USB C Docking Station - Lenovo Ideapad 5

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk-Jan
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05 08:43
Ik ga weer vaker naar kantoor en nadat ik thuis verwend geweest ben met een luxe setup ik wil nu op kantoor ook een fatsoenlijke werkplek creeren.
Ik heb ondertussen alles behalve een docking station, maar de informatie hierover is summier en ik lees veel verhalen over teleurgestelde mensen na een aankoop.

Zouden jullie mee kunnen denken? Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Wat moet het doen:
  • Twee 1440p monitoren aansturen (60fps?)
  • 2 of 3 usb-A lapparaten aansturen.(lage bitrates zoals bijvoorbeeld: muis, headset)
Optionele extra's die leuk zijn maar niet noodzakelijk:
  • Laptop opladen over USB-c
  • RJ45
  • Usb-C voor gebruik
Goedkoop helpt, maar ik ben bereid meer te betalen voor een goede oplossing.

Waar bij mij veel verwarring over bestaat is het aansturen van de twee 1440p monitoren. Ik zie veel verwijzingen over 1080p en 2160p maar native 1440p zie ik in de reviews bijna niet terug.
Wat kan ik hiervan verwachten? En zijn deze reviews wel betrouwbaar (USB Gen2 docking station op Gen1 host interface bijvoorbeeld?). Er zijn te veel onduidelijkheden voor mij om nuttig naar de producten te kijken.

Ook belangrijk om rekening mee te houden is dat deze laptop maar bezit over een USB 3.2 Gen1 (5Gbit/s) interface. Als dit voor mijn usecase een bottleneck is ben ik bereid de laptop te vervangen.
...

Dit is wat ik heb:
#CategoryProduct
2MonitorenDell S2721D Grijs
1LaptopsLenovo IdeaPad 5 15ARE05 (81YQ00GYMH)

...

Ik kan op het moment maar een van mijn twee externe monitoren aansturen, ik zal toch echt een docking station nodig hebben.
Heeft iemand suggesties of positieve ervaringen om te delen?

Wat ik overweeg:
pricewatch: Dell D6000 Universeel Dockingstation
...

[ Voor 20% gewijzigd door Dirk-Jan op 03-10-2021 18:42 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:03

Nikeo

Jawelles

Beetje laat op het feest maar wat heb je uiteindelijk voor oplossing gekozen? De situatie is hier hetzelfde met dezelfde laptop namelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk-Jan
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05 08:43
Hi Nikeo,

Ik heb uiteindelijk via vraag & aanbod de Dell D6000 gekocht en ik ben 100% tevreden. Geen issues, geen gedoe, het werkt gewoon.
Sterker nog, ik zit nu voor 6 maanden bij een klant en ik heb hier dit blokje neergelegd. Ideaal!

Er is wel een driver die geinstallerd moest worden op mijn laptop. (geen idee of dat nog steeds nodig is of dat dit ondertussen in windows ingebakken zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:03

Nikeo

Jawelles

@Dirk-Jan Ik had je antwoord niet opgemerkt maar toch bedankt! Inmiddels had ik zelf een simpel USB C hubje gekocht met wat USB-poorten en een HDMI-poort. Werkt prima op deze lenovo. https://www.amazon.nl/dp/..._dt_b_fed_asin_title&th=1

Ik moest wel in de bios 'Boot from USB' uitzetten want hij probeerde via het hubje te booten terwijl daar alleen een muis en toetsenbord aangesloten zijn. Maar zo ben ik tevreden. Er is nu een tweede monitor aangesloten die als hoofdmonitor werkt en als 2e scherm gebruik ik de laptop zelf. Ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:56
Ik heb op mijn thuis kantoor en werk hp g5 docks. Werken goed met 2x 1440p met mijn hp laptop en lenovo laptop.

https://f1nerd.nl