Twijfel over mijn volgende provider: Tele2 / TMobile / KPN?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-04-2024
Ik ben op dit moment klant bij Tele2, en sta op het punt om een nieuw abonnement te nemen (in combinatie met een iPhone 13). De providers liggen allemaal dicht bij elkaar, maar Tele2 is net iets goedkoper dan de rest. Zijn er behalve prijs en datalimieten nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden op het gebied van netwerkkwaliteit, of verborgen kosten? Wat ik ervan begrijp is dat het verschil tussen de netwerken tegenwoordig erg klein is, en dat Tele2 inmiddels identiek is aan T-Mobile.

Ik zoek een abonnement met:
  • 10GB+
  • Onbeperkt bellen
  • 4G+ (en makkelijk aan te passen naar 5G in de toekomst)
  • (Heb geen tv of internet bij deze providers voor combi-korting)
En ik kom dan uit op de volgende abonnementen (voor 2 jaar + onbeperkt bellen/sms):
Tele2 T-Mobile KPN
10GB 4G+ 15GB 4G+ 10GB 5G
€17 p/m (of €19 voor 20GB)€20 p/m €20 p/m
€801 eenmalig€832 eenmalig €841 eenmalig

Naast deze kosten is het enige verschil dat ik verder kon vinden dat Tele2 geen e-sim heeft. Niet superbelangrijk, maar misschien wel handig voor op reis een dual-sim setup maken met een lokale simkaart.

Beste antwoord (via bartos88 op 03-10-2021 17:04)

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-05 19:54
bartos88 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 14:28:
Ik ben op dit moment klant bij Tele2, en sta op het punt om een nieuw abonnement te nemen (in combinatie met een iPhone 13). De providers liggen allemaal dicht bij elkaar, maar Tele2 is net iets goedkoper dan de rest. Zijn er behalve prijs en datalimieten nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden op het gebied van netwerkkwaliteit, of verborgen kosten? Wat ik ervan begrijp is dat het verschil tussen de netwerken tegenwoordig erg klein is, en dat Tele2 inmiddels identiek is aan T-Mobile.

• 10GB+
  • Onbeperkt bellen
En ik kom dan uit op de volgende abonnementen (voor 2 jaar + onbeperkt bellen/sms):
Tele2 T-Mobile KPN

Naast deze kosten is het enige verschil dat ik verder kon vinden dat Tele2 geen e-sim heeft. Niet superbelangrijk, maar misschien wel handig voor op reis een dual-sim setup maken met een lokale simkaart.
Alle netwerken in nederland zijn opzich prima. Dat zie je ook aan de testresultaten. Dat maakt opzich niet zo veel uit.

Qua toekomstvisie zou ik nu wel uitkijken met t-mobile omdat ze door investeerders zijn overgenomen. Ben daardoor geswitched naar KPN maar beide netwerken waren super in de randstad. In het oosten heb ik toch wel het gevoel dat kpn een beterr dekking heeft uiteindelijk.

Daarnaast kan ik je een tip geven om via mobiel.nl of belsimpel.nl te gaan kijken naar een goede deal. Vaak is het daar goedkoper!

( Voorbeeldje mobiel.nl kpn 10gb + unlimited bellen : 20 euro pm maar eenmalig maar 792 euro. Scheelt toch bijna 40 euro! )

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-05 19:54
bartos88 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 14:28:

• 10GB+
  • Onbeperkt bellen
Tele2 T-Mobile KPN

Alle netwerken in nederland zijn opzich prima. Dat zie je ook aan de testresultaten. Dat maakt opzich niet zo veel uit.

Qua toekomstvisie zou ik nu wel uitkijken met t-mobile omdat ze door investeerders zijn overgenomen. Ben daardoor geswitched naar KPN maar beide netwerken waren super in de randstad. In het oosten heb ik toch wel het gevoel dat kpn een beterr dekking heeft uiteindelijk.

Daarnaast kan ik je een tip geven om via mobiel.nl of belsimpel.nl te gaan kijken naar een goede deal. Vaak is het daar goedkoper!

( Voorbeeldje mobiel.nl kpn 10gb + unlimited bellen : 20 euro pm maar eenmalig maar 792 euro. Scheelt toch bijna 40 euro! )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-04-2024
Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Mijn werksim is t-mobile en die heeft best wat dekkingsissues die erger zijn geworden sinds covid19.

Waar ik tot maart 2020 nog redelijk ontvangst had in en om het huis, kan ik nu niet meer zonder wifi-bellen.

Met kpn heb ik nooit issues gehad.

Ik woon vlak onder Utrecht.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• routier_lub
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-06 22:28
Misschien de roaming voorwaarden ook even vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 22:20

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Welke postcode? Ik kan me niet voorstellen dat dat ineens een dekkingsgat zou zijn ontstaan met start COVID?
Altijd zelfde toestel gehad? Zo ja welke?

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
The_Wireless_Guy schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:46:
Welke postcode? Ik kan me niet voorstellen dat dat ineens een dekkingsgat zou zijn ontstaan met start COVID?
Altijd zelfde toestel gehad? Zo ja welke?
4121 - ja altijd zelfde toestel (eerst iphone 8, nu 2x11 en 1x X)
wat het is, is het maar dit is mijn ervaring.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 22:20

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Aha dan is dat heel simpel te verklaren. Tele2 had daar een eigen mast en die is niet opgenomen in T-Mobile netwerk. Tele2 is in juli 2020 uitgegaan.
Als je in Everdingen goed bereik wil zal je naar Vodafone toe moeten. Die zit nog in die zelfde mast. KPN en T-Mobile hebben daar nog nooit in gehangen.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-04 18:04

InSanex

serenity now!

Altijd handig om even te kijken welke mast je in de buurt hebt :

https://antennekaart.nl/k...96&lng=5.51651001&zoom=11

Het weer in Halfweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-06 15:33
Wat mij opvalt is dat Tmobile adverteert met mobiel+thuis voor 50 euro (onbeperkt bellen en onbeperkt data, en 1gbit/s) Maar als ik klik dan kom ik op 60 euro uit omdat het onbeperkt bellen+onbeperkt data gewoon 35 euro is.

Ik heb nu zakelijk tmobile wat sowieso niet te combineren is met tmobile thuis. (als ik dat al overweeg)
Pagina: 1