaan, omdat de deur ging niet meer dicht ging.
-Bosch SGS45M22EU 2005-2021. Weggedaan omdat van alles afbrokkelde
o.a. bestekbak was gescheurd,
vaatvaastablethouder was afgebroken,
lichte roest op metalen manden,
handvat van de deur vertoonde grote scheuren. iedereen keer bij openen boog het front mee. (ik had het kunnen plakken met stokjes.
En op hoge temperaturen droogde ie slecht. Op 45 graden werkte ie perfect. :D

Het was een stom plan om de Bosch uit 2005 in te ruilen voor een Siemens uit 2021. Want die Siemens had na een dag al lekkage.
Want motorisch was ie de 16-jarige Bosch perfect. Geen lekkage |:(

Resultaat; heel veel scheldpartijen en verwijten na elkaar over hinderlijk geluid van die Siemens.
We dachten echt dat de nieuwste vaatwassers in technologie vooruitgingen.

[ Voor 20% gewijzigd door MedionAkoya op 05-10-2021 14:43 ]

Trein?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Terwijl Bosch en Siemens nagenoeg gelijk zijn….

Misschien in 2005 nog niet.

Ik ben het overigens niet eens met de Miele comments, ik vind dat ze nog steeds kwaliteit leveren alleen ze hebben nu ook een laag-midden-budget segment… Dan is er weinig verschil met Bosch of Siemens. Maar een high-end Miele witgoed ding is gewoon nog steeds goed spul… Een vaatwasser van 600-800 euro is gewoon laag segment, ik trek voor zoiets minimaal 1000-1200 uit. Ook voor een wasmachine.

Dat geldt natuurlijk ook voor andere merken, als je net boven de budget-serie gaat zitten heb je gewoon beter spul. Kwaliteit kost geld, in alle producten.

Mijn huidige 2014 vaatwasser is ook Miele, daar hoop en verwacht ik nog wel een jaar of 10 mee te doen, minimaal.

[ Voor 35% gewijzigd door FreakNL op 05-10-2021 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Topicstarter
FreakNL schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:55:
Terwijl Bosch en Siemens nagenoeg gelijk zijn….

Misschien in 2005 nog niet.

Ik ben het overigens niet eens met de Miele comments, ik vind dat ze nog steeds kwaliteit leveren alleen ze hebben nu ook een laag-midden-budget segment… Dan is er weinig verschil met Bosch of Siemens. Maar een high-end Miele witgoed ding is gewoon nog steeds goed spul… Een vaatwasser van 600-800 euro is gewoon laag segment, ik trek voor zoiets minimaal 1000-1200 uit. Ook voor een wasmachine.

Dat geldt natuurlijk ook voor andere merken, als je net boven de budget-serie gaat zitten heb je gewoon beter spul. Kwaliteit kost geld, in alle producten.

Mijn huidige 2014 vaatwasser is ook Miele, daar hoop en verwacht ik nog wel een jaar of 10 mee te doen, minimaal.
Vind 10 jaar wel kort voor een Miele... maar dat is mijn mening. :X

Ojah, nog een verschil tussen 7100 en 5022.
De G 5022 SC wordt gemaakt/geassembleerd in Tsjechië
De G 7100 SC wordt gemaakt/geassembleerd in Duitsland
Optisch haast identiek, behalve dat 7100 veel meer knoppen/instellingen heeft.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Hij is ook al 7 jaar oud he...

Dus nog 10 jaar dan is hij 17 jaar.. Dat is wellicht wat optimistisch bedenk ik me nu, laat ik er dan van maken nog 10 jaar max, maar ik verwacht minimaal een jaar of 5 erbij nog... Als het dan ergens tussenin uitkomt ben ik tevreden :) Een nieuwere heeft dan toch ook weer betere functies... Misschien vinden ze er tegen die tijd 1tje uit die zichzelf uitruimt }:O

[ Voor 30% gewijzigd door FreakNL op 05-10-2021 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Topicstarter
Dit topic mag dicht.

Miele G 7100 SC is twee dagen geleden geïnstalleerd en 4 dagen geleden geleverd.

Ik heb het maar zelf geïnstalleerd omdat de vorige vaatwasser door toedoen van de bezorgers met een knik in de slang geïnstalleerd is. Alleen het verplaatsen van vaatwasser met een verhuisplank van voordeur naar keuken was wel een hele klus. Laatste paar meter heb ik de vaatwasser moet schuiven met risico op krassen op de vloer.

Trein?

Pagina: 1