Toon posts:

ratelende floppy drive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zo af en toe begint uit zichzelf de floppy drive te ratelen,dit is ergens uit te zetten maar ik weet niet hoe of waar

Wie kan mij helpen :? :? :?

• HariZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-02 21:51
Heb ik ook gehad. Hij deed het pas weer goed na een nieuwe install van Windows (prob. was nog in de tijd dat W95 roeleerde trouwens, dus alweer best lang geleden). Kan eraan liggen volgens mij dat je helemaal in het begin bij het installeren van Windows bent begonnen met booten vanaf diskette (correct me if I'm wrong).

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-08 18:51
Op maandag 20 augustus 2001 12:43 schreef HariZ het volgende:
Heb ik ook gehad. Hij deed het pas weer goed na een nieuwe install van Windows (prob. was nog in de tijd dat W95 roeleerde trouwens, dus alweer best lang geleden). Kan eraan liggen volgens mij dat je helemaal in het begin bij het installeren van Windows bent begonnen met booten vanaf diskette (correct me if I'm wrong).
Lijkt me niet want ik install op me oude pc's altijd met eerst booten van diskette en hij ratelt bij nooit - naja 1 keer maar toen hebbik gewoon net zolang zitte klote totdat ie het weer normaal deed. Jammer dat ik niet meer weet hoe het moet. :(

There is no magic.

Verwijderd

Vriend van me had dat ook, maar die had een virusscanner draaien die ieder uur ofzo een check deed, waarbij hij ook de floppy drive meenam :)

Kijk dus ff of je (eventuele) virusscanner dat wel/niet doet

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:02

Tags NL

Harmful or Harmless?

Het kan ook zijn dat in je Register of .ini files een verwijzing naar a: staat. Scan je register naar verwijzingen naar a: en je win.ini en system.ini

https://powershellisfun.com

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Zet om te beginnen je Boot-sequence eens op C-D-A zodat hij al geboot is voordat hij aan de flop toekomt(Ja, in de BIos!)
Zet de functie "snelzoeken" in windows uit (staat nu waarschijnlijk in je opstartmenu.
Kijk eens bij je virusscanner of die ook flopjes periodiek scant.

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Configuratiescherm --> Systeem --> Prestaties --> Bestandssysteem --> Diskette. Daar even uitvinken dat ie niet bij elke systeemstart naar een nieuw diskettestation gaat zoeken. Daar is het meestal wel mee verholpen.
Als je wilt dat ie dat wel gaat doen even weer aanvinken en rebooten.

/me vond trouwens dat er in de search ook een hoop antwoorden te vinden waren. Ga je gang zou ik zeggen...

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

Je kunt de registry doorzoeken op a:\ en de betreffende linkjes eruit mikken.
Pagina: 1