pennywiser schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 12:46:
Klopt ook zonder pasta koelt de de koeler, en wordt de cpu zeker geen 100 graden. De stock koeler heeft overigens pasta reeds erop zitten. Dus er heeft een airgap tussen cpu en koeler gezeten.
Als je de koeler de eerste keer reeds fout hebt gemonteerd, is de kans groot dat je dit nu weer precies zo hebt gedaan.
Ik heb de koeler niet verkeerd gemonteerd. Mijn computer start nu weer op. Ik heb 1 RAM stick uit mijn mobo gehaald en mijn CMOS gereset en toen werkte alles weer goed. Het nadeel is wel dat ik maar 8GB single channel RAM beschikbaar heb. Als er twee RAM sticks in mijn computer zitten valt hij na een paar minuten uit en ik kom niet eens in de BIOS, ik krijg "no signal" te zien. Met 1 RAM stick werkt alles gewoon goed. Hoe zou dit komen? Ik heb werkelijk waar geen idee meer.
Ik heb dit probleem overigens ook gehad met een Gigabyte H110M-S2H en een i5 6500, momenteel werkt dat moederbord helemaal niet, de computer startte niet meer op, ook niet na het resetten van mijn CMOS of het vervangen van mijn RAM geheugen.
Ik zou graag 16GB dual channel RAM gebruiken zodat ik de Battlefield 2042 Open Beta kan spelen zonder haperingen. Hoe kan het dat mijn computer na een paar minuten uitvalt?