Welke iPad voor mediaconsumptie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 13:35
Komend van een iPad Air (uit 2013), wil ik een nieuwe iPad aanschaffen.

Ik wil deze gebruiken voor mediaconsumptie (Netflixen, YouTube etc.)

Ik kom uit op de volgende keuzemogelijkheden:

iPad Air 2020 : €589 voor 64gb
iPad mini 2021 : €559 voor 64gb
iPad 2021 : €389 voor 64 gb
iPad pro 2020 (11”) : €789 voor €128 gb
iPad pro 2020 (11”)Apple refurbished : €669 voor €128 gb.

De iPad 2021 valt voor mij af ivm het design, ik wil een beetje vooruit gaan met de tijd 🙂
De iPad mini valt ook af, omdat ik heb gemerkt dat ik 10”-11” het prettigst vindt.

Dan blijven de air 2020 en pro 2020 (11”) over.

Na wat onderzoek op internet vind ik ProMotion, 4 speakers, Face ID het verschil van €200 tussen de air en pro niet waard.

Echter lijkt de refurbished pro voor €669 een “goede deal”.

Nu komen de hamvragen:

- kan iemand uit ervaring zeggen of de iPad Air voor mijn gebruik geschikt zou zijn,
-of het prijsverschil van €80 voor de refurbished pro gerechtvaardigd zal zijn,
- heeft iemand ervaring met Apple refurbished producten? Er staat dat ze zijn voorzien van een nieuwe accu en behuizing, maar er wordt bijv nix gezegd over het scherm (kan dit bijvoorbeeld bekrast zijn?)

Bedankt 😊

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 15:16

Aiii

何これ

Apple Refurbished heeft altijd een nieuwe behuizing, dat zou dan mijn advies zijn. Gezien de leeftijd van je huidige iPad neem ik aan dat je zo lang mogelijk wil doen met het device, dan is mijn advies dat je het beste voor de beste iPad kunt gaan bij je budget, dus mijn advies is de refurbished pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Beide zijn dikke prima en om het even. Ze zijn alleen redelijk aan de prijs.

De enige tip die rest is Black Friday eind November, dan zijn beide modellen (zeker de Pro2020) vast een tikkie goedkoper te krijgen.

Indien je budget trouwens flink ruim is, is de duurste vaak ook de beste. De Pro met het promotion-scherm zal zeker niet verkeerd uitkomen en qua mediaconsumptie blijft dat toch wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 19:49
Als de informatie in de Pricewatch klopt:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1609564;1537062/
Heeft de pro een beter scherm en meer sensoren.
Echter heeft de pro een A12Z CPU terwijl de Air een A14 CPU heeft. De A14 CPU is efficienter en nieuwer, dus dat kan net een jaartje extra software updates zijn:
https://www.macrumors.com/guide/a12z-vs-a14-chip/

Dus de afweging is het mooiere 12 Hz scherm versus een jaartje langer met een 60 Hz scherm wat je nu ook hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

swhnld schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:47:
Als de informatie in de Pricewatch klopt:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1609564;1537062/
Heeft de pro een beter scherm en meer sensoren.
Echter heeft de pro een A12Z CPU terwijl de Air een A14 CPU heeft. De A14 CPU is efficienter en nieuwer, dus dat kan net een jaartje extra software updates zijn:
https://www.macrumors.com/guide/a12z-vs-a14-chip/

Dus de afweging is het mooiere 12 Hz scherm versus een jaartje langer met een 60 Hz scherm wat je nu ook hebt?
A12Z heeft ook 8 GPU cores, en in totaal 8 CPU cores ipv 6. dan nog 6v 4gb ram

Air uit 2013 is een Air1, en zit nu nog op iOS12..
Air 2 is uit 2014, en draait op iPadOS15

edit : Wat mijzelf niet fijn lijkt, is de touch-id op de Air en Pro 2020, op de aan en uit knop

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 04-10-2021 13:23 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 19:49
Hackus schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:54:
[...]

A12Z heeft ook 8 GPU cores, en in totaal 8 CPU cores ipv 6. dan nog 6v 4gb ram

Air uit 2013 is een Air1, en zit nu nog op iOS12..
Air 2 is uit 2014, en draait op iPadOS15

edit : Wat mijzelf niet fijn lijkt, is de touch-id op de Air en Pro 2020, op de aan en uit knop
Ja, alleen ga je die cores of dat geheugen merken met een beetje Netflixen? Het is geen grafische applicaties bewerken of zwaar gamen. Dus om dan 80 Euro meer uit te geven....

Overigens gaat het hier om de Air 2020. Air 1, net als iPad 1 zijn Apple eerste generatie producten, en dan zie je inderdaad vaak een minder lange upgrade support met de software dan met latere versies. De eerste is dan toch een proefballonnetje als het ware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

swhnld schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:55:
[...]

Ja, alleen ga je die cores of dat geheugen merken met een beetje Netflixen? Het is geen grafische applicaties bewerken of zwaar gamen. Dus om dan 80 Euro meer uit te geven....

Overigens gaat het hier om de Air 2020. Air 1, net als iPad 1 zijn Apple eerste generatie producten, en dan zie je inderdaad vaak een minder lange upgrade support met de software dan met latere versies. De eerste is dan toch een proefballonnetje als het ware.
Uitgaande van zijn gebruik, voldoet een Air 3(2019) ook a E479,- (ref Apple shop)

De huidige Air 1 is ook lang gebruikt zonder nieuw OS, wel met updates(12.5.5 nu)

Heb je tenminste een goed scherm, niet zoals de iPad2021 waar het scherm boven de lcd zweeft.
Laminated

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 04-10-2021 16:26 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 13:35
Dank voor de hulp/tips! Ik wacht inderdaad Black Friday af en in de tussentijd kan ik nog peinzen tussen de iets modernere chip in de Air of het promotion scherm in de pro 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 20:51

Flipm0de

geen

Als je vooral media kijkt, voegt promotion niets toe. Media speelt toch altijd op 24? hrtz?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 14:54

Nohead

PSN ID: Nohead

Flipm0de schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:04:
Als je vooral media kijkt, voegt promotion niets toe. Media speelt toch altijd op 24? hrtz?
voor media consumptie/streaming zal het niet zo boeiend zijn (zelf ipad pro 2017 ook met pro motion scherm). Maar als je aan het browsen ben bijv. merk je wel op dat dat het een stuk fijner scrollen is. Ook eventueel als je later nog een pencil wil gebruiken zal het dacht ik een stuk vlotter gaan op 120hz.

Maar is dit voor jou geen prio dan bespaar het geld :)
Pagina: 1