Draadloze (over ear) koptelefoon.

Pagina: 1
Acties:
  • 398 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhvanweerd
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 29-04-2024
Ik zoek een?
Draadloze over-ear koptelefoon met een zo lang mogelijke batterijduur en zo laag mogelijke latency. Dat zijn de twee belangrijkste punten. Ik zag dat mijn tv maar Bluetooth 4.2 heeft wordt dit dan lastig?

Wat is je budget?
Hoeft niet het allerbeste/duurste te zijn maar de bovengenoemde punten zijn belangrijker dan de prijs. Maar laten we zeggen vanaf een bepaalde prijs dat geluidskwaliteit geen minpunt meer is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV-kijken, gamen en muziek luisteren (Spotify) zonder daarbij mijn vriendin te storen (groot open appartement).

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik geef toe ik heb hier niet zo veel verstand van anders had ik het niet gevraagd :)

Ik heb een vrij klein hoofd moet wel lekker zitten, en een headset mag maar hoeft niet. Bedankt alvast.

[ Voor 3% gewijzigd door jhvanweerd op 03-10-2021 13:30 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:47
Een goed begin van zo'n zoektocht is natuurlijk de pricewatch met de zoekfilters op jouw gestelde eisen.

Dat lijstje verder goed bekijken en de reviews lezen. En verdere vragen vooral hieronder posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-06 21:27
Zelf heb ik goede ervaringen met Teufel koptelefoons. Zijn niet de allerbeste maar wel een goede prijs kwaliteit verhouding imo. Het geluid dat ik heb is redelijk neutraal, wat ik een voordeel vind (dus niet bass boosted etc etc). Kijk hier maar eens rond: https://teufelaudio.nl/koptelefoon/on-ear-over-ear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:23
@jhvanweerd
Wat heb je zelf al gedaan om een geschikte koptelefoon te vinden?
Op Tweakers verwachten we van je dat je op z'n minst eerst zelf gaat zoeken, niet enkel een vraag stellen zonder zelf inspanning te leveren.
Er zijn inmiddels vele reviews en vergelijkingen van koptelefoons te vinden op tweakers en hardware.info.
Van goedkoop tot duur, met draad en zonder etc.

Begin eerst daar eens te zoeken en te lezen:
https://tweakers.net/koptelefoons/reviews/
https://nl.hardware.info/headsets-en-koptelefoons.45/reviews

Als je dan een paar heb gevonden waar tussen je twijfelt kan je prima hier vragen wat wij zouden kiezen.

[ Voor 9% gewijzigd door chrisborst op 03-10-2021 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhvanweerd
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 29-04-2024
chrisborst schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 13:19:
@jhvanweerd
Wat heb je zelf al gedaan om een geschikte koptelefoon te vinden?
Op Tweakers verwachten we van je dat je op z'n minst eerst zelf gaat zoeken, niet enkel een vraag stellen zonder zelf inspanning te leveren.
Er zijn inmiddels vele reviews en vergelijkingen van koptelefoons te vinden op tweakers en hardware.info.
Van goedkoop tot duur, met draad en zonder etc.

Begin eerst daar eens te zoeken en te lezen:
https://tweakers.net/koptelefoons/reviews/
https://nl.hardware.info/headsets-en-koptelefoons.45/reviews

Als je dan een paar heb gevonden waar tussen je twijfelt kan je prima hier vragen wat wij zouden kiezen.
Uiteraard heb ik eerst gezocht maar buiten batterij duur kan ik niks vinden over latency of wat een goede pasvorm is. En waarom zou ik eerst zelf moeten zoeken als ik nog nooit zo iets heb aangeschaft?? Beetje raar dacht dat juist hier het forum voor was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:23
jhvanweerd schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 13:25:
[...]
Uiteraard heb ik eerst gezocht maar buiten batterij duur kan ik niks vinden over latency of wat een goede pasvorm is. En waarom zou ik eerst zelf moeten zoeken als ik nog nooit zo iets heb aangeschaft?? Beetje raar dacht dat juist hier het forum voor was.
Sorry, maar dan begrijp je het niet helemaal. Niemand kan inschatten van een goede pasvorm is, want wij weten niet hoe je hoofd eruit ziet. Bijna in elke goede review wordt er gesproken over pasvorm/comfort. Op basis hiervan kan je al een redelijke indruk krijgen wat voor jou een fijne koptelefoon zou kunnen zijn.

Eerste zoekresultaat op google over latency:
https://www.headphonesty....lay-bluetooth-headphones/
Met deze info kan je al snel erachter komen waarop je moet letten (codec's).

En waarom je eerst zelf moet zoeken als je iets nog nooit heb aangeschaft? Als je die vraag moet stellen wens ik je veel succes, want waarom zou iemand anders voor jou moeten gaan zoeken? ;w
Zelf zoeken is nog nooit zo makkelijk geweest. Het hele internet staat vol met informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 11:05

FeaR

In GoT we trust

jhvanweerd schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 13:25:
[...]
En waarom zou ik eerst zelf moeten zoeken als ik nog nooit zo iets heb aangeschaft??
Omdat GoT een discussieforum is en geen forum waar je wat eisen post en ons het zoekwerk laat doen. Als je van een onderwerp geen verstand hebt dan is het de bedoeling dat je jezelf eerst in gaat lezen, informatie inwinnen, een short list maakt en dan een topic opent. In dit geval ga ik het topic sluiten omdat aan bovenstaande niet is voldaan. Sowieso missen er sterke eisen of randvoorwaarden. Kreten als "niet het allerbeste/duurste te zijn maar de bovengenoemde punten zijn belangrijker dan de prijs" zijn nietszeggend. Noem een budget, dat is vele malen handiger. Als je een nieuwe auto zoekt zal je ook niet precies het budget weten maar je zal wel weten of je alleen langs de gewone merken auto's kan of ook langs de Ferrari dealer. Zeker met hoofdtelefoons is zelf zoeken, onderzoek doen en het aanleveren van een short list nog belangrijker, hoe moeten wij beslissen of een bepaalde hoofdtelefoon lekker zit.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.