Wandverlichting: genre Philips Hue Play Bar; alternatieven?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCoding
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-02 10:26
Hi,

Ik was eens aan het kijken voor een wandverlichting. Een Philips Hue Play Bar valt volledig in het genre wat we zoeken. Alleen heb ik nog enkele vragen (en vereisten):

Vereisten:
  1. De LED-balk moet Zigbee ondersteunen zodat ik hem kan verbinden met mijn Philips Hue bridge.
  2. Liefst wil ik een product die meer licht kan geven dan de Philips Hue Play Bar (530 lumen). Ik heb de indruk dat de Hue Play Bar eerder voor sfeer is maar wij willen net iets meer lichtsterkte.
  3. Door het toevoegen van een Philips Hue Sync Box kan je ervoor zorgen dat het licht in zo'n Hue Play Bar de kleur van het scherm aanneemt waar je op kijkt. Dit is voor ons geen vereiste om dit te kunnen.
Vragen:
  1. Zijn er alternatieve merken die ook zo'n 'LED balk' achtig iets in hun gamma hebben?
  2. Een LED-strip kopen is ook een optie om deze dan in een soort LED-balk profiel te plakken. Indien iemand dit al eens deed en tevreden van is, post gerust jouw ervaring(en). Naar mijn idee zou een LED-stripje ook niet genoeg lichtsterkte geven maar misschien kunnen de meer kwaliteitsvollere strips dit wel?
  3. Meer algemeen in het smarthome lichtsegment: zijn er goedkope(re) merken die bekend staan om toch goede kwaliteit te bieden die het Zigbee protocol gebruiken en dewelke zijn dit dan?
Alvast bedankt voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lnspr
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11:58
Een zichtbare optie zou zijn de Govee glide rgbic. Zelf geen ervaring mee, maar ziet er tof uit.

Edit: zie dat je hem met hue wil verbinden. Dan valt deze alweer af.

[ Voor 27% gewijzigd door lnspr op 03-10-2021 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCoding
lnspr schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 18:16:
Een zichtbare optie zou zijn de Govee glide rgbic. Zelf geen ervaring mee, maar ziet er tof uit.

Edit: zie dat je hem met hue wil verbinden. Dan valt deze alweer af.
Moet inderdaad Zigbee hebben. Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCoding
Iemand nog interessante merken voor RGB verlichting in dit genre die liefst op Zigbee werkt en iets betaalbaarder is dan Philips Hue?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:02

Glewellyn

is er ook weer.

Qua armatuur lijkt het model van Philips wel wat op de Artemide Talo, dus ik was even aan het kijken wat je daaraan zou hebben.

Maar in je laatste post geef je aan dat je wel RGB wil een liefst goedkoper dan de Philips. Goedkoper en Artemide gaan niet echt samen, en RGB biedt dit model ook niet. Dus eigenlijk heb ik niets nuttigs te te voegen, maar ja..

*zucht*