Ik ga weer vaker naar kantoor en nadat ik thuis verwend geweest ben met een luxe setup ik wil nu op kantoor ook een fatsoenlijke werkplek creeren.
Ik heb ondertussen alles behalve een docking station, maar de informatie hierover is summier en ik lees veel verhalen over teleurgestelde mensen na een aankoop.
Zouden jullie mee kunnen denken? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Wat moet het doen:
Waar bij mij veel verwarring over bestaat is het aansturen van de twee 1440p monitoren. Ik zie veel verwijzingen over 1080p en 2160p maar native 1440p zie ik in de reviews bijna niet terug.
Wat kan ik hiervan verwachten? En zijn deze reviews wel betrouwbaar (USB Gen2 docking station op Gen1 host interface bijvoorbeeld?). Er zijn te veel onduidelijkheden voor mij om nuttig naar de producten te kijken.
Ook belangrijk om rekening mee te houden is dat deze laptop maar bezit over een USB 3.2 Gen1 (5Gbit/s) interface. Als dit voor mijn usecase een bottleneck is ben ik bereid de laptop te vervangen.
...
Dit is wat ik heb:
...
Ik kan op het moment maar een van mijn twee externe monitoren aansturen, ik zal toch echt een docking station nodig hebben.
Heeft iemand suggesties of positieve ervaringen om te delen?
Wat ik overweeg:
pricewatch: Dell D6000 Universeel Dockingstation
...
Ik heb ondertussen alles behalve een docking station, maar de informatie hierover is summier en ik lees veel verhalen over teleurgestelde mensen na een aankoop.
Zouden jullie mee kunnen denken? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Wat moet het doen:
- Twee 1440p monitoren aansturen (60fps?)
- 2 of 3 usb-A lapparaten aansturen.(lage bitrates zoals bijvoorbeeld: muis, headset)
- Laptop opladen over USB-c
- RJ45
- Usb-C voor gebruik
Waar bij mij veel verwarring over bestaat is het aansturen van de twee 1440p monitoren. Ik zie veel verwijzingen over 1080p en 2160p maar native 1440p zie ik in de reviews bijna niet terug.
Wat kan ik hiervan verwachten? En zijn deze reviews wel betrouwbaar (USB Gen2 docking station op Gen1 host interface bijvoorbeeld?). Er zijn te veel onduidelijkheden voor mij om nuttig naar de producten te kijken.
Ook belangrijk om rekening mee te houden is dat deze laptop maar bezit over een USB 3.2 Gen1 (5Gbit/s) interface. Als dit voor mijn usecase een bottleneck is ben ik bereid de laptop te vervangen.
...
Dit is wat ik heb:
# | Category | Product |
2 | Monitoren | Dell S2721D Grijs |
1 | Laptops | Lenovo IdeaPad 5 15ARE05 (81YQ00GYMH) |
...
Ik kan op het moment maar een van mijn twee externe monitoren aansturen, ik zal toch echt een docking station nodig hebben.
Heeft iemand suggesties of positieve ervaringen om te delen?
Wat ik overweeg:
pricewatch: Dell D6000 Universeel Dockingstation
...
[ Voor 20% gewijzigd door Dirk-Jan op 03-10-2021 18:42 ]