Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Komt vast omdat de nas een ander IP-adres heeft gekregen van je router.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Okay, hoe kan ik achter het externe op adres van de qnap komen ?CeesKees schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 21:09:
Komt vast omdat de nas een ander IP-adres heeft gekregen van je router.
Heb net op mijn router gekeken maar die geeft alleen het interne adres
(Probeer op het moment vanaf +/- 800 km afstand dit aan de praat te krijgen)
Je NAS heeft geen extern adres, tenzij je een eigen IPv4 blok bij je provider hebt, maar dat kan alleen voor zakelijke verbindingen tegenwoordig.dierkx36 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 21:15:
[...]
Okay, hoe kan ik achter het externe op adres van de qnap komen ?
Heb net op mijn router gekeken maar die geeft alleen het interne adres
(Probeer op het moment vanaf +/- 800 km afstand dit aan de praat te krijgen)
Je zult de poorten voor beheer van je NAS moeten forwarden naar het nieuwe interne IP adres zoals weergegeven in je router en indien mogelijk een DHCP reservering maken zodat je dit niet met regelmaat moet aanpassen.
UPNP kan een deel van het probleem zijn, omdat het een hele zwik poorten probeert open te fietsen richting het internet. Liever zet je echter alleen datgene open wat je per se extern nodig hebt.
Idealiter ga je hiervoor een VPN inrichten, hoeft alleen de poort daarvoor open.
I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold
Ja kan upnp kan uitmaken.dierkx36 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 21:05:
Snelle vraag waar ik zelf niet uitkom :
Via myqnapcloud kan ik op mijn NAS thuis komen, niks aan de hand.
Alleen als ik de IP adres gebruik word er aangeven dat deze niet bekend is.
Kan dit komen omdat ik upnp heb uitgezet op de NAS
(Dacht dat dat niet uit mocht maken)
Echter dat is hele onveilige methode want dat vereist ook een router die poorten forward.
Voor nu zou ik maar qnapcloudlink gebruiken en in de toekomst een vpn configureren.
Daarnaast kan je provider IP veranderen en werkt het weer niet als je geen ddns service gebruikt.
[ Voor 7% gewijzigd door leonbong op 03-10-2021 09:27 ]
Bedankt voor de info mensen 😀
Alleen heb ik gister nacht in mijn algemeen bekende handigheid me eigen buitengesloten uit de NAS 😖
Was effe zo slim om myqnapcloud link op de NAS uit te zetten, kom er dus nou niet meer in.
Zodra ik weer in Nederland ben er maar naar kijken, hier vanuit Frankrijk met slecht internet is niet te doen.
Alleen heb ik gister nacht in mijn algemeen bekende handigheid me eigen buitengesloten uit de NAS 😖
Was effe zo slim om myqnapcloud link op de NAS uit te zetten, kom er dus nou niet meer in.
Zodra ik weer in Nederland ben er maar naar kijken, hier vanuit Frankrijk met slecht internet is niet te doen.
Pagina: 1