Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDlightning
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 25-01-2022
Hallo,

Ik ben e.e.a. aan het voorbereiden om in onze woning een honeywell evohome systeem aan te leggen voor zoneverwarming.
Onze woonkamer is onlangs uitgebreid met 1 extra groep (zie foto) voor de vloerverwarming welke als hoofdverwarming dient.

Nu wil ik 1 zoneklep gaan plaatsen in de aanvoer leiding, op zich lijkt de locatie duidelijk. Op de foto op plaats 1 in de aanvoer leiding. De uitdaging zit er in hoe ik de 2e pomp ook achter dezelfde zoneklep kan krijgen zonder dat ik een extra (2e) zoneklep moet gaan plaatsen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OWeK3IANUab8MtYYVEXH1DNt9iM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cyiyip4HtyEwZovugBwIdw8G.jpg?f=fotoalbum_large

Ikzelf heb het idee om in aanvoer leiding 1 een T-splitsing te maken om op die manier ook de aanvoer van de 2e pomp te kunnen voeden. Ze komen dan achter elkaar. Zou dat werken of zijn er andere uitdagingen die dan naar boven komen? Uiteraard wordt dan de huidige aanvoer leiding 2 afgedopt.

Alvast bedankt voor het meedenken en een reactie.

Met vriendelijke groet,
Patrick

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDlightning
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 25-01-2022
iemand een advies? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tonny147
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-05 16:24
Je zou ook een 3 weg klep kunnen monteren.
Zie verder geen problemen, maar ik heb er dan ook niet echt verstand van.
Vraag anders in het bouw forum stellen, daar lopen behoorlijk wat mensen met kennis

Wh-mdc07j3e5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:39
Ik adviseer je om de vraag hier te stellen:https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/69015546#69015546

Maar het beste kun je even een schema teken met wat er verder nog zit en wat je wil bereiken.

Let op dat je bij Evohome en zonekleppen altijd aan/uit stuurt en geen opentherm. Monteer ook een AVDO in je circuit, als deze er al niet zit.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962