Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Hoi :)

Nooit gedacht dat ik mezelf nog ooit in dit subforum zou melden, maar here I am en ik heb jullie hulp nodig :)

Ik heb van een oom een DVD gekregen met daarop zelf opgenomen filmpjes. Beeldmateriaal is midden jaren 80 zo te zien. En op een apparaat uit die tijd zou de beeldkwaliteit goed zijn :+
Je voelt hem al aan komen: aan mij was de vraag of ik de beeldkwaliteit omhoog kon krikken.

Inmiddels zelf aan de slag gegaan met VideoEnhancer 2.2 en daar draait nu de eerste poging van. Helaas doet een filmpje van 11 minuten ca 45 minuten aan conversie en pakt dat ca 80% van mijn i7 cpu. Het lijkt me wat veel allemaal, dus ik doe vast iets fout :P

Bronmateriaal is momenteel VOB (ISO van de DVD op SSD), rip naar mp4 kan uiteraard indien nodig.

Wie heeft voor mij de gouden tip hoe ik snel en eenvoudig die video's wat kan verbeteren?
Ander programma? Ander filter? Roept u maar. Ik weet van veel dingen iets maar ben op dit gebied een leek, dus roept u maar :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:51
Wat wil je precies verbeteren? Want wat er niet is kun je ook niet maken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:56
@The Eagle
Ik denk dat je dit filmpje even moet kijken:
YouTube: How do we do the film restoration and colorization? A glimps into ou...

Hij woont in Nederland, dus ik zou hem even een berichtje sturen.
Waarschijnlijk is jou materiaal uit de jaren 80 perfect vergeleken met het bronmateriaal van deze gast.

[ Voor 7% gewijzigd door chrisborst op 03-10-2021 14:54 ]