Ik heb veel probs met spellen onder win2k...dus wilde ik een tweede OS erbij. Nu hoorde ik dat linux wel een leuk OS is maar ondersteund hij ook alle games?? (FIFA2001,CS noem maar op)
Verwijderd
Hij werkt natuurlijk niet met games die voor Windows zijn gemaakt (tenzij je het gaat emuleren, maar da's niet echt ideaal). Voor veel games zijn wel Linux versies beschikbaar (Quake 3, UT en die werken heel goed).
Hmmm nee, die gaan niet werken ben ik bang. Voor Unreal Tournament, Quake 3, Tribes 2 en nog wat andere spellen bestaan ports. Wat oudere (niet DirectX games) willen misschien nog wel werken met WINE.
Voor je ouwe sierra games (KQ, PQ, SQ etc) bestaat een virtual machine die ook onder linux werkt. Ultima Online 2d client schijnt ook nog werken in WINE. Hmmm, dat was 't wel zo'n beetje wat me zo te binnenschiet.
Last but not least, Neverwinter Nights gaat ook netjes draaien onder linux
Voor je ouwe sierra games (KQ, PQ, SQ etc) bestaat een virtual machine die ook onder linux werkt. Ultima Online 2d client schijnt ook nog werken in WINE. Hmmm, dat was 't wel zo'n beetje wat me zo te binnenschiet.
Last but not least, Neverwinter Nights gaat ook netjes draaien onder linux
Direct3D patch voor wineOp maandag 20 augustus 2001 12:42 schreef foser het volgende:
Hmmm nee, die gaan niet werken ben ik bang. Voor Unreal Tournament, Quake 3, Tribes 2 en nog wat andere spellen bestaan ports. Wat oudere (niet DirectX games) willen misschien nog wel werken met WINE.
...
If it ain't broken it doesn't have enough features
Van TransgamingOp maandag 20 augustus 2001 13:18 schreef Apache het volgende:
[..]
Direct3D patch voor wine
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
Was het niet meer zo dat er maar weinig videokaarten mee werkten? Ik dacht dat het vooral met Nvidia kaarten wel aardig ging. 3dmark e.d. draaide aardig als ik de makers moet geloven.
Lees vooral de FAQ eens... staat info in over linux en windows programma's e.d.
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
3D Mark 2000 wordt listig onder Linux.. 
Er zijn echter wel bikkels geweest die het met behulp van Wine draaiende kregen onder Linux.
Er zijn echter wel bikkels geweest die het met behulp van Wine draaiende kregen onder Linux.
waarom installeer je dan gewoon niet een kaal windows 98/ME?
heb ik ook gedaan en dat werkt gewoon perfect. ME alleen voor games, 2k voor de rest.
heb ik ook gedaan en dat werkt gewoon perfect. ME alleen voor games, 2k voor de rest.
Verwijderd
Ik draai nu Slackware, maar toen ik nog win2k gebruikte had ik echt geen problemen met spellen! Als je dat wel hebt, is dual booten 't slimst denk ik...
Verwijderd
Meeste spellen draaien anders goed op win2k. Ik zeg niet dat het optimaal loopt maar wel goed. Vooral als je een beetje alle updates en de laatste dx erop hebt staan.
De spellen die ik onder Linux gespeeld heb (diverse demo's van Loki, vooral Kohan is een aanrader) werkten erg goed. Simpele installatie, vloeiend en stabiel. Maar er is lang niet zo veel keuze als onder Windows.
Zelf speel ik vooral games op een PlayStation. Als je van PC games houdt zou ik Win98 en Linux in dual-boot aanraden: Win98 voor spellen en Linux voor de rest.
Zelf speel ik vooral games op een PlayStation. Als je van PC games houdt zou ik Win98 en Linux in dual-boot aanraden: Win98 voor spellen en Linux voor de rest.
"This is the noise that keeps me awake."
DirectX in wine werkt al niet on-redelijk hoor... Starcraft (das DirectX) werkt perfect in wine hiero. UT heb ik ook gedraaid in wine (zij het zonder 3D acceleratie en met wat foutjes).Op maandag 20 augustus 2001 12:42 schreef foser het volgende:
Direct3D in wine werkt nog niet bepaald goed nee, maar DirectX lukt al redelijk.
Op Eurogamer staat een leuk artikel over Linux en Games. Zeker de moeite waard om even te lezen
Bij mij werkend:
-Quake1
-Quake2
-Quake3
-Unreal Tournament
-Starcraft
-Counter-Strike
-Half-Life
-Sommige andere HL mods
-Tribes2
En maybe more
Alles is een port, behalve Half-Life (en CS) en SC
die doe ik via WINE met opengl support
Scheeld 7 fps met Windows
-Quake1
-Quake2
-Quake3
-Unreal Tournament
-Starcraft
-Counter-Strike
-Half-Life
-Sommige andere HL mods
-Tribes2
En maybe more
Alles is een port, behalve Half-Life (en CS) en SC
die doe ik via WINE met opengl support
Scheeld 7 fps met Windows
met papier mache kun je alles maken!!
Ik heb Soldier Of Fortune ook liggen en dat draait zeer lekker onder linux
I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life
ik hoorde dat ik dan win2k er weer af moet gaan keilen en daar heb ik ff geen zin inOp maandag 20 augustus 2001 16:40 schreef weareborg het volgende:
waarom installeer je dan gewoon niet een kaal windows 98/ME?
Verwijderd
/me speelt o.a.: quake III, SoF, Heretic II, Doom en Simcity 3000 onder linux en heeft helemaal geen windows meer
DJ_PP is echt een roelende bikkel hoor...Op maandag 20 augustus 2001 22:13 schreef DJ_PP het volgende:
* Platypussy speelt o.a.: quake III, SoF, Heretic II, Doom en Simcity 3000 onder linux en heeft helemaal geen windows meer
Maar alle gekheid op een stokje: het is toch goed om te weten dat ook de die-hard gamer niet langer 'beperkt' is tot Windows...
Over games gesproken: weten jullie al dat Loki al enkele dagen failliet is? Misschien is het oud nieuws, maar ik heb het gister al gesubmit op tweakers.net, maar het komt er dus niet op te staan...
[deze advertentieruimte is te koop]
Verwijderd
En toen kwam jotti ons vrolijke topic weer verstoren met slecht nieuwsOp maandag 20 augustus 2001 22:35 schreef Jotti het volgende:
[topic=209208/1/50]
/me speelt met veel plezier starcraft en solder of fortune en hoeft voor de rest geen spelletjes...
Ding dong! Hier volgt een mededeling:
Loki is niet failliet, maar heeft chapter 11 gefiled, wat een reorganisatie inhoudt, zoals iedereen op /. had kunnen lezen.
Loki is niet failliet, maar heeft chapter 11 gefiled, wat een reorganisatie inhoudt, zoals iedereen op /. had kunnen lezen.
De gevolgen van dit late uur (al dan niet in combinatie met alcoholhoudende dranken) hakken volgens mij wel in bij bepaalde gebruikers hier...
Verwijderd
ja *duh*Op maandag 20 augustus 2001 22:23 schreef Platypussy het volgende:
[..]
DJ_PP is echt een roelende bikkel hoor...
Pagina: 1